Verhuizen, ander KDV... Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aszz, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haai dames,

Per 5 september gaan wij verhuizen ( 200 KM verder! )
    Nu zit onze zoon 3 dagdelen op het KDV, en hij vindt het hier helemaal fantastisch. Wij ook, we hebben er veel vertrouwen in en ze zijn stapelgek met hem.
    In het begin heb ik het er erg moeilijk mee gehad. Nathan ook best wel... :(

Maar goed, dat is allemaal helemaal goed gekomen.

Maaaarr... nu gaan we dus verhuizen, wat ook een ander KDV ( of gastouder) betekend. En ik hou nu mijn hart al vast. Ik vind het helemaal niks dat hij naar een ander KDV moet, maar het is niet anders.
    Ben bang dat hij zich er erg ongelukkig gaat voelen. Kortom, al de gevoelens die ik in het begin had komen weer naar boven :(

Heeft iemand tips om dit voor hem ( en mij..) makkelijker te maken?
    Ervaringen of i.d.?

Alvast bedankt!!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuuh niemand?

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wij zijn van Noord-Brabant naar Drenthe verhuisd en moesten ook opzoek naar een nieuwe gastouder/kdv.
    Vond ik opzich heel jammer want we hadden een hele fijne gastouder. Maarja hem daar iedere dag heen brengen is dik 2,5 uur heen en 2,5 uur terug ;)

Ik ben gewoon rustig opzoek gegaan naar een nieuwe gastouder. Heb er alle tijd voor genomen en ben heel kritisch geweest. Ik wil gewoon dat ik hem met een gerust hart achter laat en dat hij het daar fijn heeft. Ik heb ook bij kdv gekeken maar dit beviel mij absoluut niet, veel te druk en onpersoonlijk.

Ken je mensen (met kinderen) in de omgeving waar je gaat wonen? Vaak weten zij meer over kdv en/of leuke gastouders etc?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    niet te druk om maken, kindjes wennen snel weer ergens anders. Mijn dochter moet door de crisis en andere werk/werkdagen naar een ander kdv, het andere kdv had geen enkele ruimte op andere dagen. Niks aan te doen. Ze moet er over 3 weken voor het eerst hee, maar ik weet inmiddels wel door intake e.d. dat we er qua zorg enorm op vooruit gaan, geluk bij een ongeluk dus!
    Maar ik maak me er echt geen zorgen om, als ze goed voor haar zorgen is het al snel prima, en een band opbouwen lukt dan ook wel in een paar weken.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Lijkt me hardstikke moeilijk!! Kan me dat ik heel goed voorstellen, maar aan de andere kant is de situatie nou zo.
    Ik zou gewoon rustig gaan kijken naar een nieuw KDV, en misschien hier zeggen in welke regio je ongeveer woont; misschien zijn er mensen op t forum die vlakbij wonen en een goed KDV weten; ik weet er in ieder geval 1 in Nijmegen...

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bedankt! Ja ik ga ook rustig de gastouders/kdv langs. Even wat daagjes laten wennen enzo.

We wonen nu in omgeving Nijmegen/Arnhem en we gaan naar Workum.... dus mensen met goede ervaringen ergens in die buurt, kom maar op!!

Deel Deze Pagina