Wie rekent er even mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door leonieke, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonieke

leonieke Niet meer actief

Na een periode van onderzoeken is er begin van het jaar een tussenschot uit mijn baarmoeder verwijderd.
    De nabehandeling heeft bestaan uit een hormoonkuur met twee 'kunstmatige' menstruaties en een koperspiraal.

Ruim een week geleden is de hormoonkuur afgelopen en ben ik keurig ongesteld geworden (kunstmatig door Primolut)
    Afgelopen vrijdag is koperspiraal verwijderd..
    Nu dus op eigen kracht weer een eisprong en menstruatie zien te vinden..

Nu heb ik 29 maart een nacontrole door een hysteroscopie (kijkoperatie in baarmoeder)

Maar... als ik nu gelijk weer regelmatig in mijn cyclus stap.. dan zou de 29 de dag van of de dag na de eirsprong zijn. Het kan helaas echt niet eerder..

Nu vraag ik me af.. hoe zit het nou ook alweer?
    Op het moment van de eisprong en bevruchting.. vanaf wanneer dpo bevindt een vroege zwangerschap zich in de bm? Nadat de weg van bevructing en eileiders is afgelegd dus?

Stel dat ik de 27 of 28e een eisprong heb gehad? Kan de hystero dan plaatsvinden?? Of moeten we nog een ronde overslaan..?

Wie weet hoe dit zit?

Goeten Leo

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hey leo.. ze wilden bij mij alleen een afspraak maken in de eerste helft van de cyclus. De eerste keer hebben we het ook in de 2e helft gehad en toen hebben we gezorgd dat we niet zwanger konden zijn.
    Voor een eventuele bevruchting is het niiet bevorderlijk..

zet hem op meissie!

3. leonieke

He Nette!

Was dat ook bij Dr. E? (Had je toen een hystero eigenlijk?? ;))

Het is knudde dat het precies gelijk valt.. :(
    Eisprong en afspraak..

Maar omdat het eitje pas een paar dagen na eisprong innestelt kun je volgens mij in de bm kijken..
    Tijdens transport door eileder mag je iig geen hsg.. dan kan eitje in eileider schieten.. maar hij gaat alleen kijken..

Ik baal, wacht nu al zoooo lang.. en nu dus weer een maand langer.. Kan alleen nog hopen op een laat ei deze maand.. dan komt ie volgende maand ook later..

Hoop dat met jou alles goed is/gaat!?
    liefs

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja dat was ook een hystro bij e...
    pest is als je het verzet dat het tijden duurt voor je weer kunt:(
    En zo tikken de ronden weer verder..

Hier is het redelijk.. bijna mijn nod en de laatste ronde voor het fertiliteitstraject.. legt de druk weer wat hoger..
    Zit al vrij ver in het overgangsvoortraject, dus de boodschap was dat we geen jaren meer hebben..
    Al met al klap op klap;)maar we komen er wel..

5. leonieke

Pfff... Jeetje dus officieel overgangstraject.. heftig. Maar ze pakken nu in het zkh wel goed door begrijp ik? Dat is wel heel fijn. Ik hoop dat deze nod verlossing mag geven en dat verdere mmm je bespaard blijft.
    Wij gaan 13 maart starten met mmm. Ben benieuwd wat ze bieden..

Klopt. Afspraak vervroegen gaat niet. En een maand later is geen optie want mag in principe niet zwanger worden totdat hystero heeft plaats gevonden en bm is goedgekeurd.
    Hopen dat ei laat is dus maar.. dan redden we het misschien net..
    Tralala... We wachten rustig af * trappel*

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hahahaha jij bent even rustig als ik ben;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Terwijl er een partij water door je baarmoeder geleid wordt...
    Bij E mocht ik ook alleen hystero als ik niet zwanger was en in Gent doen ze het sowieso enkel eerste helft van je cyclus, en eigenlijk enkel de week na je menstruatie, om zeker weten niet met je ei in de knel te komen.

Ik zou dus denken dat een ronde overslaan helaas waarschijnlijk wel het meest verstandige is... :( Maar bel E even, dan kan hij het je vertellen. En wie weet is er net even eerder een plekje vrijgekomen...

Deel Deze Pagina