Twee jaar geleden werd ik door mijn (inmiddels) ex vriend min of meer gedwongen tot een abortus. Ik kon kiezen tussen het kindje of mijn relatie. Nou ja, na dat verschrikkelijke besluit (heb er nog altijd last van) heb ik mijn relatie ook niet kunnen redden. Ik betrapte hem met een ander. Ik heb veel verdriet gehad het afgelopen jaar. Pas ontdekte ik zwanger te zijn. Ik ben 42 jaar dus het voelt wel als mijn enige en laatste kans. Als een wonder en het mooiste cadeau ooit! Vanaf afgelopen zondag verlies ik echter bloed. Ik was toen 6wkn3dgn. Inmiddels ben ik 7wkn1dag en ik verlies nog steeds bloed. Nu moet ik zeggen dat ik een dag voor het bloedverlies intiem ben geweest en ik ben ook bekend met contactbloedingen. Ik ben daarvoor al regelmatig naar de huisarts geweest en de enige remedies zouden invloed hebben op mijn vruchtbaarheid dus dat wilde ik niet. En dan duren de bloedingen soms ook dagenlang. Overigens heb ik ook altijd zeer zware menstruaties met veel bloedverlies en die 9 dagen duren. Ik voel de laatste dagen bijna voortdurend ook mijn onderbuik. Het bloedverlies wisselt van kleur: helderrood, roze, bruinig, maar is er alleen bij afvegen. Er is nog geen druppel in een inlegkruisje beland. Om het wat complexer te maken ben ik vd week bij mijn internist geweest die HCG liet prikken. Bij 6wkn5dgn was mijn HCG 1208. Hij mailde 'passend bij een zwangerschap van 3 weken'. Maar ik was sinds de bevruchting gerekend al bijna 5 weken verder. En om nog even stom te doen heb ik zojuist een CB digital gedaan (geen ochtendurine, maar eigenlijk nog niks gedronken) die 2-3 wkn aangaf. Donderdag had ik kort contact met de VK die aangaf dat 1200 niks zei, omdat we niet weten of het terugloopt. En die ook gerust was dat toen het bloed wat bruinig werd. Uiteraard was het een paar uur later weer rood. Donderdag heb ik eerste afspraak VK met echo. Ik wil dat ook niet vervroegen: ga niemand lastig vallen in zijn weekend als er toch een afspraak staat. Maar ik probeer mijn situatie in te schatten. Overigens had ik niet echt kwaaltjes. Denk dat mijn borsten licht gevoelig zijn. Wat denken jullie?
Oooh wat is dit hopeloos onzeker zeg... pfff... Mijn laatste twee zwangerschappen heb ik ook allebei steeds minimaal oranje-achtig bloed verloren en uiteindelijk werden dit allebei miskramen. Wel bij allebei een kloppend hartje gezien, ook ten tijde van het bloedverlies. Bij 1 zwangerschap zou er sprake zijn van een 'vanishing twin'. En ook ben ik bij allebei bij de eerste vroege echo ruim een week teruggezet in de zwangerschap. Dit bleek toch wel het teken te zijn dat er iets niet goed ging in de ontwikkeling. Op zich mag je licht bloedverlies hebben, het kan alle kanten opgaan. Kan je alleen voor nu heel veel sterkte en geduld toewensen... Heel spannend...
Rozanna, dank je voor je reactie. Jee, klinkt idd wel vergelijkbaar Ik was en ben er zo blij mee. Weet dat het zo niet werkt maar was wel toe aan een keer een positieve wending in mijn leven. Bij hoeveel weken ging het bij jou echt mis? En had je daarvoor al lang dat minimale bloedverlies?
Hier helaas een miskraam gehad met 6 weken en 1 dag. Het begon met bruine afscheiding en buikkrampen. Uiteindelijk ging dit over in helderrood bloed met hevigere buikkrampen en op het toilet verloor ik een soort van waterballon (zo voelde het althans toen het uit mijn lichaam kwam). De verloskundige gaf toen aan dat het echt 50/50 is bij bloedverlies. Ik hoop voor jou dat het toch nog goed zit. Wat betreft je bloedwaarden, kan het zijn dat de arts het heeft over 3 weken vanaf de eisprong? Dan zou het eventueel kunnen dat hij niet uitgaat van je laatste menstruatie. Hier had ik namelijk met een zwangerschap van 4 weken een HCG van 80. Er van uitgaande dat dit elke twee dagen verdubbeld denk ik dat 1200 nog niet zo heel slecht is hoor. Op onderstaande website staat een tabel met daarbij de waarden passend bij de verschillende termijnen van de zwangerschap. Zoals je ziet kunnen de waarden per persoon enorm verschillen. HCG-waarden Ik wens je in ieder geval veel sterkte met deze onzekerheid!
Ik heb aan het begin rozig bloedverlies gehad en ik was ervan overtuigd dat het het einde van mijn zwangerschap zou zijn. Tijdens de echo bleek dat ik nog gewoon zwanger ben en dat het hartje klopt. Ik had een klein bloedinkje naast de vruchtzak zitten....soms lost dat in het lichaam op en soms komt dat naar buiten. Ik heb gelezen dat bij sommige meiden het ook helderrood bloedverlies kan geven. Uiteindelijk bleek tijdens de tweede echo dat de bloeding kleiner was geworden en dat het aan het indikken was...heb sindsdien ook geen verlies meer gehad en ik ben nog steeds zwanger. Het kan dus echt alle kanten op gaan. Je weet pas of het goed zit als de afmetingen van het vruchtje kloppen bij je termijn en als het hartje klopt. Kunnen ze geen echo voor je doen zodat je ook weet waar je aantoe bent?
Afgelopen donderdag gaf vk telefonisch aan dat ze niet heel ongerust was en ze betwijfelde of ze al iets kon zien op echo. Ik kreeg de keuze wel hoor. Maar donderdag leek t te stoppen. Bloed was die dag bruin itt dagen daarvoor (nog steeds). Dus ik was ook even gerust. Donderdag as krijg ik sowieso een echo. Merk dat ik mijm hoofd nergens bij kan houden. Die waarde hcg en die stomme clearblue digital indicatie hebben me extra bezorgd gemaakt. Ik voel me ook niet erg zwanger. En weet eigenlijk niet meer zo goed hoe ik me vorige week voelde. In 2014 kon ik goed ruiken idd. Ben zelfs weer begonnen met temperaturen en temp is nog steeds hoog. Maar ook dat schijnt niks te zeggen. Als het dan echt niet zo mag zijn, hoop ik dat t snel op gang komt want dit is al de 6e onrustige dag.
Eva, als ik jou was zou ik tóch maandag even bellen of je eerder mag komen... Mijn ervaring is, dat ze het erg vervelend vinden als je je erg ongerust maakt over je zwangerschap en je dan graag eerder willen laten komen... Voor jou is het nu bijna niet te overzien naar donderdag...
Ja, het is heel verdrietig als het mis gaat... wij waren vooral bij de laatste zwangerschap heel ongerust en hebben echo's gehad bij 6.4 (toen dacht ik dus 7.4 te zijn!!!) 7.4 en 8.4. We zagen de kleine keurig volgens het boekje verder ontwikkelen dus we waren na de 8.4 echo gerust. Het was duidelijk te zien dat er bloedverlies was vanuit een extra holte, waarschijnlijk van een tweede kindje dat al heel vroeg gestopt was met ontwikkelen. Het bloedverlies was heel minimaal, echt een beetje oranjekleurige afscheiding, soms moest ik 'turen' om het te zien, soms een heel klein vlekje, een paar keer wat grotere veegjes. Eigenlijk al vanaf het moment dat ik positief testte... Bij de termijnecho bij 10.4 zagen we dat het hartje helaas niet meer klopte, dat was een enorme schok na alle toch positieve ontwikkelingen... Wat voor jou van belang is, is om erachter te komen of je goed op termijn bent... zo niet, dan heb je een veel grotere kans dat er toch iets niet goed gaat qua ontwikkeling. Ik denk aan je hoor, en leef met je mee! En duim dat het goed mag zitten want uit je verhaal kan ik wel opmaken hoe gewenst dit kindje is in je leven... <3 Hou je ons op de hoogte?
Ik word hier helemaal emotioneel van. Zo warm <3 Ik heb mijn zwangerschap nog mr met een paar mensen gedeeld. Er is helaas geen partner om me te steunen nu. Beter geen partner, dan 1 die je naar een kliniek dwingt en manipuleert denk ik. En dat maakt jullie warmte extra warm. Ik hou jullie zeker op de hoogte X
Ik heb geen ervaring met een miskraam (tenminste niet op dit termijn) maar heb wel ervaring met de clear bleu met wekenindicator en die klopte bij mij ook niet, bleef bij mij best wel even hangen op 1-2 terwijl dit helemaal niet kon! Als je jezelf echt zo druk maakt kun je veel beter de vk bellen aangezien de stress ook niet goed is!
Ik heb de vk gebeld idd. Zwaar in tranen. Ik trek het echt niet tot donderdag. Ik mag dadelijk op de praktijk komen voor een echo. Ik ben ervan overtuigd dat ik de conclusie al weet maar beter dit dan nog langer in onzekerheid. Dan kan ik me gaan richten op de miskraam.
Veel succes Eva. Bij mij liep de cb ook standaard 4 dagen achter. Ik duim op goed nieuws, laat je nog iets horen? xx
Ik moet er over 20 min zijn. Ik laat zeker wat weten mr ben vrij overtuigd van wat ik te horen ga krijgen. Ik voel me gewoon niet meer zo "anders dan anders". X
Helaas. Wat ik al dacht. Wsch is de ontwikkeling gestopt bij 5 weken en een aantal dagen. Wat een verdriet! Nu is het afwachten of het uit zichzelf komt. Donderdag weer nr VK en als dan niet doorgezet is dan verwijzing naar gynaecoloog. Bedankt voor jullie warmte X
Oh nee dat is niet het nieuws waar je op hoopt ondanks dat je er al een beetje van uitging dat het niet goed zat. Ik hoop dat het uit zichzelf komt, zodat je niet ook nog naar de gynaecoloog moet. Veel sterkte en denk om jezelf!