Pijn onder borst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Graatje, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Hi,

Ik heb al weken een pijnlijke plek op de grens van mijn borst en daar waar de bolling van mijn buik begint. Zo'n beetje onder mijn linkerborst. Het begon eerst als een soort blauwe plek gevoel, waarbij de huid voornamelijk pijnlijk aanvoelt. Je ziet aan de buitenkant helemaal niets. Echter is de pijn de afgelopen dagen zoveel toegenomen, dat ik er ook slecht van slaap. Elke houding doet pijn, een scherpe prikkende pijn van de huid. 2 weken geleden (kort) besproken met de verloskundige. Ze gaf aan dat het idd een blauwe plek kan zijn of zelfs een gekneusde rib door geschop van de baby. Ik ben wel van plan om morgen nog maar eens de verloskundige te bellen of dit wel normaal is, want ik ga het niet nog 10 weken zo volhouden op deze manier :(
    Maar herkent iemand dit? En zo ja, wordt het nog erger??

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kan ijderdaad een gekneusde rib zijn. En daar doe je echt helemaal niks aan. Behakve even doorbijten.....

3. mies77

mies77 Actief lid

12 apr 2013
    165
    0
    0
    management assistente
    maastricht
    Dit lijkt me eerder binnen het vakgebied van de gyn te vallen, niet van de vk...
    Ik zou niet wachten, snel je gyn bellen.
    Als je er niet van kan slapen, is het toch echt wat om te laten nakijken...
    Het is misschien een banale ontsteking aan een kliertje of zo, maar kan misschien uitbreiden, en dat wil je heus niet, dus.... Echt effe laten checken meid.
    Een vlot herstel gewenst!

4. nina82

nina82 Lid

27 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar en heel pijnlijk....

5. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Ben toch maar even langs de vk gegaan, maar zij kon mij idd niet zo goed verder helpen omdat de klachten niet overeenkwamen met symptomen die horen bij aandoeningen die schadelijk kunnen zijn voor de baby (gelukkig). Ze dacht aan een ontsteking van het kraakbeen tussen/bij mn ribben. Maar dit moest ik maar aan de huisarts vragen. Dus nu op de naar HA...
    Ondertussen vind de kleine man in mn buik het nodig om echt keihard tegen mn ribben te schoppen.. Aaau

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik had dit bij mijn zoontje en het deed verschrikkelijk pijn. Een aantal weken later kreeg ik ook last van mijn een bepaalde plek naast mijn schouderblad (tegen de ruggenwervel aan).
    Dit bleek een rib te zijn die misschien wat verschoven zat of iets dergelijks, in ieder geval kan het pijn geven aan zowel de voor als achter kant.

De pijn hiervan komt erg veel overeen met het syndroom van tietze. Een fel stekende pijn onder mijn borst vond ik het, en het voelde alsof mijn rib soms gebroken was. Maar soms ook alsof er een blauwe plek zat en soms zelfs alsof er een kruimeltje tussen mijn bh beugel zat. Net hoe erg de pijn was.

Heel veel sterkte, en hopelijk kun je iets vinden wat helpt. Mij hielp toen de tijd een lendensteun erg goed. Deze kocht ik via mensendieck en heb de rest van de zwangerschap rechtop met dat kussen gezeten. In de auto, in de tuinstoel, op visite.. overal!! Het hielp me goed.

7. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Hi Friesland, je beschrijft precies mijn klacht! Dank voor de tip, ik zal het ook meememen in mijn afspraak met de huisarts

Deel Deze Pagina