Even met ons handen in het haar..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by JMay, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Rozemarijke: Toch wel ja? Hier op het kdv hoor ik het de leidsters wel elke week een keer tegen een moeder zeggen ;) Maar dat zijn natuurlijk geen dokters, vond het alleen wel logisch klinken

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is ook pas afgelopen of vorige week in het nieuws geweest: grootschalig onderzoek naar ziekte bij kinderen op KDV in vergelijking met kinderen die thuis zijn.
    Dat kinderen op KDV een betere weerstand opbouwden, word idd altijd geroepen, maar daar was helemaal geen onderbouwing voor en nu is die stelling dus regelrecht weerlegd :)

Ik vind het ook wel logisch dat die weerstand niet beter wordt van al vroeg veel ziek zijn, moet ik zeggen. Het milieu op een KDV, of breder: kinderen in grote groepen bij elkaar, is nogal onnatuurlijk. Dat ze daar vaker ziek zijn is logisch, maar doordat ze daar al op jonge leeftijd aan blootgesteld worden, is dus nogal een aanslag op het immuunsysteem: dat moet al op te jonge leeftijd te hard aan het werk dus...
    Neem daarbij het feit dat het grootste deel van de kinderen geen BV meer krijgt zodra ze op het KDV komen, en dus ook de actieve antistoffen die ze anders via de moedermelk mee zouden krijgen moeten missen, en dan is 1+1 wel 2 ;)

3. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ja idd dat is ook zo..

Dit is ook echt de eerste periode dat ze zo kwakkelt met der gezondheid dus dan zou je eerder denken omdat ze nu op z'n groep zit dat het daardoor komt.
    Maar wie weet als ze in de zomer had gegaan dat ze er helemaal geen last van had gehad omdat nu ongeveer half Nederland last heeft van griepjes enz

Ze was vandaag ieder geval weer wat beter te pruimen wel nog hangerig en alles moet met mama Maarja
    Ze eet nog niet zo goed maar gelukkig kan ze dat hebben met haar 13,5 kg genoeg spek haha

We houden het in de gaten bedankt voor al jullie mee denken en reacties !

Share This Page