Hoi vrouwen, Ik ben deze maand begonnen met temperaturen, dit is de derde cyclus na het stoppen met borstvoeding. Ik heb twee kinderen en was daarvan snel zwanger, maar het leuk me leuk en handig om mijn cyclus in kaart te brengen. Bovendien is mijn cyclus van een eeuwige 28,5 dagen voor de zwangerschap naar 27 dagen nu gegaan. Maargoed, zo gezegd zo gediggydaan, keurig getempt deze maand elke ochtend. Word ik vandaag ineens ongesteld op dag 25 en pas 6dpo! Wat moet ik hier van denken? Gaat dat wel goed? Is het normaal dat je cyclus soms korter wordt? Is 6 dagen niet veel te kort als ik nog zwanger wil worden (en dat wil ik dus over een paar maanden)?
Het lijkt me wel, al weet ik niet zeker hoe heftig een innesteling kan bloeden. De kans op bevruchting is sowieso vrij klein, omdat we dat hebben geprobeerd te vermijden deze maand (op een niet 100% veilige manier, dat dan weer wel). Ik wacht het af en kijk wat de temperatuur doet. Misschien deze maand ovulatie testen gebruiken, of is de ovulatie overduidelijk met alleen temperaturen? Was vanmorgen weer 36.7...
Inmiddels een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid, negatief. Ook ovulatietesten gekocht. Ik weet dat mijn ei altijd later is dan gemiddeld (vruchtbaar slijm komt krap een week later dan die tickers en berekeningen aangeven). Ik dacht op dag 14 te beginnen met testen, of zodra er vruchtbaar slijm is. Is dat handig?