even me gal spuwen!

Discussion in 'De lounge' started by henkie24, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Het is wat met die schoonmoeders hoor. Heb er zelf nooit problemen mee gehad al ben ik het regelmatig niet eens met ze geweest.

Maar valt me wel op dat er altijd wel iets over schoonmoeders te "zeuren" valt, vaak om de kleinste dingen al. Wat ik me ook opeens bedenk..op een goede mooie dag zullen we (als we geluk hebben) ook ooit schoonmoeders zijn. Lijkt me niet leuk als mijn toekomstige schoonzoon/dochter zo over me praat.

Of zullen we dan allemaal "de perfecte schoonmoeder"zijn?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nou ik begrijp Henkie wel, net een week geleden bevallen en haar kindje ligt lekker te slapen en schoonmoeder gaat er met een fototoestel met flits en al foto's boven staan te maken, daar had ik echt wat van gezegd als mijn moeder of schoonmoeder of wie dan ook dat zou doen.

veel schoonmoeders en familie bedoelen het vaak wel goed maar betekend dat dat je het allemaal maar moet laten gebeuren? nou hier niet hoor, ik geef mijn grenzen wel aan, like it or not.

3. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    helemaal mee eens!

ben blij dat ze zoveel om je kindje geeft, voor hetzelfde geld werd er niet naar om gekeken en dan was het ookweer niet goed....
    ik vind het ook allemaal nogal wat overdreven hoor...sorry...

en als ik wilde slapen en er was visite dan ging ik gewoon.....dat mag nou eenmaal in de kraam tijd...
    wat is er nou mooier dan een heleboel mensen die helemal trots zijn op je mooie kindje...

4. danip

danip Niet meer actief

Ik vond het eerlijk gezegd ook al een beetje overdreven. Ze bedoelt het vast heel goed, en is trots op d'r kleinkindje. Ze pakt het misschien wat verkeerd aan, maar dat kun je altijd nog gewoon op dat moment tegen haar zeggen. Scheelt vast heel veel frustraties.

5. keano

keano Actief lid

Jan 20, 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Tinusje: pak het niet verkeerd op maar je ziet het inderdaad helemaal verkeerd!Er zijn heel veel dingen in het verleden gebeurd..als je eens zou weten!Alleen mijn vriend wil dit en ik doe dit ook voor de kleine maar niet voor mijn eigen..Ik heb het ook tegen hem verteld dat ik het niet zo leuk vind, maar hij zegt dat het wel goed komt..dus geloof ik hem..
    Mijn schoonmoeder is ook goed voor haar andere kleinkind dus zal ze voor keano ook goed zijn..En natuurlijk breng je als moeder zijnde je kind het liefste naar je eigenste moeder(vind ik)..
    Maar we zullen zien en het zal best wel goed komen

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nou misschien had ik er idd bij moeten vermelden dat ze normaal gesproken nooit komt! wij wonen hier nu een jaar ze is een keer geweest. dit was dus de tweede keer. heeft nooit in me zwangerschap gevraagd hoe het gaat of wat dan ook. dus misschien is het zo wat duidelijker... ;)

7. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Mijn moeder en schoonmoeder deden dit ook maar vond dit eigenlijk helemaal niet erg. Vind het altijd juist leuk dat ze zo geintereseerd zijn in mijn dochter

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey henkie hier ook bemoeienissen hoor.

fynn slaapt nu overdag beneden omdat ik gewoon beneden wil zijn maar ik kan door die fout geprikte ruggeprik nog steeds bijna niet trap lopen.nou fynn mag dus niet beneden slapen en ik ben een slechte moeder dat ik fynn voed op verzoek want dan verwen ik hem.ik mocht gister naar buiten fynn was weer op geboorte gewicht en hij houd zich super goes op tempratuur.ik mocht dus van schoonmoeders niet naar buiten want zij mocht dat ook niet.ze heeft alleen maar comentaar op wat ik doe.mijn vriend heeft ook te kennen gegeven dat wij het op onze manier doen.maar dat boeit haar niet.

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik weet natuurlijk lang niet alles, dat snap ik. Maar nogmaals: de dingen die je in je eerste postje schrijft, daar vergaat de wereld niet van. En net wat ik al eerder schreef...ik denk dat wat je schoonmoeder ook doet, het zal toch niet goed zijn. Want je hebt nou eenmaal al een kijkje op haar.
    Komt ze niet...is het niet goed. Komt ze wel, is het niet goed. Toont ze geen interresse, is het niet goed. Doet ze het wel, is het niet goed. Bemoeit ze zich nergens mee, is het niet goed. Doet ze dat wel, dan is het niet goed. Of het is de manier waarop ze iets doet, waardoor het niet goed is. Je schoonmoeder komt toch niet langs als het haar allemaal niet interresseert?

10. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo bemoeizuchtig was ze toch niet? Ze keek gewoon over je schouder mee. Deed mijn schoonmoeder ook en ik vond dat eigenlijk heel normaal. Ik had het abnormaler gevonden, als ze op de bank was blijven zitten.

11. henkie24

ja ik snap dat jullie zo denken maar ik heb zoiets... ze toont nooit geen ene interesse voor ons, dan hoeft ze nu ook niet te doen of ze kind aan huis is. maar als ik allemaal moet beschrijven wat er aan vooraf is gegaan heb ik denk zon drie paginas nodig. is verder ook niet belangrijk. en in dit geval is het me schoonmoeder maar het verhaal had net zo goed over me eigen moeder of me zus kunen gaan. wilde alleen even me gal spuwen, heb ik gedaan. het is weer goed nu. hoop dat jullie me nu wel snappen :)

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik begrijp het wel hoor! Misschien ook een stukje hormonen die nu opspelen...

13. henkie24

ja zal best eens kunnen ook ;)

14. Only me

Only me Niet meer actief

Ik ben blij dat ik bij beiden geen last heb. Ik heb het echt getroffen met mijn schoonmoeder en met mijn eigen moeder. Beide zijn echte schatjes! Schoonpapa en eigen papa ook hoor :d

Maar als ik het ergens niet mee eens ben, of iets niet wil is het bij ons allen heel normaal om er eerlijk over te zijn. Ben je eerlijk, dan word het gewoon gerespecteerd zonder boze blikken! Dat is iets wat ik echt heel fijn vind. Toevallig hadden wij het er van de week nog over, en mijn schoonmoeder en moeder zeiden allebei dat het heel normaal is om tussen een bepaalde tijd gewoon je deuren te 'sluiten' om dan even lekker met z'n 2en of 3en te zijn. En wie dat niet vind, jammer dan :)

Ze zullen ongetwijfeld net als elke andere kersverse opa's en oma's alles willen meemaken, en het liefste van zo dichtbij mogelijk. Want straks gaat het hard, en wat is er nou leuker dan alles kunnen zien?
    Ik begrijp je aan de ene kant wel hoor Henkie24, maar aan de andere kant denk ik dat ze het niet bewust doet. Wees blij dat ze voor je kleinkind wel bereid is om vaker langs te komen ;) Ach, en de hormoontjes he :evil: .. hihi, komt allemaal weer goed :)

Liefs, Kimberley

Share This Page