nieuwe laptop, symbolen door de war

Discussie in 'De lounge' gestart door Miffy77, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik hoop dat er ook technische dames zijn hier :D

Heb een mooie nieuwe laptop, maar de symbolen zijn voor een gedeelte door de war, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Als ik dus een apestaart wil typen, en shift2 intik, krijg ik aanhalingstekens in plaats van de apestaart. En zo zijn er nog een aantal niet goed.

Ik weet niet hoe ik dit goed moet krijgen. Het toetsenbord staat gewoon ingesteld op Nederlands. Maar ook als ik het instel op VS internationaal, blijft het probleem bestaan.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet!

2. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben ook sinds 2 dagen een nieuwe laptop. Hadden dit ook! Manlief kwam na lang zoeken uit dat je control shift moet intoetsen en dan doen de tekens het weer normaal. Dit hielp bij die van ons... Succes!

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ff Shift en CTRL tegelijk intoetsen:D

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Heb het geprobeerd, maar het helpt niet :(:(:(. Als ik ctrl en shift tegelijk intoets samen met het symbool wat ik wil, doet ie helemaal niks. Snap er niks van! Hmmzz haha dat uitroepteken doet ie dan weer wel goed, gewoon alleen met de shift.

5. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Ik had dat ook bij onze nieuwe lapotop,bij ons moest je ook shift& ctrl te gelijk doen...

6. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Alleen shift en CTRL tegelijk intoetsen. Daarna hetgene doen wat je wilt doen

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Jullie zijn geniaal :D:D:D het werkt! Dank jullie wel, ben helemaal happy. Zooo irritant als je niet gewoon kunt typen! Je moet het maar even weten trouwens!

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik zou gewoon tipp-ex gebruiken, en de toetsen weer kloppend maken.

9. Anoniempje12

30 okt 2008
    31
    0
    6
    Control + Shift werkt inderdaad, maar dat moet je dan telkens doen als je je laptop opstart.

Het is makkelijker om even de taal te veranderen, hier kan je vinden hoe je dat moet doen: Mijn laptop doet rare tekens (= ipv van ? etc) • Bokt.nl. Maar als je op google even intikt 'tekens toetsenbord' kan je waarschijnlijk wel een uitgebreidere uitleg krijgen.

Nogmaals, Control + Shift werkt wel, maar dan blijf je bezig.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

of je toetenbord instellingen op vs internationaal zetten

11. Anoniempje12

30 okt 2008
    31
    0
    6
    Dat bedoelde ik dus, ik formuleerde het alleen verkeerd:D.

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb dat ook een paar keer gehad heel irie maar heb rechts onderin het scherm een klein toetsenbordje staan als ik daar op klik kan ik kiezen tussen nederlands of internationaal..

Deel Deze Pagina