Mijn zoontje van 2 jaar werd net gillend wakker, gebeurd wel vaker en na een paar minuten slaapt hij weer verder. Nu dus niet en wat ook anders was dan normaal is dat hij heel hard "mama, mama" aan het roepen was op een angstige manier. Toen ik zijn kamertje in kwam zat hij op bed en stak meteen zn armen uit om opgetild te worden, toen ik dat deed klampte hij zich helemaal aan me vast. Ik heb hem meegenomen naar de woonkamer, zwak lichtje aangedaan en we zijn samen op de bank gaan zitten. Na een paar tellen zat hij naar de andere bank te kijken en vrolijk hele verhalen te vertellen. Op eens ging hij zwaaien en zei "doei doei oma" en gaf een handkus na, op dat moment werd het zwakke licht waar we in zaten iets feller, heel vreemd. Toen sprongen bij mij de tranen in me ogen en werd ik heel bang. Het is namelijk zo dat mijn moeder heel ernstig ziek is en niet meer beter zal worden. Ik vraag me nu dus af tegen welke oma heeft hij het ? Ik haal de raarste dingen in me hoofd wat mijn moeder betreft. Ik heb al tig keer haar nummer gedraaid maar verder dan dat kom ik niet, want ja wat moet ik zeggen ? Even checken of je nog leef want Milan zat te praten tegen iets en eindigde met "doei doei oma" ? Ik weet niet hoe mijn moeder hier tegenover staat, ik geloof zeker wel dat kinderen geesten kunnen zien maar ja als je eigen zoon over oma begint en je eigen moeder is stervende dan schieten de angsten en zenuwen toch wel door je lichaam. Ik heb dit zelf ook meegemaakt toen ik een jaar of 15 was, ik lag te slapen en me oma kwam bij me om afscheid te nemen. Tot ik wakker gemaakt werd door me vader met het nieuws dat me oma was overleden. Ik weet even niet wat te doen en durf haar eigenlijk op dit tijdstip (01.06) niet te bellen om te checken, dus er zit niets anders op dan te wachten tot haar dagelijkse telefoontje van 9 uur. Ik hoop natuurlijk dat hij niet zijn eigen oma gezien heeft maar gewoon een oud vrouwtje wat hij als een "oma" aanziet maar dat hij wat heeft gezien dat weet ik zeker.
Jee meid, wat een verhaal! Kan me voorstellen dat de zenuwen door je lijf gieren! Hopelijk is alles nog oké met je moeder! Ik weet niet goed wat ik verder nog kan zeggen...hopelijk belt ze morgen gewoon om 9 uur! Veel sterkte verder meis! *knuffel*
Jeetje, ik krijg gewoon kippenvel... Ik hoop maar dat alles goed is met je moeder en dat ze je zometeen gewoon belt. Sterkte!
Stel dat er wat met je moeder is gebeurt dan bellen jou wel op hoor, ook al is het zo laat. En als ze in het ziekenhuis ligt kan je altijd bellen. Ik hoop echt dat ze jou zo belt
Jeetje meid.... Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen. Je zegt dat je moeder ernstig ziek is, en niet meer beter zal worden. Het is misschien zo, dat je moeder vannacht bij je zoontje is geweest om alvast afscheid te nemen op een manier die je zoontje beter begrijpt. Zelf geloof ik in zulke dingen, ik heb ook al zoiets meegemaakt. Jaren geleden was de beste vriend van mijn vader ook ernstig ziek, maar niemand had verwacht dat hij zou overlijden. Op een nacht heb ik over hem gedroomd, en tegen hem gezegd dat hij er zo slecht uitzag. 's morgens werd ik wakker gebeld, en bleek dat hij was overleden
Ik krijg hier de rillingen van. Ik heb wel eens bij derek ogilvie gezien dat kinderen dode mensen kunnen zien. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt.
Jeetje meid.... dat is niet niks nee. Ik wil je heel veel sterkte wensen Ik heb ook zo iets meegemaakt met mijn zoontje (melvin) Mijn opa was erg ziek. En melvin had van me opa 2 tinne soldaten gehad. Melvin speelde er nooit mee. En op die dag dat het gebeurde dat me opa overleed. pakte melvin die 2 tinne soldaten en zet die soldaten kaas recht tegen over elkaar. en nog geen 10 min later ging de telefoon. me opa was vroeger soldaat.
Tja ik geloof er ook in,en denk idd dat je moeder alvast afscheid kwam nemen van je zoon op die manier. Sterkte meid! laat weten of alles goed is met je.
hallo meiden, Gelukkig heb ik me moeder al gesproken. Ze voelt zich niet echt goed en wacht momenteel op de dokter. Gelukkig heb ik wel me verhaal bij haar kunnen doen en staat ze wel open voor wat ik vannacht meegemaakt hebt. Ze heeft zelf het idee dat het misschien een voorteken is want ze voelt zelf dat ze heel erg achteruit gaat. Ik vind dat natuurlijk niet leuk om dat te horen maar helaas is dat wel de kei harde realiteit. Het heeft me aan de ene kant erg opgelucht dat ik dr gesproken heb maar aan de andere kant kwam het weer hard aan dat ze zo achteruit gaat. Ze had het liever nog even voor dr gehouden maar nu ze dit hoorde over Milan vond ze dat ze het me wel moest vertellen. Ze droomt ook heel veel over dr kleinkindjes en voor namelijk over Milan, misschien dat dat dan toch met elkaar in verband staat.
Jee meid, gelukkig heb je haar gesproken. Ja, vooral nu je zegt dat je moeder veel over je zoontje droomt ben ik er bijna zeker van dat ze afscheid van hem is komen nemen. Want op deze leeftijd begrijpen ze het anders niet. En als ze zelf al zegt dat het misschien een voorteken is... Het is heel moeilijk om te weten dat je afscheid van een dierbaar iemand moet nemen, maar daarentegen wel een mooie gedachte dat er meer is na de dood. Dat je ziel los staat van je lichaam, en gewoon 'doorleeft' wanneer je lichaam er niet meer is. Vaak kun je dromen vergelijken met de dood, omdat je ziel dan ook soms als het ware je lichaam verlaat.
Bedankt voor deze reacties, vind t fijn dat ik het even kwijt kan, die vriend van mij is zo'n hork dat ik dit bij hem niet kwijt kan, hij vind het allemaal maar zweverig gedoe. Heb ook zitten twijfelen om dit te plaatsen maar ben blij dat ik het gedaan heb. Bedankt meiden
sterkte meid! mijn man is precies zo als jou vriend ik heb het zelf mee gemaakt met mijn opa, na zijn overlijden kwam hij nog bij mij mijn vader stond er heel open voor en heeft me hier in wel gesteund ik was ongeveer 7 jaar mijn opa is nu een aantal jaren los van mij in ieder geval zie en voel ik hem niet meer. veel sterkte meid