Deze week had ze een paar keer beetje verhoging. Ik maak me er niet druk om. Ook mijn oudste heeft tot ze twee jaar was regelmatig een dag 40 graden koorts gehad, weken achter elkaar maar was er nooit ziek van, ook nooit kunnen ontdekken wat het was. Mijn jongste heeft dit de laatste 2 maanden ook vaker gehad, wel koorts voor een dag (soms 2) maar verder super vrolijk en gewoon normaal eten. Nu werd ze gisternacht om 1 uur ineens wakker (slaapt anders altijd mooi door) met 39,5 ze trilde helemaal en had een ademhaling van 70 p/m. Heb ze een zetpilletje gegeven maar ze knapte niet echt op, na drie kwartier de hap gebeld en we mochten langskomen. Daar aangekomen natuurlijk niks meer aan de hand, ademhaling was goed, longen klonken goed en keel en oren zagen er ook goed uit. Gisteren overdag ging het redelijk, om twaalf uur zetpil gegeven want ze had weer 40 koorts, uurtje later had ze 37. Rond zes uur merkte ik dat ze weer helemaal begon te rillen, na temperaturen had ze 38, toch maar weer zetpil gegeven en in bed gedaan. Na een uur begon ze wat te zeuren dus even gaan kijken, toen had ze ineens 39.5 en dat terwijl ze een uur eerder zetpil had gehad. Ik de hap maar weer even gebeld voor overleg maar ik moest het maar aankijken, koorts kon verder geen kwaad en snelle ademhaling en rillen zou van de koorts komen. Klonk logisch in mijn oren en zou ook niet weten waarom ik er weer heen zou moeten gaan want ze zouden toch niks vinden. Toen ik naar bed ging en de laatste fles wilde geven om half tien had ze 40,5 koorts. Fles toch leeg gedronken en geslapen tot net 4 uur. Ik heb ze net getemperatuurd en ze had 37. Met de fles geven merkte ik dat ze weer een hele snelle ademhaling had (60 p/m) en weer zo aan het rillen was op momenten. Ik denk dat ze pijn heeft op die momenten want ze verkrampte ook een heel klein beetje met die ril momenten. We gaan vrijdag op vakantie en ik ben er niet gerust op. Denk dat ik dalijk maar even de eigen huisarts bel of die nog even wil kijken en meedenken. Kan ik nog iets vragen? Ik wil kijken of ik haar urine mag laten nakijken, verder weet ik het ook niet zo goed.
Oef ja dat snap ik heel goed dat je bezorgd bent. Oprecht geen idee wát je kan laten onderzoeken. Maar hopelijk kunnen ze haar eens goed bekijken.
Misschien de zesde ziekte? Die begint met een aantal dagen hoge koorts. Hier onlangs ook gehad. Geen pretje.
Baby's kunnen heel snel in temperatuur wisselen. Het rillen komt door die snelle wisseling, ze gaan op zo'n moment stijgen in temperatuur. Op die momenten kan ze het ook koud hebben dus misschien komt daar het verkrampen vandaan. Het ademen kan ook daardoor komen. Ze voelt zich niet lekker, haar lichaampje is hard aan het werk. Zoals ik het lees lijkt het op een typisch virusje. Het lichaam maakt als reactie koorts (een veel voorkomende reactie bij kleine kindjes), dit is absoluut niet schadelijk. Hoge koorts (39.5 bijv.) zegt ook niets over hoe ziek de baby is. Als het richting de 41 gaat moet je het in de gaten houden. Drinkt ze goed? Dat is erg belangrijk. Kleed haar ook niet te dik aan, ze moet namelijk haar warmte kwijt kunnen. Veel knuffelen met mama en goed slapen is het beste medicijn Maar boven alles, volg je gevoel. Denk je dat er meer aan de hand is? Gewoon naar de huisarts. Beterschap!
Hier met 6 mnd de eerste tanden. T veroorzaakt de koorts niet maar ramt wel de weerstand wat onderuit. Lekker laten drinken en in de gaten houden wat je al doet.
Mijn zoontje had dat ook en bleek. We waren naar het Ziekenhuis gegaan en daar hadden ze bloed geprikt. Hij had ergens eeb ontsteking. Later bleek hij een blaasontsteking te hebben. Als je urine kan laten testen, gewoon doen. Het is echt zo gepiept en dan weet je dat dat het niet is.
Aangezien ze nu ook minder gaat eten heb ik vanmorgen teruggebeld en gezegd dat ik door baarde kinderarts wil, vooral omdat we vrijdag op vakantie gaan. Moest natuurlijk eerst naar de huisarts komen, deze kende ik van het babyzwemmen, ze was het met me eens en belde de kinderarts. Heb nu wat urine op kunnen vangen met een plaatsje (was maar kei weinig, hoop dat het goed is) en dan moeten we om half twee in het ziekenhuis zijn, als het niet aan de urine ligt gaan ze kijken of ze kunnen ontdekken waar het wel aan ligt.
Ze blijkt toch een blaasontsteking te hebben. Nu antibiotica gekregen en binnen 24 tot 48 uur zou het beter moeten gaan.