Bloedverlies, maar baby maakt het goed!

Discussie in 'Miskraam' gestart door mevrnathalie, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hallo,

Donderdagochtend een flinke bloeding gehad, direct naar de vk en een echo gehad, alles is goed met onze baby. Nu nog steeds met afvegen bruin/roze verlies. Gister mezelf afgemeld op mijn werk...wil even mijjn rust nemen. Nu moet ik maandag eigenlijk werken, de laatste week voor de vakantie, wel een drukke week met ook een middag/avond werken, uitreiken kerst pakket. Heb gezegd als het goed gaat en ik me goed voel dat ik er maandag zal zijn. Maar nu ik nog steeds met afvegen bruinverlies heb zie ik het eigenlijk helemaal niet zitten om te gaan werken. Ik merk gewoon dat t eigenlijk begint zodra ik me inspan...ga maandagochtend nog even de vk bellen en dit ook uitleggen, kijken wat zei zullen zeggen.
    Wat vinden jullie, vinden jullie dit een reden om rust te nemen, ik voel me zo gauw schuldig ook omdat het de laatste week is voor de vakantie, maar wel een drukke week.

Iemand hier misschien ervarind mee? Mijn baas reageerde wel begripvol hoor toen ik gister belde, en zei we houden contact maandag, dus...

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat fijn dat alles goed gaat met de baby! Tja heel eerlijk zou ik wel gaan werken, je kunt toch niet je hele zwangerschap niet werken? Dan overleg je met je werkgever dat je even je rust pakt als het niet gaat! Maar goed dat is mijn persoonlijke mening! Probeer lekker te genieten van zwanger zijn :)

3. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ik bedoel natuurlijk ook niet helemaal niet meer werken de hele zwangerschap. Ik bedoel aankomende week even aankijken hoe t gaat...hangt ook af van hoe het weekend verloop natuurlijk.
    Ik weet gewoon eigenlijk bijna zeker dat als ik aankomende week ga werken ik toch niet eerder weg kan of ga omdat het gewoon te druk is met allerlei dingen die nog moeten gebeuren zo'n laatste week. zit gewoon even in dubio wat ik het beste kan doen...

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat begreep ik ;) ik bedoelde dat zwanger zijn best pittig is ;) en dat er vaker momenten zijn dat je zoiets hebt van pff dat je dan ook niet kan zeggen nu even niet! Ik ben vrij trouw aan mijn werk en het moet gek lopen wil ik niet gaan! Begrijp echt dat je je zorgen maakt daar niet van! Maar dan doe je het weekend lekker rustig aan! Nogmaals probeer je niet aan te vallen hoor!

5. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ja dat is altijd ieder voor zich maar kan je wel vertellen dat als je bloedverlies hebt in je zwangerschap je dat erg onzeker kan maken, hopelijk krijg je daar nooit mee te maken want het is en blijft onzeker en vervelend. In ieder geval bedankt voor je reactie en ik weet dat je me niet aanval...maar zelf zit je niet in zo'n situatie...je weet ook jie hoe je erover zal denken als dit wel zo is toch??

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @mevrnathalie: is het niet bespreekbaar dat je evt. wat lichter werk doet (of halve dagen probeert). Snap heel goed dat je je even rustig wil houden, dus overleg het maar even met de vk wat wijsheid is. Maar mijn idee is wel dat als een zwangerschap niet goed zou zitten, het volgens mij niet uitmaakt of je je rustig houdt of niet.

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik ben inderdaad nog niet zo lang zwanger, maar heb wel een bloeding gehad, ik kon toen gelijk terecht bij de VK en gelukkig was alles goed. Dus ja ik denk dat ik wel weet waar ik over praat;) zeker omdat ik daarna gewoon ben gaan werken. En geloof me dat wilde ik echt niet. Maar goed ik hoop dat je eruit komt :). Fijn weekend

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij bloedverlies, zeker als dat wel gaat om heftig bloedverlies, tijdens de zwangerschap, wordt doorgaans geadviseerd NIET te werken. Kan namelijk bijvoorbeeld komen door een laagliggende placenta en dan is het verstandig rust te houden.
    Advies is meestal: zolang je bloedverlies hebt, niet werken.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.251
    6.133
    113
    Ik ben helemaal geen zeur, en vind ook dat je als je zwanger bent je niet ziek bent (overgeven kan je ook op je werk en als je moe bent ga je maar eerder naar bed), maar met dit geef ik je groot gelijk!
    Nu je rust pakken. Zeker als je merkt dat het erger wordt bij inspanning. Werk is maar werk. Je hebt maar 1 lijf. Zuinig op zijn.

10. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik zou ook (even) niet gaan werken. In mijn vorige zwangerschap heb ik ook flink bloedverlies gehad (wel later, rond 27 weken) en toen werd ook geadviseerd om het rustig aan te doen. Ik mocht ook niet meer werken omdat ik er te veel harde buiken bij had. Maar ook in jouw geval zou ik even voorzichtig zijn. Als je heel pril zwanger bent is het volgens mij anders, maar je bent al rond de 13 weken nu.

11. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Heb nog steeds bruinverlies, telkens bij t afvegen. Ik ga gewoon even mijn rust nemen en zie wel hoe het dan loopt, de gezondheid van de baby en van mij staat voorop!

12. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Lekker rustig aan meis.Jij en je kindje zijn het belangrijkste nu.Je werk kan wel even wachten.Gewoon zolang rust nemen als nodig is en je zeker niet op laten jagen.Heel veel sterkte met het bloedverlies.Kan me zo goed voorstellen dat de schrik er aardig inzit.Fijn dat met de baby alles goed is.Vind het goed van je dat je zo naar je lijf luistert.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb een bloeding met 6 weken en met 18 weken gehad. Beide keren heb ik mij ziekgemeld. Ik deed ook te veel in de week voorafgaand aan de bloeding, dus nu til ik niet meer en luister echt naar mijn lichaam..

14. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Katek hoe is het nu? Hoelang ben je na die bloedingen thuis geweest, ik ga ook goed naar me lichaam luisteren nu echt t maakt je zo ontzettend onzeker hè.

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik viel bijna flauw toen ik al dat bloed zag, leek op een menstruatie.. Wsch een bloedvaatje wat was gesprongen, maargoed. De schrik zat er goed in. Bij de eerste bloeding had ik een hematoom (bloeduitstorting) in de bm. Die is nu inmiddels helemaal weg. Ze zeiden wel dat het in zo'n vroeg stadium (6 wk) kan zijn dat de bm denkt: ik ruim alles op en gooi alles eruit.

In principe hoefde ik beide keren niet rustig aan te doen van de gynaecologen maar dat heb ik steeds wel gedaan. Het duurde beide keren van start tot eind een week ongeveer waarbij het iedere dag wat minder werd. Echt zoals een menstruatie zeg maar. Ik was dan zeker de eerste dagen thuis, en als je denkt dat je het aandurft meld je je gewoon beter. Je wordt er echt onzeker van ja. Wij hebben er bijvoorbeeld 3 jaar om zover te komen, en dan voelt het net of alles je door de vingers glipt. Maargoed. Met mij en de beeb is nog steeds alles goed en geen bloed meer gezien.

16. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ik heb wel een echo gehad en daar was geen oorzaak te zien van de bloeding. Ik bel morgen gwn de vk ook nog even voor advies en dan even kijken wat ik doe maar wil dit gwn voorkomen en vooral als het door te druk zijn en stress komt. Het liefst zou ik nu hele dag met zo'n doppler op me buik zitten het hartje luisteren, het is maar goed dat ik zo'n ding niet in huis heb. In ieder geval bedankt voor je reactie en succes met je verdere zwangerschap.

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    bij mijn echo met 18 wk konden ze ook geen oorzaak vinden. Dan zeggen ze vaak een gesprongen bloedvaatje..
    Ik hoop voor je dat het snel stopt! Jij ook veel succes!

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lekker rustig aan doen en geen risico lopen.. Jij en de beeb staan voorop! Ik zou echt tot je wat verlies hebt gewoon rustig aan doen, zekere voor het onzekere nemen!

19. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de reacties. Vanmorgen de vk gebeld en die adviseerde om ff rustig aan te doen, heb me dus afgemeld op t werk even rust, hopelijk stopt het bruinverlies ook gauw.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoop voor je dat het snel minder wordt!! Je voelt je zo onzeker als je maar blijft bloeden, ook al is het oud bloed. En idd, wel je rust nemen. Goed dat je de vk gebeld hebt. Heb het zelf een paar weken terug ook gehad en die bloeding heeft in totaal 3 weken aangehouden. Pas na 2 weken zagen ze een bloedstolsel in de baarmoeder terwijl ze bij mijn eerste belletje dat ik bloedverlies had ook al een echo had gehad. Toen zagen ze niks en zeiden ze dat het een gesprongen bloedvat was. Daarom zou ik zeggen: neem idd je rust, doe kalm aan en probeer niet te veel te tillen (in ieder geval zware dingen vermijden).
    Succes en sterkte! Hoop voor je dat het snel over is!

Deel Deze Pagina