Goedemorgen meiden, ik hebben dochter van 7 weken. De eerste 4 weken heeft ze alleen maar op mij willen slapen, nu slaapt ze sinds een week of twee in een Co-sleeper naast me. Slapen in wandelwagenbak alleen als je in beweging blijft en draagzak ga ik opnieuw proberen. Na het voeden blijft ze last houden van gorgelen, voeding wat terug komt en veel haar hoofdje van links naar rechts bewegen. Lopen bij een ka en die heeft haar sinds afgelopen woensdag op Friso Pepti gezet. Heeft het idee dat ze misschien KMA heeft (stinkende windjes, uitslag gezicht, onrust) Ik gebruik de Pacco doek, difrax 's fles, laat haar goed boeren, hou haar rechtop, boek onder matras etc. Ik wilde even iets tegen jullie aanhouden. Volgens mij hebben wij sinds een week een ritme qua voeding, eerste fles tussen 7:30-8:00 en dan steeds tussen de 3,5 en 4 uur later weer de volgende. Om ongeveer 24:00 de laatste. Blijft dit ritme een beetje aanhouden? Kan ik spreken van een voedingsbodem en slaapritmes in de nacht. Ze blijft op de dag moeite hebben met haar slaapjes. Sinds woensdag (overstap andere voeding) meer dan normaal. Zal dit zijn omdat ze moet wennen?
Edit: ka geeft aan dat alle baby's last hebben van reflux. Maar omdat ze niet heel veel en hard huilt na een voeding,goed groeit en eet worden er geen medicijnen voor uitgeschreven. Ben ook onder behandeling van een osteopaat.
Hormonen..vergeet de helft...waar ik soms ook over twijfel: bij de eerste vermoeidheidssignalen leg ik haar in haar bedje of zodra ik het knopen onder de knie heb neem ik haar in de draagdoek. Ze kan de slaap op de dag slecht vatten, soms blijft ze rustig liggen maar regelmatig dat ze gaat huilen. Na meerdere keren troosten twijfel ik wat daarna het beste is om te doen. Wil haar niet teveel prikkelen met meerdere slaapplekken, niet laten huilen...voor mijn gevoel is ze ook echt moe, bijkomend baby's van 7 weken horen toch iets te slapen op de dag?
Zit eraan te denken haar voeding iets in te dikken met johannesbroodpitmeel (reform) maar wil haar darmpjes of andere klachten niet verergeren. Iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat je idd wel kan spreken van een ritme. Of dit aanhoudt valt niet te voorspellen. Verborgen reflux kan ook veroorzaakt worden door KMA. Zou dus kunnen verdwijnen als de voeding aanslaat. Het niet slapen overdag kan daarmee te maken hebben. Het kan ook aan veel andere dingen liggen. Denk dat de draagdoek sowieso een goed idee is. Het boek zou ik vanonder het matras halen en onder de poten van bedje leggen. Is beter voor het ruggetje. Persoonlijk heb ik goede ervaring met indikken van de voeding. Eerste 2 weken wel even wennen met darmpjes, maar voeding komt veeel minder omhoog. Niet iedereen heeft diezelfde ervaring. Als het veel omhoog blijft komen is dikkere melk vervelender natuurlijk. Dat de arts niet direct medicatie voor wil schrijven snap ik. Zou wel zelf goed in gaten blijven houden. Direct huilen na de voeding is eerder een kenmerk van KMA. Voeding kan gerust 2 uur later pas terugkomen. Goed groeien wil ook helemaal niks zeggen. Sommige kindjes willen ook juist meer drinken want dit verzacht de keel. Dus mocht je het gevoel krijgen dat je kindje echt pijn krijgt, trek aan de bel. Succes!
Ik heb het niet helemaal gelezen, sorry heb een beetje haast. Mijn dochter geeft ook altijd voeding terug als ze het met de Difrax fles heeft gehad. Bij de dr. Brown flessen heeft ze dit niet en dan doet ze ook langer over haar fles. Misschien heb je er wat aan.
Als ik objectief ben huilt ze alleen zodra er sprake is van darmkrampjes. Heb niet het idee dat de reflux haar pijn doet. Voor zover ik kan beoordelen dan.