oh wat een opluchting moet dat voor je zijn geweest om haar stem te horen! Maar minder dat het zo slecht met haar gaat, ik wil je heel veel sterkte wensen!
Jeetje wat heftig. Gelukkig heb je je moeder vandaag toch nog kunnen spreken. Sterkte in deze periode
Een jaar geleden is mijn achterneef onverwachts overleden bij een ongeluk. In de maanden na zijn overlijden heb ik heel veel over hem gedroomd. Een keer droomde ik dat ik zijn koffers inpakte, al zijn spullen en kleren uit de kast enzo gingen erin en ik zei tegen hem dat hij nu echt moest gaan. Ik denk dat ik hem toen heb moeten 'helpen' om over te gaan, volgens mij besefte hij zelf niet dat hij er niet meer was.... Daarna een tijdje niet meer over hem gedroomd, nu komt hij nog af en toe 'langs'. Het geeft mij een zalig en rustgevend gevoel, wanneer ik over hem droom.
Jeetje wat heftig! Gelukkig heb je haar nog gesproken.. Ik geloof daar dus heel sterk in. Mijn zoontje is dan wel bijna 6 maanden pas, maar merk ook vaak dat hij al gesprekken voert in zijn taaltje met iemand. Jammer dat hij nog niet kan vertellen met wie.. Zelf droomde ik ook over mijn oma voordat zij overleed en had ik die dag ook heel sterk het gevoel dat ik naar haar toe moest, omdat het toch niet lang meer zou duren. En inderdaad toen ik daar was, heeft ze na 2 uurtjes haar ogen gesloten. En nu soms komt zij nog in mijn dromen mij dingen duidelijk maken of mij dingen helder laten zien zodat ik de oplossing vind. Vind het onwijs goed van je dat je zo goed op jou zoontje hebt ingespeeld. Want het is heel erg als hij bijv dus overleden mensen ziet en jij hem niet gelooft of voor gek verklaard. Mijn vriendin haar zoontje ziet allerlei mensen en kan daar goed over praten met haar en dat maakt hem dus niet bang. En zij heeft hem ook kunnen uitleggen om ze weg te sturen als hij er even geen zin meer in heeft.
Vervelend dat je zoontje zo wakker is geworden. Ik geloof alleen niet in overleden mensen die met ons praten. De ziel leeft nl. niet voort na de dood. De mens IS een levende ziel, hij Heeft er niet een. Net als een kaars die je uitblaast, de vlam brand niet ergens anders dan gewoon door. Een mens die sterft is zich van helemaal Niets bewust. En dat is denk ik maar goed ook, het zou wel erg verdrietig zijn als iemand maar wat rondzweeft en nergens meer aan mee kan doen en iedereen verdriet ziet hebben incl. jezelf. Ik geloof dat als je zoiets meemaakt er iets niet helemaal pluis is en goed. Ik vind het gevaarlijk. Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat je wil geloven. Ik hoop dat het toch weer wat beter gaat met je moeder, veel sterkte. groetjes