dochter van 7,5 maanden weigert fruitpap!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blue Ice, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    Hallo,
    Mijn dochtertje Lore is 7,5 maand... sinds enkele maanden krijgt ze fruitpap...alleen weigert ze dit te eten...alleen bij de onthaalmama lukt dit ( ze gaat echter maar 2 dagen per week ).. ik heb al gevraagd hoe zij dit klaarmaakt en heb dit op dezelfde manier gemaakt, maar zonder succes...
    heb al verschillende dingen geprobeerd, ook het een beetje opgewarmd enz ,in de hoop dat ze dit toch wil eten...

hebben jullie hier ervaring mee... tips zijn altijd welkom..
    ik zou toch graag hebben dat mijn kleine meid haar fruit binnenkrijgt...

groetjes

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Kan ze al goed zitten?

Kijk eens in het Rapley-topic bij voeding. Bied haar maar eens lekker een stuk fruit aan om zelf iets mee te doen. Bijvoorbeeld een stuk banaan of een lekker rijpe peer die je van boven bij het steeltje een stuk schilt. Ze kan het dan zelf oppakken en vasthouden en gaat er vast wel iets mee doen! Sabbelen, beetje knagen, en neemt misschien wel een hapje. Veel leuker voor haar :) Maar het kan wel een paar weekjes duren voordat ze er echt veel van gaat eten.

Overigens kan je zo natuurlijk ook groente geven. Eet ze dat nu wel als prakje? Begin eens met gaar gekookte broccolistronkjes, daarvan vallen de bloemetjes zo in haar mondje als ze hapt en kan ze wennen aan zelf eten. Als ze het leuk vindt probeer je een andere groente.

Veel plezier.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik dacht ook al: geef haar dan gewoon een stukje of laat haar stukjes afbijten van wat jij haar voor houdt.

4. adi

adi Niet meer actief

Doe aub geen fruit pureren en dan opwarmen, dat is toch bijna compote of jam, maar geen fruit?

Eens met de dames, hou even een banaan voor haar mond en laat haar happen en sabbelen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is toch al zeven maanden? Dan hoeft prut toch niet meer? Gewoon lekker stukjes geven!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben het ermee eens maar ik heb de indruk dat hier in België nog een stuk langer gepureerd en geprakt wordt dan in NL. Toen mijn zoon met 13 maanden in het ZH lag, kreeg hij ook alleen maar puree en keken ze me aan alsof ik gek was toen ik zei dat hij dan mijn eten maar moest opeten en dat wij nooit gepureerd hebben... Het was zelfs niet mogelijk een normale maaltijd voor hem te laten komen?!

7. adi

adi Niet meer actief

serieus???

Mijn vriendin werkt ook bij een kdv in belgië en ik hoorde dat ze daar tot de schoolleeftijd (2,5 dus) ook allerlei papjes (fruit en groente) krijgen.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn oudste was ook niet van de papjes. Die kreeg met 6 mnd gewoon stukjes.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En TS, lees je nog mee? Al iets geprobeerd? Ben heel benieuwd!

Misschien zijn de gewoontes anders in Belgie, de kindjes natuurlijk niet ;)

10. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    hallo,

bedankt voor de tips allemaal... ondertussen heb ik haar nog geen fruitpap gegeven.. gisteren was ze bij mijn schoonouders en vandaag bij de onthaalmama... morgen is ze bij mijn mama en ik ga haar voorstellen om haar een banaan of rijpe peer in haar handjes te geven zodat ze daar wat aan kan sabbelen enz... ben benieuwd of het gaat lukken...
    Echt stukjes geven zie ik nog niet zo goed zitten, want ze heeft ook nog geen tandjes en ik zou niet willen dat ze zich daarin verslikt...

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Zoon heeft hier ook geen tandjes gehad, maar banaan kunnen ze pletten met hun kaakjes. Mijn zoon at bijna alles al zo'n beetje zonder tanden. Banaan, mandarijn, peer, brood etc.
    Hij was toen ook die leeftijd van jou dochter.
    Dus veel hoeft dat niet uit te maken. Ik zou het gewoon eens proberen.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tandjes maakt niet uit.
    Je kauwt toch niet met je voortanden dus dan zou een kind tot zijn 1e jaar niks kunnen eten ;)

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Spannend, en veel plezier gewenst ;)

Niet schrikken als ze zomaar een hap neemt en dan dus een stukje in haar mond heeft hoor. Kijk maar gewoon wat ze ermee doet. Ze hebben in het begin een sterke kokhalsreflex die voorkomt dat ze iets te groot doorslikken, dus als het er weer uit komt zetten, zo'n stukje, hoort dat allemaal bij het ontdekken en het leren eten.

Deel Deze Pagina