doe ik iets verkeerd of heb ik een raar kind ? ze is nu 8 maanden en slaapt nog zo'n 3 slaapjes op een dag, vaak kort, maar daar kan ik inmiddels mee leven. het gaat om t inslapen. zoals net, ze is zo ongeveer 2 uur wakker, gaapt, wrijft in oogjes een jengeltje, dus moe. ik breng dr naar bed, ze ligt tegen me aan als we naar boven gaan. leg dr op dr buikje (buikslaper), geef dr speentje en tutje waar ze meteen mee begint te knuffelen, dek dr toe en zeg; slaap lekker. dan loop ik weg. verschillende reacties daarna; ze zet t op een brullen, gaat staan, dit duurt 2/3 minuten. ze gaat zitten spelen/knuffelen ze gaat staan/zitten jengelen, met soms uithalen. ik reageer hierop door dr even te laten gaan, geef bij huilen/jengelen na zo'n 5min speen terug, weer toedekken, slaap lekker en weg. met spelen doe ik niks, ze lijkt immers tevreden. al met al duurt het inslapen dus als ik geluk heb 20min. als ik pech heb meer dan een uur. hoe gaat dat bij jullie en kan ik iets anders proberen? vroeger in bed leggen ook geprobeert, geen verbetering. s avonds kunnen we haar trouwens gewoon wakker in bed leggen, ze pakt dr tutje en slaapt.
is ze wel echt moe dan als je haar op bed legt?? Chloe wrijft ook wel eens in de ogen en dan heb ik het idee dat ze moe is, maar is ze het toch niet! dus misschien niet meteen op bed leggen maar even afwachten of ze wel echt moe is???
ja heb t idee dat ze toch echt goed moe is, heb ook wel eens langer gewacht, maar dan wordt t echt brullen. ik ga er van uit dat als ze gaapt, in dr oogjes wrijft en jengelt, en ook dr oogjes een beetje dicht doet als ik over dr wangetje wrijf.