Warm weer en eten

Discussion in 'Voeding' started by Sandana, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

eten jullie kindjes ook zo slecht met het warme weer?

Gister wilde de dame geen pap en vandaag wil ze geen warm eten. vervangen dus door een fles melk. Ze heeft gewoon geen zin in dat moeilijke gedoe lijkt wel omdat ze nog moet oefenen. Maar haar melk krijgt ze in elk geval wel binnen.

Slapen doet ze ook een stuk meer nu.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ja warm eten is niet zo in trek nu. De flessen melk ook niet heel erg.
    Ik heb vanmorgen en vanmiddag meloen gegeven en komkommer zit veel vocht in. Ik geef nu wat kleinere flesjes melk, endan wat vaker.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hier hebben we daar gelukkig weinig last van. Hij smult extra van zijn fruit, heb ik juist het idee, dus wellicht dat dat voor je dochtertje ook werkt?

Maar als ik de leeftijd van je dochter zie, zou ik me geen zorgen maken. Gewoon aan blijven bieden, maar het merendeel van de voedingsstoffen haalt ze toch nog uit de melk, dus zolang ze die goed drinkt, kan het weinig kwaad.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn zoontje wil ook geen warm eten met dit weer. Hij heeft vanavond een boterham op en heel veel fruit vandaag.. ach ik laat het maar zo.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Mijn ventje eet nu ook minder hoor, zowel z'n brood als z'n groente. Fruit daarentegen eet hij wel goed gelukkig. Maak me er ook niet zo heel erg druk om, heb zelf nu ook minder trek en zolang hij maar goed drinkt vind ik het best. Hij heeft genoeg reserves opgebouwd!

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ah meer mensen dus.

Volgens mij zit ik nu ook midden in zo'n overgang dat ze met tussendoortjes toe kan. We kunnen een fles overslaan meestal. Vanochtend gewoon de fles, om 10 uur heeft mw lekker van de peer gesnoept en zodadelijk krijgt ze haat pap. Ga nu even niet met brood liggen te rommelen. Tussendoor krijgt ze een korstje, kan ze toch wat oefenen.

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Onze zoon wil nu ook niets warms... Dus ik geef hem de hele dag door koude melk en een koud stamppotje 's avonds :D

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier ook minder eten met het warme weer. Ik geef zn prak vanavond lauw dan eet hij meestal wel wat er van....

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zat eigenlijk hetzelfde te bedenken. Afgelopen maand ongelooflijk slecht geslapen muv de nachten (dus eigenlijk prima, vind het niet erg zolang ze de nacht maar goed pakt ;))

Warm eten eet ze (nog) niet, ik geef het lauw of laat het vers afkoelen dmv 2 babylepeltjes appelmoes. Met dit weer geef ik het warme eten gewoon koud. Ze vindt het dan veel lekkerder.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier eet hij net zo goed of zelfs meer dan normaal, dus ik klaag niet. ;)

11. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Ja, wat minder eten idd maar wel gewoon goed drinken :) ik maak me geen zorgen, als ze honger heeft dan eet ze wel hoor... zolang ze maar genoeg vocht binnenkrijgt. En als ik vind dat ze niet genoeg drinkt geef ik haar een fruitje, dat gaat er altijd wel in ;)

Share This Page