Dilemma: welk bed zouden jullie kiezen?

Discussion in 'De lounge' started by Skatje, Feb 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welk bed zouden jullie kiezen?

1. Bed 1

2. Bed 2

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    De situatie: 2 jongens, 3,5 en 1,5 jaar.
    Slapen nu samen op 1 kamer, de oudste in een peuterbed, de jongste in het ledikant.
    Babymeisje op komst, dus de jongste moet plaatsmaken voor de baby, zij gaat dus in het ledikantje op de babykamer.

Oplossing: de jongens in een stapelbed.

Nu hebben we 2 bedden gezien:

Bed 1: afmetingen matras: 180 x 80 cm. Niet heel gangbaar. Wel een mooi bed, inclusief matrassen voor 350 euro. Bezorgen kost 40 euro. Ik weet niet wat voor matras erin zit. Dus ik heb kans dat ik nieuwe matrassen moet kopen á 100 euro. Maar dat weet ik dus niet. Er zitten opberglades onder, dat is ook heel fijn. En de jongste kan er niet heel makkelijk uitvallen.

Bed 2: afmetingen matras: 200 x 90 cm. Dus standaard 1-persoons. Hier zitten sowieso geen matrassen bij. Voor deze maat is het makkelijker om (relatief goedkoop, zo'n 70 euro per matras) matrassen te krijgen.
    Dit bed monteren we dan wel andersom, zodat de hoge rand van het onderste bed aan de buitenkant zit en de jongste er dus niet zo makkelijk uit kan. Dit bed kost 180 euro exclusief matrassen. Wordt gratis geleverd.

Wat is wijsheid? We komen er niet uit :) Foto 1 is bed 1, Foto 2 is bed 2.

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou bed 2 kiezen, simpelweg door het gangbare formaat. Kinderen groeien snel en dan kan je weer een nieuw bed aanschaffen. Ook kwa matras gewoon lastig om een bed van 1,80 lang te hebben. Want je weet maar nooit om welke reden je ooit je matras eens zou moeten vervangen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    2

Het formaat inderdaad

En de trap is zo ook veel handiger voor de kids.

4. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bed 2 en dan van de ikea 2 bakken eronder en klaar!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

2 vind ik een mooier bed en een handiger formaat.

6. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gestemd op 2.
    Om het formaat net als mijn voorgangers.
    Bij het 2e bed koop je ook nog eens zelf de matrassen en weet je dus zeker wat je hebt.
    Succes met de keuze!

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb op bed 1 gestemd maar bij nader inzien zou ik toch voor bed twee kiezen, met eigenlijk de simpele reden omdat je dan inderdaad een 'normale' maat bed hebt. Lijkt me lastig om bij bed 1 geschikt beddengoed te zoeken...

Ik moet wel zeggen dat ik bed 1 mooier vind. Maar praktischer bed 2.

8. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Bed twee. Ook inderdaad de maat.

9. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou bed 1 nemen, puur om het feit dat je jongste niet uit bed kan vallen, wat bij bed 2 dus wel heel makkelijk kan gebeuren.
    dan maar een iets minder gangbare maat qua matras.

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Maar op zich kan hij bij de 2e er ook niet uitvallen want die achterste rand, die zeg maar op de foto tegen de muur staat, monteren we aan de voorkant. De andere kant staat toch tegen de muur dus aan die kant kan hij er sowieso niet uitvallen (en anders heb ik nog een uitvalbeschermer liggen van de Ikea)

11. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    als dat idd kan dan zou ik ook voor bed 2 kiezen.
    geeft toch een veiliger gevoel als ze er niet uit kunnen vallen.

12. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Bed 1 vind ik ook gewoon iets mooier, maar ja om daar nou alleen naar te kijken.. :p

13. Ik zou voor bed 2 gaan, gewoon omdat je daar langer mee kunt..en ik vind de trap veiliger.
    Je kan ook zelf een bedrek erbij aanschaffen, die kan je onder het matras klemmen en geeft veiligheid voor je jongste zodat hij er niet uit kan vallen. Volgens mij heeft prenatal ze ze wel.

14. Bed 2! Bij bed 1 vind ik de lades niet mooi aansluiten en het juist een rommelig effect geven. Het trappetje van bed 2 is véél handiger, en inderdaad de handigere maat..

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik heb gestemd voor bed 2 vanwege het formaat, maar ik vind bed 1 leuker.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn zou ik ze zo laten slapen zoals nu en op zoek gaan naar een nieuw ledikantje voor de baby.

Ik zou nl de jongste met 1 1/2 nog niet in zo'n bed durven laten slapen, niet alleen om het vallen, want dat kun je indekken, maar ik zou bang zijn dat ie of ging spoken of, en dat zou mijn grootste angst zijn, de trap omhoog klimmen van het stapelbed en er dan alsnog af of eenmaal boven op bed uit dat bed vallen. En je oudste van 3,5 is eigenlijk nog veel te klein om daar verantwoording voor te geven dat je roept als de jongste omhoog klimt, maar dat is dus mijn mening ;)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind bed 1 mooier.

Maar ik vind bed 2 goedkoper whahaha

18. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Tja daar heb ik ook aan zitten denken maar ik heb een babyfoon mét camera en de jongste kan bij lange na niet bij de deurklink. Ik heb traphekjes bij de trappen, dus als de oudste hem bevrijd is er ook nog geen man overboord. Het 'ergste' wat hij kan doen, is het licht aan doen (uit lukt nog niet eens, daar is hij te kort voor)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ben je niet bang dat de jongste op het bovenste bed klimt? Daar ben ik nog het meeste bang voor, dat hij dan of van de trap afvalt, of van het bed. En ik snap dat je het wel kunt zien via de babyfoon, maar een ongeluk is zo gebeurd, op het moment dat jij het ziet, kan hij al beneden liggen. En wat als je nog slaapt? Ik persoonlijk zou het niet durven, maar misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn hoor.

20. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Hij draagt een slaapzak. Die trekt hij niet uit. Ik denk niet dat hij met die zak op de trap kan klimmen. Maar ik denk sowieso dat hij niet uit bed komt, deed mijn oudste ook niet. Maar ja. Als hij dat wel doet, kan ik de bedden ook nog even los van elkaar zetten, want ze kunnen als 2 1-persoonsbedden worden neergezet.

Share This Page