Bekken te smal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kari, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

    Hopelijk tref ik iemand die hetzelfde probleem heeft als ik...

    Vanmorgen was ik bij de gynaecoloog vanwege een pijnlijk bekken. Ik wilde het laten checken, omdat ik na 23 jaar weer last heb van een scheurtje in mijn zitbotje. (ongelukje met turnen 23 jaar geleden) Ik wilde zeker weten dat dit straks de bevalling niet in de weg zal staan. De gyn heeft mijn bekken (inwendig) onderzocht, en nu blijkt mijn uitgang heel smal te zijn. Kon door het ongelukje komen, maar is niet zeker. Ik heb een medische indicatie gekregen om te bevallen in het ziekenhuis. Een 10 ponder wordt lastig baren, zei hij, als mijn kleintje wat lichter is, heb ik sowieso "hulp" nodig (tang, pomp?) We moeten nu sowieso wachten tot het moment dat mijn kleintje in gaat dalen, lukt dat niet, dan zal het misschien op de andere manier worden.

    Mijn vraag is, zijn er dames die dit ook van te voren wisten, en toch een probleemloze, natuurlijke bevalling hebben gehad? Ik zie al erg tegen de bevalling op, maar nu helemaal natuurlijk! Verhalen zijn welkom!

    Alvast bedankt,

    Kari
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Een vriendin van ons wist het van tevoren. Ze is zelf heel klein van stuk en ook haar bekken bleek nauw te zijn. Ze zou in eerste instantie een geplande keizersnede krijgen maar is alsnof spontaan begonnen, uiteindelijk wel een keizersnede geworden.

    Bij mij zelf is het pas gebleken na de bevalling. Lotte is na lang persen met de vacuumpomp gehaald. Op mijn bevallingsverslag had de gyn 'nauwe arcus pubus' geschreven oftewel nauwe schaamboog. In principe kan je hiermee gewoon vaginaal bevalling, het risico op uitscheuren/knippen is volgens mijn vk alleen wat hoger.

    Het zal echt moeten blijken tijdens de bevalling..
     
  3. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Wendy, bedankt. Maar dan nu de hamvraag; viel je bevalling hierdoor erg tegen? Of kan ik dit beter niet vragen ... :oops:

    Ga je nu weer op de natuurlijke manier bevallen dan?

    Kari
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mijn bevalling viel me tegen maar niet door het persen. Als deze baby op tijd weer draait (ligt nu dwars) wil ik het liefst weer natuurlijk bevallen. Het risico op uitscheuren/knippen neem ik voor lief, na eerste bevalling is het ook supergoed genezen..
     
  5. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Ik heb 'm even gepost bij "de bevalling" lijkt me beter bij het onderwerp passen. Wendy, bedankt.

    Moderators, willen jullie deze op slot doen?

    Thanks
     

Deel Deze Pagina