Eens met het overtollige deel dames dat hier op reageert. Ook heb ik zelf ook in een gewelddadige relatie gezeten waarbij op het laatst mishandeling plaats vond (éénmalig, en toen heb ik de boel gelijk laten ontploffen en ben ik weggegaan, want ik laat mij niet slaan!). Geen persoon, man of vrouw, zou door de partner waarmee je een relatie hebt op enige agressieve wijze benaderd moeten worden. Niemand niet. Dan zit er iets niet goed in de basis van beiden. De ene die agressief doet spoort niet, de ander die het maar over zich heen laat komen (en/of goedpraat) ook niet. Het kan niet, het mag niet en het gebeurt niet. Klaar. Kun je lang of kort over discussiëren, maar vandaag is het een banaan. Morgen is het een schoenveter en over een week is het een scheet die je per ongeluk op het verkeerde moment hebt gelaten. Kom nou, boos zijn doe je maar in je eigen tijd en waag het niet om dat op een ander af te reageren Dom gezwets! Hier zal het niet gebeuren, want dan beuk ik hem voor zijn bek (grapje uiteraard; ik beuk hem !!!verbaal!!! voor zijn snoet).
Pardon? Jij die hem afschildert als boeman? Is ie helemaal lijp geworden?! HIJ is degene die boos wordt om niks. HIJ is degene die door zijn geschreeuw jullie kleine bang en verdrietig maakt. En ook HIJ is degene die daardoor ervoor zorgt dat hij de boeman is. Vrouwke, dit is iets waar jij geen schuld aan hebt. Het is een zeeer overdreven reactie van zijn kant. Zoals ik las, gebeurt dit wel vaker. Lijkt me tijd voor hem om uit te zoeken waar die boosheid vandaan komt en er wat tegen te doen, in plaats van op jou/jullie af te reageren.
Het gaat niet om die banaan, als je gaat praten, is het iets van gister vorige week of vorige jaar. Jij denkt dat hij boos is om een banaan. Maar dat zal niet het enige zijn. De kinderen zijn bang voor hem... Je geeft zelf het antwoord ze schrikken en huilen om hem. Je zal goed te raden moeten gaan wat je wil, wat voor voorbeeld je voor jouw kinderen wil hebben. Uiteindelijk gaat dit over in slaan, als hij niet op cursus gaat. Ik zeg altijd wij kijken via een raam naar binnen en kunnen aanwijzen waar het mis gaat. Zelf zit je er middenin en doordat je zo bezig bent met alles bij elkaar houden, zie je het niet meer. Ga zelf op een vecht of verdedigingssport. Om even wat voor jezelf te hebben en je zelfbeeld op te krikken. Dit is van jullie beiden geen normaal gedrag. Jij compenseert zijn gedrag. Wat je ook doet.... Hij zal nooit tevreden zijn. Je zal het nooit goed genoeg kunnen doen. Hij zal de lat altijd een stukje hoger plaatsen en verwacht van jou dat je er overheen blijft springen. Als je het niet redt dan ben je een stuk vuil, want hij verdient beter en meer inzet... Al was de hele wereld vergaan, niets maar dan ook niets praat zijn gedrag goed. Er moet wat gebeuren, want als je het op zn beloop laat, mogen ze je straks in het ziekenhuis opzoeken. En het enige wat je dan kunt zeggen, maar normaal Doetie dat niet, hij is lief.... Dat wordt dan het voorbeeld een onderdanige bange moeder, want je durft niet meer (of het nu voor de kinderen is of niet). Ze hebben een agressieve vader en een moeder die het voorbeeld geeft dat het zo hoort en zijn gedrag goed praat.... Wat klopt er niet? En slachtofferrol kom je alleen uit als je zegt tot hier en anders is daar het gat van de deur en het menen. Hij neemt een loopje met je en je valt er met open ogen in. Enige waardoor dit te doorbreken is, is door externe hulp er bij te halen. En doe het voor het verder ontploft. Elke dag dat het langer duurt, wordt de stap naar hulp zoeken en vragen moeilijker.
Pfff... Ben je getrouwd met mijn exman? Wordt spontaan misselijk als ik je openingspost lees. Neem van mij aan dat dit steeds erger wordt en niet stopt. Het vervelende is dat die kl*tehommels het zo weten te buigen dat je aan jezelf gaat twijfelen en je steeds minder vertrouwen in.jezelf hebt. Heel veel sterkte. Ik ben bang dat je dit soort mannen niet kunt veranderen...