Grote ''bal'' in buik? Baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Liefje13, Jul 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel sinds twee weken de baby en het wordt steeds krachtiger. Met genoeg geduld voelt ook mijn man het al, zachte schopjes. Ik heb redelijk wat last van harde buiken helaas, maar er is nu al twee keer iets geks gebeurd..

Ik voel mijn buik dan een soort van harder worden, en ineens (echt in een seconde ofzo) zie ik een soort grote bal in mijn buik. Je ziet het ook echt zitten als ik mijn shirt omhoog doe en het is keihard. Is dat de baby? En wat doet ze dan? Het lijkt wel alsof ze dan een mega koprol maakt en vervolgens als balletje opgerold even blijft zitten..

2. B16

B16 Actief lid

Feb 13, 2015
    306
    0
    16
    Haha heel herkenbaar! Dat is volgens mij de baby die zich even lekker omdraait. Als ik op m'n zij heb gelegen en rol terug naar m'n rug heb ik ook zo'n ei op m'n buik!

3. marieke24

marieke24 Actief lid

Nov 10, 2014
    486
    1
    16
    Klopt dat is de baby 😄 voelt heel raar hea 😋

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook een harde buik zijn?.. Dit heb ik vaak.. Dan is de hele buik keihard en je voelt dan echt dat de baarmoeder samentrekt.. Als het bij mij de baby is dan voel ik het vaak aan 1 kant harder hihi

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik denk hoe je het beschrijft dat het een harde buik is ;)
    vaak word het beschreven als het gevoel van een voetbal te hebben ingeslikt ect.

6. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,021
    1,027
    113
    Als ik dat gevoel heb wat jij omschrijft, noem ik het 'harde buik' Als het de baby zelf is voelt mijn buik niet zo strak en is het vaak een uitstulping waar ik ook geen last van heb. Nu op deze termijn zijn mijn harde buiken iig heel gevoelig en moet ik meestal maken dat ik naar de wc kom, want heb dan ook vaak drang om te plassen ;)

7. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik herken het ook als harde buik. Het is wel belangrijk om het te melden bij de verloskundige. Bij mij was er niets aan de hand, gevoelige baarmoeder waardoor deze sneller samentrekt tot een harde buik, maar het kan overgaan op vroegtijdige weeën. Bij deze termijn kan het gevaarlijk zijn en een teken dat je rustiger aan moet doen.

De verloskundige wilde me zeker zien toen ik meerdere harde buiken had. Het hoeft niet ernstig te zijn, zeker niet als ze niet regelmatig komen, maar wel verstandig om te melden.

8. mc87

mc87 Actief lid

Apr 11, 2013
    336
    39
    28
    Female
    Ik heb nog niet vaak harde buiken gehad deze zwangerschap, maar herken het wel, wat je omschrijft.
    Dit kindje gaat in mn buik vaak links liggen en dat voelt ook een beetje hard, maar alleen aan één kant, en niet als een harde buik. Ik sta onder controle bij het ziekenhuis, dus bij alles wat ik voel moet ik het goed in de gaten houden, wat het is.
    Wel bijzonder hé

9. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb wel gewone harde buiken, maar dit is anders, het is namelijk niet mijn hele buik die hard is maar echt aan 1 kant een soort softbal in mijn buik.. Het voelt heel vreemd aan, niet zoals een gewone harde buik. Soms zou ik willen dat je thuis zo een echo apparaat had zodat ik kon zien wat ze op dat moment doet.. ;)

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik had dat ook met 16 weken ik dacht eerst ook dat is mn dochter (placenta lag aan de voorkant en ik voelde haar verder niet)
    Achteraf gezien (vele harde buiken verder) was het dus een hardebuik.

11. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook eerder denken aan een harde buik.
    Maar aangezien je zegt dat het telkens maar een deel van je buik is, zal het de baby wel zijn. Misschien zijn poep of hoofd :D

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Daaromheen voelt het dan ook heel zacht als je zachtjes drukt? Is de baby denk ik. Dan kruipt ie helemaal tegen je buikwand aan.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik herken jou omschrijving ook als een harde buik.

14. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had harde buiken die zo hard waren dat het idd voelde als een bal. Maar als de baby flink duwt, kun je ook een soort bal voelen. Echt een ronde bal die overal hard is, klinkt meer als een harde buik.

15. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Ik had dat al met 17 weken, vond dat erg vervelend en kon me op dat moment ook gewoon even niet bewegen...

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er twee die het ook heerlijk vinden om tegen m'n buikwand en onder m'n ribben te gaan feesten.
    Voel dan ook een bult/bal, hoe je t wil noemen. De rest van m'n buik is dan ook gewoon zacht. Gisteren aan de gyn gevraagd en idd dat kan een hoofdje/rugje/kontje zijn

17. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Herkenbaar! Ik heb vaak aan de linkerkant van mijn buik ineens een bult, voelt inderdaad heel gek. Toevallig had ik het vorige week ook bij de verloskundige en het is dus echt de baby. Hij reageerde op dat moment op haar handen door z'n kont er tegenaan te drukken ;) !

18. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    Tilburg
    Zo'n baby bult ^^

19. B16

B16 Actief lid

Feb 13, 2015
    306
    0
    16
    Precies! Ik heb dat ook meerdere keren per dag. Dat is toch gewonde baby??

20. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    Tilburg
    Precies ;)

op de foto zie je de bult links vd navel. Had ze dr kont vol in mn buikwand gefriemeld. Als ik daar dan kietel of iets, verdwijnt ze vaak heel snel weer.

Verschil met harde buik is dat die zich niet zo makkelijk laten wegjagen en die bewegen ook niet.

Share This Page