Overstappen op omneo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi mama's

Ik had dit topic bij flesvoeding gezet, maar ik denk dat ik hier meer reacties krijg, dus vandaar...

Mijn dochter heeft enorme last van krampjes.
    Ik ben van borstvoeding overgestapt naar geitenmelkvoeding (omdat de lactatiekundige dat aan had geraden omdat het licht verteerbaar zou zijn en omdat het het dichst in de buurt zou komen van moedermelk). Maar de voeding is erg duur, ik moet er steeds voor naar duitsland en de krampjes worden er echt niet minder op (waren bij borstvoeding al heftig).
    Ik denk er daarom nu aan om over te stappen op friso (of hero is dat nu geloof ik) omneo.
    Heeft iemand daar ervaring mee?
    En hoe kan ik het zo geleidelijk mogelijk doen?
    Steeds een schepje omneo en de rest geitenmelk en zo opbouwen (steeds een schepje meer?)
    Of toch een andere voeding dan omneo?

Ik hoor graag van jullie!

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Hoi,

Mijn zoontje heeft ook ontzettend veel krampjes gehad. Ik gaf borstvoeding, maar ben toen ik flesvoeding ging geven wel omneo gaan geven. Ik merkte wel iets verschil, hij poepte wat makkelijker, maar de krampjes bleven wel. Ik heb uiteindelijk forlax ( laxeermiddel) gekregen via de kinderarts en dat bleek de oplossing wel, hij kon gewoon moeilijk poepen.
    Nu is hij bijna 11 maanden en nog steeds heeft hij hele gevoelige darmpjes.

Ik vind het wel jammer dat je het advies hebt gekregen te stoppen met de borstvoeding, zowel mijn lactatiekundige als de kinderarts adviseerde borstvoeding te blijven geven.

Ik zou als je wilt overstappen gewoon elke dag 1 schepje voeding vervangen voor Omneo.
    Omneo is trouwens gewoon van nutricia/nutrilon. :)

Succes hoor!

Groetjes

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi Ukkie,

Bedankt voor je reactie.
    Ik heb geen advies gekregen om te stoppen met bv, ik heb daar zelf voor gekozen. De lactatiekundige heeft toen aangeraden geitenmelk te gebruiken. Maar zo'n blik kost 12.50 en ik doe er zo'n 4 dagen mee. Dat wordt me een beetje te gortig moet ik eerlijk toegeven. Omdat ze toch al zeven krampjes heeft, dacht ik dat ik misschien beter op omneo over kon.
    Z e heeft ook last van reflux, dus het is een cirkeltje...
    Indikken voeding - meer krampjes - verstopping - meer krampjes - niet indikken - zuur spugen - onrustig drinken - veel lucht happen - meer krampjes enz enz.
    En als klapper op de vuurpijl, heeft ze nu voor de tweede keer spruw en redelijk heftig...

Bij mijn zoon kreeg ik toendertijd lactulose maar dat zorgde ook voor veel meer krampjes. Forlax ken ik niet.
    Tot nu toe is er geen sprake van verstopping maar ze laat constant scheten, huilt daar heel hard bij, is constant aan het drukken (meestal begint dit tijdens de voeding). Als ze dan uiteindelijk gepoept heeft en alles is eruitom de dag meestal) ontspant ze helemaal... (Misschien toch verstopping dan???).
    Ik weet het niet meer wordt er een beetje radeloos van. Mijn zoon was een extreme huilbaby (tot 1.5 jaar oud) en ik voorzie nu ook weet een hele hoop ellende..

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Hier ook heel veel last gehad van krampjes, we dachten door kma. Wel doorgegaan met bv in combinatie met koemelkvrij dieet tot minimaal 6 maanden, daarna weer geprobeerd met flesvoeding, en op de HA reageerde hij uiteindelijk vrij goed dus zijn we langzaam gaan afbouwen. Krampjes gaan vanzelf over er is niet echt heel veel dat je daaraan kunt doen, wellicht nog overstappen op een andere fles bijvoorbeeld dr. Brown, daar zuigen ze ook minder lucht bij. Reflux leefregels opvolgen en als het echt heel zuur wordt en je kindje er pijn van krijgt echt even naar de HA/kinderarts.

5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik lees ook vaak goede dingen over de flesvoeding van HiPP :) Te koop bij AH, maar via de Duitse HiPP website is er ook de H.A. versie te bestellen.

Wij gebruiken Neocate, maar anders was ik voor HiPP gegaan. Bij krampjes gebruiken wij VSM Kindicol en/of de KipKep.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Geen bv gegeven hier. Maar wel Krampjes. Je zou even moeten kijken. Nutrilon omneo heeft geen jbpm (kan Krampjes geven) en ik geloof kruidvat wel. Maar weet niet zeker.

Hoe oud is de baby precies?

H.a. is ook iets lichter verteerbaar dan standaardvoeding. Maar iig in nutrilon omneo zit ook h.a. (iets kortere eiwitschakels)

Hier pas een happy camper van pepti, maar dat is vrij prijzig

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je geeft aan dat er ook reflux kachten zijn. Heb je al eens naar de juiste bereidingswijze en manier van flesgeven gekeken?

Heel veel klachten kunnen veroorzaakt worden door te veel lucht en te snel drinken.

Volg je de leefregels voor reflux?

Als door het indikken kramp komt kun je beter niet de hero versie geven, maar juist die van nutrilon. Hero bevat jbpm, nutrilon niet.

Hero comfort bevat jbpm, nutrilon omneo-comfort niet.

8. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    wat ook nog kan helpen is om orthiflor start te gebruiken. Dit maakt de darmpjes sneller rijp en zullen het proces van de krampjes wat versnellen. Bij ons heeft het lig geholpen. Sterkte!

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ha Veertje,

Dat had ik dan verkeerd begrepen ^^ Dat is inderdaad wel hele dure voeding! Lactulose was hier ook geen succes, inderdaad veeeel krampen. De kinderarts zei toen ook, dat dit vaak juist meer krampen geeft.
    Ik herken toch wel veel van je verhaal hoor. Hoe vaak poept je kindje, is t dun of hard? Die windjes en persen zouden best bij verstopping kunnen horen. Omneo kan dan ook wel wat helpen. Ik zou t proberen en anders een doorverwijzing vragen. En een dr brown fles hebben we hier dat is ook wel een succes heb ik t idee.
    Sterkte hoor ermee, niet leuk als zo een kleintje pijn heeft!

10. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Dit hielp mijn zoontje erg goed en wij stapten over van gewone flesvoeding van kruidvat naar de extra care van kruidvat. Dat is zeg maar de omneo van kruidvat alleen een stuk goedkoper

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

#11 ManSte, 29 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2016
    Hoi, hier ook flinke krampjes gehad. Ik ben terwijl ik nog borstvoeding gaf begonnen met het geven van infacol voor de voeding (te koop bij de Etos) en daarna langzaam over gegaan op omneo (eigen keuze) en nu gaan we weer langzaam over op standaard. Geef wel nog steeds infacol. Echt topspul!

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Infacol (en soort gelijke middeltjes) hebben maar 1 werking; lucht binden.

Als infacol werkt weet je dus dat je kindje op een manier te veel lucht binnen krijgt. Zeker bij fv kun je hier heel makkelijk iets aan doen, scheelt geld en onnodig dingen geven aan je baby.

13. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Eens met averlach. Leefregels opvolgen...
    Wat zijn de kenmerken van de reflux?
    Heeft ze nog meer klachten?

Hier een kindje wat veel spuugde, onrust, veel
    Krampjes, slechte huid en veel benauwd. Bleek koemelkallergie te zijn.
    I zeg niet dat het dat bij jou is.. vandaar m'n vraag wat de klachten exact zijn.

14. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Waarom ga je weer terug naar standaard voeding? Ons is aangeraden door te gaan totdat hij 6 maanden is. Ook al zijn de krampjes godzijdank over.

Deel Deze Pagina