Vanmiddag viel onze dochter in de tuin. Ze had een beetje een bloedlip. Net poetste ik haar tanden en zag ik dat er een hoekje van haar voortand afgebroken is. Weet iemand of ik hier nog mee naar de tandarts moet ? (heb overigens niet het stukje) En kan ze hier pijn van hebben ?
Als het maar een klein stukje is, hoef je er niets aan te doen. Komt vanzelf weer goed als ze gaat wisselen . En als ze pijn zou hebben zou ze dat toch wel laten merken?
Pijn waarschijnlijk niet als het maar een klein stukje is. Als het een groot gedeelte is dus tot de zenuw dan kan ze er wel pijn van hebben. Zelf zou ik er nu niet meer mee naar de tandarts gaan maar morgen even de dienstdoende praktijk bellen. Willen die er niet naar kijken omdat het geen spoedgeval is. Dan zou ik maandag je eigen tandarts bellen en vragen of ze even willen kijken of het niet scherp is -> stukje bijgeslepen moet worden. Het stukje zouden ze er dan evt aan kunnen maken (nee, niet het stukje dat je kwijt bent maar dat maken ze dan gewoon van witte vulling zegmaar) maar waarschijnlijk doen ze dat niet omdat ze nog zo klein is. Dat doet overigens ook niet zeer ofzo maar wel vervelend voor zo een kleintje om zo lang haar mondje open te moeten houden enzo . Succes in ieder geval!
Ze heeft er nu naar mijn idee geen pijn aan maar ze is een harde dame. Ze huilt momenteel erg veel in de nachten dus wilde even weten dat ik haar straks niet laat huilen terwijl ze pijn heeft. Zal maandag even mijn eigen tandarts bellen en vragen of ze er soms naar willen kijken. Ik baal best wel. Mijn mooie meisje nu al een stuk van haar tandje kwijt. Het duurt nog wel even voordat ze gaat wisselen.
Hoi Linda, Mijn dochtertje is een aantal weken geleden ook gevallen in de dierentuin. Wij zagen ook pas een paar uur later dat er een stukje van dr voortand af was, we hadden eigenlijk alleen het bloedlipje gezien. Ik moest zelf toevallig de volgende dag naar de tandarts en heb even gevraagd of ik er nog iets mee moest. Hij reageerde alsof het de normaalste zaak van de wereld was, tandjes zijn kwetsbaar zei hij en het komt heel vaak voor. Verder niets aan doen zei hij. Moet zeggen dat ook echt niemand het ziet bij haar. Ik had ook meteen hetzelfde gevoel als jij... mijn mooie meisje 'beschadigd'... maar ach, ze heeft er in ieder geval geen last van, dat is het belangrijkste!