Jeetje, je vriend schreeuwt zo hard tegen je om een banenensteel?? En dat waar jullie kind bij is? Ik zou dat écht onacceptabel vinden.
Goeie genade wat word ik verdrietig en kwaad tegelijkertijd als ik je posts lees Yip. Ik kan mij alleen maar aansluiten bij o.a. Female 81 en je op het hart drukken dat jullie nu beiden hulp moeten gaan zoeken. Die vent van je moet een curusje 'anger management' doen, er is geen enkele reden wat rechtvaardigt dat hij jou zou als een stuk oud vuil behandeld en dan ook nog eens jullie kinderen overstuur maakt. :x En jij bent idd veel te onderdanig meis. Jij moet een assertiviteitscursus volgens als je niet de rest van je leven in angst wilt leven voor de driftbuien van je man. Geef ook het goede voorbeeld aan je kindjes, zij verdienen een fijne, ontspannen en stressvrije jeugd. En denk niet dat ze er niets van meekrijgen want dat doen ze wél, kinderen pikken dat feiloos op en het maakt ze bang en onzeker. En helaas weet ik waar ik over praat. Kortom, ik vind het zorgelijk en ongezond klinken, doe er wat mee alsjeblieft!
Soms maken mensen ruzie om niks Wij maken zelden ruzie maar enkele dagen grote ruzie gehad over,....het weerbericht Vriend zei van "ooo in australie is het mooi weer zo te zien" ik keek hem aan en vroeg waar hij dan australie heeft gezien op het weerbericht, hij wees richting afrika en sorry maar dan moet ik lachen. Wat heen en weer verteld en toen echt ruzie he! Over niks! Toen wilde ik het weerbericht opnieuw zien op net gemist en toen was het helemaal ruzie haha Als het zelden voorkomt is het niet zo erg
Sorry maar mijn haren gaan rechtovereind staan na het lezen van je OP. Ik heb zelf in eenzelfde situatie gezeten en geloof me, als je man er nu niks aan gaat doen (zichzelf) dan word het sluipenderwijs alleen maar erger en erger. Er zijn genoeg cursussen die hij kan volgen om zijn gedrag te leren inzien en te veranderen. Ook jij kunt hulp zoeken voor jezelf, want je word toch ook behandeld zoals je toelaat!
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Ik zeg absoluut niet dat je nu je koffers moet pakken en vertrekken, maar er moet toch echt wel iets veranderen hoor. Dat kan echt niet door blijven gaan zo, voor zowel jou als je kindjes. Het is een f-ing banaan.. (Zit na zeven pagina's te hebben gelezen nog altijd met open mond)
En daar moet dus wel wat aan veranderd worden. Anders gaat jouw zoontje zich straks hetzelfde gedragen als zijn papa. Want ze krijgen het zeker weten mee. Net zoals jouw vriend het destijds van zijn vader mee kreeg. Zoals al eerder geadviseerd: Jouw vriend een cursus anger management om zijn woede te leren te beheersen. En jij een assertiviteitstraining. Je hoeft hierom niet direct uit elkaar te gaan, maar ga er samen wel aan werken. Als de wil er is en jullie houden van elkaar, dan moet het wel goedkomen toch?
Wat is hij kinderachtig bezig het steeltje van een banaan afsnijden is er iets mis met zijn handen? Ik zou je er dus niet teveel van aantrekken want jij doet echt niets fout. En ik had gezegd tegen je zoontje dat papa boos was , niet dat het jou schuld was want dat is het toch ook helemaal niet?
Yip, stel je eens voor dat jouw kind zo tegen je praatte, snijd het steeltje eraf. NU! Dan zie je toch wel dat dat niet een normale manier van communiceren is? Een kind leer je toch ook aan om dingen te vragen, op zijn beurt te wachten en dat wat hij zelf kan, ook zelf te doen? Dat lukt je man nog niet zo goed, zo te lezen. Ik vind het een heel verdrietig verhaal, zeker omdat je al begint met 'ik heb goed geslapen en ben volgens mij vandaag helemaal niet chagrijnig'. En wat dan nog? Je kunt wel chagrijnig tegen elkaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat je geen respect voor elkaar kunt hebben en dat mis ik heel erg in je verhaal. Ik hoop dat je ogen open gaan en dat je beseft dat er iets moet veranderen in de dynamiek tussen jullie, want dit is echt niet goed, niet voor jezelf en ook niet voor je kinderen.
Dit vind ik goede tips. Denk aan je zoontje en jezelf he! Dit is geen normaal gedrag ook niet als hij moe is oid. Sterkte!
Je man schreeuwt om een bananenschil kaffert je uit en als klapper op de vuurpijl ook nog waar je kind bij is? Is jou vent wel goed bij z'n hasses? Humeur of geen humeur.. Ik vind dit onacceptabel gedrag. Zou vanavond echt een woordje met hem willen spreken als ik jou was. Wat een debiel.
Ik snap best dat je vriend, gezien wat er dus allemaal gebeurt is, er flink doorheen zit. Maar de manier waarop hij het uit is natuurlijk absoluut niet goed te keuren! Ik zou zo snel mogelijk een gesprek met hem gaan voeren, over eventuele therapie zodat hij op een andere manier met zijn frustraties kan omgaan. Succes
sorry hoor maar ik zie ook niet in wat jij fout hebt gedaan... ik had hem die banaan zo in zn tas gedrukt en er bovenop gaan staan!!! wat denkt ie wel niet!!!
Ik wordt hier echt heel verdrietig van, ik kan het al helemaal voor me zien. Zo ging het bij ons thuis ook altijd, dit is echt niet normaal hoor. Maakt niet uit wat je aan je hoofd hebt, maar flippen om een bananensteeltje? En zodanig dat je kleine ervan moet huilen? Nee sorry maar dit zou ik niet accepteren.
Poehee, wat een reactie van je man... Ik heb ooit ook een relatie gehad, waarbij ik mezelf constant afvroeg of ik iets moest veranderen zodat partner niet elke keer boos werd. Maar inmiddels is me wel duidelijk dat niet ik maar m'n ex verkeerd bezig was. Ik hoop dat hij normaal niet zo doet, anders zou ik daar niet vrolijk van worden. Jij moet niet op je tenen hoeven te lopen om hem maar niet boos te maken.
Ik had die banaan gestoken op een plek waar de zon niet schijnt bij hem! Wat denkt ie wel niet zeg! Wat een belachelijke reactie. Is ie overspannen of zo?
Ik hoop dat alle reacties een wake-up call voor je zijn TS. En vooral dat je de kracht, wijsheid en doorzettingsvermogen hebt om er wat constructiefs mee te doen. Als is het alleen maar voor die kleine kindertjes...
Zo ik heb dit met open mond gelezen. Meid jij hebt niets fout gedaan!! Hij moet zijn gedrag gaan veranderen.
Ik weet even niet wat ik nu zeggen moet. Meid, lees jouw verhaal eens alsof het van een ander is. Ruzie maken is normaal, dat gebeurd overal. Maar boos worden om niks en dan zo gaan delegeren kan niet hoor. Denk aan jezelf en de kindjes.