kruidvattesten geven na 30 minuten 2e streep?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lilly, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    HE wie heeft ervaringen met die kruidvattesten 2 vr 5 euro?

Ik heb ze bij een eerdere zwangerschap gebruikt en voor zover ik me kan herinneren bleven die bij een negatieve uitslag altijd negatief. Nu heb ik er een gedaan en die was na 5 minuten negatief, niet zwanger dus.

Maar toen ik er na een uurtje of zo weer op keek stond er toch een lichte maar toch duidelijke 2e streep. Je hoeft niet gek te doen om m te zien, laat ik t zo zeggen;)

Ik weet natuurlijk dat jullie niet kunnen zien of ik zwanger ben door het scherm heen......en ik weet dat de uitslag officieel negatief is....maar toch maakt het me onzeker.

Benieuwd naar jullie reacties!

2. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    officieel negatief.....maar toch maar over een paar dagen nog eens testen denk ik!Als ik niet zwanger was kwam er bij mij nooit een tweede streep....ook niet na 30 min!

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    nee....bij mij dus ook niet....dat maakt me nou juist zo onzeker...alle vage streepjes bij eerdere zwangerschappen bleken uiteindelijk een zwangerschap te betekenen...lees: werden uiteindelijk dikke vette strepen...

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik hoop het echt voor je!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik testte 9 DPO en na 20 minuten kwam er een 2e lichtte streep
    volgende dag na 15 minuten ofzo
    en 11 DPO kwam hij licht binnen de tijd
    en 12 DPO werd hij donkerder, tot 13 DPO een knaller :D

andere maanden bleef hij omo wit, ook na uren

ik duim met je mee

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Bedankt voor je reactie!

Nog iemand met ervaringen met deze testen?

Wel eens vage roze streepjes gehad na 10 minuten of zo, en dat je dus NIET zwanger was?

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    HE! Ja als hij echt roze is zou je denken dat hij er gewoon wat langer over heeft gedaan. Heb je geen foto?
    Anders nog eentje doen morgenvroeg, er zitten er toch 2 in een verpakking.

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    He!

Heb m al aan twee dinnetjes laten zien en die zien het ook, en zeggen ook; als hij gewoon binnen de 5 minuten verschenen was dan was het een positieve test geweest.

Maar ja, in de bijsluiter staat dat er na 10 minuten een valse uitslag kan ontstaan en dat je daarom dus nooit na die 5 minuten mag aflezen.

Ik ben verward omdat ik bij mijn 2e zwangerschap erg vaak getest heb (was toen op een gegeven 10 dagen overtijd maar niet zwanger) met deze testen en toen wilde ik het heel graag, maar er kwam toch echt nooit een vaag 2e streepje........

Nou ja, er zit niks anders op dan wachten tot ik ongesteld word of een duidelijke streep heb...

9. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ja ik heb positieve test gehad na 10 minuten en toen had ik mijn eisprong dus hij reageerde daarop volgende dag was de zwangerschapstest weer negatief.

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Echt waar? Reageren die dingen op je eisprong?

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik lees overal dat een zwangerschaptest echt alléén op HcG reageert, en een ovulatietest op zowel LH als HcG.

Dat zou betekenen dat een ovulatietest wel een zwangerschap kan detecteren, maar niet andersom.

Maar wie ben ik om de dames tegen te spreken die uit eigen ervaring een positieve zwangerschapstest rond hun eisprong hadden..?

Maar het klinkt mij erg onwaarschijnlijk in de oren.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    ja nou ja, doet er niet toe....

Ik was gewoon ff verbaast....

Voorlopig ben ik vooral benieuwd naar valse 2e strepen:D

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Wil je er 1 zien?:p

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, doe eens..?
    Nee hoor, als jij het zegt, zal het zo zijn.

Was je dan echt niet zwanger rond die tijd?

15. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb dat ook gehad ik teste een dag voor mijn nod negatief met deze test legde hem in de kast en dacht er niet meer aan ik ging na 3 uur toch weer kijken en ja hoor een streepje zo ook de dag van mijn nod pas 2 dagen daarna werd hij gelijk positief iedereen zei kan niet nou er kruipt nu toch echt een knul van 9 maanden alweer in mijn huis rond

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, oké, maar dan was je dus al die tijd wel zwanger...

17. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik was zwanger ja terwijl de test zei van niet (binnen die 10 minuten) en na 3 uur wel

18. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb het niet over testen op mijn eisprong

19. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nee ik was echt niet zwanger. Ik hield mijn temperatuur bij in ff (zie kaartje)
    De test is gedaan op 2 november. Op mijn kaartje zie je daar ook een eisprong.

20. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier tot 2x toe voor nod getest waar het streepje pas na een half uur verscheen en werd dus op nod gewoon ongesteld. nu weet ik natuurlijk niet of ik toch heel eventjes zwanger was toen en het al vroeg fout is gegaan.
    maar ik denk dus als er geen streepje verschijnt binnen de 5 min dat je er van uit kunt gaan dat de test negatief is,want sommige vrouwen (hier) hebben elke maand van zulke testen en zijn dan ook niet zwanger. ze hebben gewoon van nature al een beetje hcg waarop de test na een lange tijd dan ook pas reageert.

mijn ervaring is dat als je zwanger bent en je test niet te vroeg dat de streep er vrijwel direct met de controllestreep komt te staan! is dt niet het geval dan heb je veel te weinig hcg voor een goede zwangerschap.

Deel Deze Pagina