ik lig nu lekker in bed, draai me om en voel zo mijn vulling uit mijn voortand rollen. Potverdomme, ben nu behoorlijk pissig omdat die vulling er net een jaar in zit en het een vulling is die na mijn WKB er is ingezet dus ben nou bang dat mijn hele kanaal weer uitgeboord moet worden. en vooral omdat ik afgelopen jaar door mijn vorige tandarts al een klein fortuin heb moeten uitgeven aan mijn gebit (2 tanden trouwens maar) ik heb al ruim 2000 euro uitgegeven en nu komt die tand er ook weer aan. ik zou willen dat ik deze kosten kon verhalen op mijn vorige tandarts omdat die gewoon slecht werk heeft geleverd! mijn huidige tandarts is nu de schade aan het fixen maar goed komt dit er weer bij... en wat ik nog het ergste vind is dat ik nu dus WEER een verdoving moet in mn voortand wat dus ook door vorige tandarts bij mij voor traumatische ervaring heeft gezorgd omdat de verdoving zo ver omhoog was geduwd dat ik een bloedneus kreeg en mn neus en mn keel verdoofd waren! ik kan wel janken momenteel!
Jeetje meid wat rot zeg. Maar ik zou even afwachten voordat je in de stress gaat schieten. Morgen eerst maar even bellen, aangezien er een vulling is uitgevallen, hoef je waarschijnlijk geen nieuwe verdoving. (boren hoeft niet meer?). Klote is wel, maar misschien valt het allemaal wel mee. Sterkte!!
ik betwijfel of er geboord moet worden...vorige keer dat ik naar de tandarts ging had ik even gevraagd waarom ik zo'n vieze zwarte rand over mn voortand had lopen en toen zei ze al dat de vulling lek was maar dat het zo te zien nog geen kwaad kon en dat we er later aandacht aan zouden besteden omdat ze toen druk bezig was met herstellen van de schade aan mijn kies! dus zwarte rand kan er al op duiden dat er wat bacteriën onder heeft gezeten... en volgens mij moet boren sowieso of schuren ik weet niet wat precies omdat het dan beter hecht....nou ik hoor het morgen wel!
Ik leef echt met je mee meid, maar probeer je nu nog even niet druk te maken en wacht morgen af. Misschien hoeven ze idd niet te boren. De tandarts is ook niet mijn favoriete persoon, en dat terwijl hij erg vriendelijk is. Maar ik vind het gewoon doodeng en net zoals bij jou ook gekomen door een trauma ervaring van een andere tandarts.
Ik heb het met je te doen hoor heb zelf ook heel veel problemen altijd met mijn tanden, maar gelukkig wel een hele goede tandarts Ik zie aan je onderschrift dat je zwanger bent, mijn tandarts wilde mij nooit een verdoving geven als ik zwanger was. Dus misschien die van jou ook niet? Dan plaatsen ze waarschijnlijk een noodoplossing.
Begrijp ik goed dat je aan die tand al een wortelkanaal behandeling hebt gehad? Dan hoeft er niks meer verdoofd te worden want er zit geen zenuw meer die pijn kan doen... Dan is het hooguit even opnieuw opruwen, zodat de vulling blijft zitten.
jawel hoor, maar het zijn evngoed weer rekeningen van rond de 200 euro iedere keer en dan is zo'n 60% er al van vergoed. heb echt elachelijk veel wkb's gehad afgelopen jaar. in mijn voortand al 5 en in mijn kies een stuk of 10. heb nu nog 300 aan tandarts rekeningen liggen van de schade die mijn nieuwe tandarts heeft mogen herstellen die de oude had aangericht en ik zal inderdaad tegen mijn tandarts zggen dat verdoving niet nodig is omdat ik de laatste 2 wkb's aan mn voortand ook zonder verdoving heb gedaan... dan kan dit ook wel. kan vrijdag terecht, tot die tijd loop ik er bij als moeder tokkie hahaha met mn halve voortand
Ik mag een kroon omdat mijn vulling van een kies er uit knapte. Ook niet grappig. Mijn tandarts vertelde mij dat ik een hele lichte verdoving zou krijgen welke niet schadelijk is voor de baby. Hij maakt liever geen foto's v
Ik mag een kroon omdat mijn vulling van een kies er uit knapte. Ook niet grappig. Mijn tandarts vertelde mij dat ik een hele lichte verdoving zou krijgen welke niet schadelijk is voor de baby. Hij maakt liever geen foto's voordat je de eerste 3 maanden door bent. Maandag ga ik een en ander nog navragen bij de vk, leuk is anders. Maar als je nu niks doet heb je zometeen nog meer problemen en kosten. Ik kon kiezen voor een vulling maar als die weer knapte zou ik kans hebben op een implantaat van 2500 of meer. Nou dan maar een kroon van 550 waarvan ik 75% vergoed krijg.
Ik moest ook foto's in mijn zwangerschap en ik kreeg zo'n loodschort over mijn buik. Ik had het ook liever niet gedaan. maar ik had pijn en het was niet duidelijk waar het vandaan kwam. De tandarts verte;de mij dat de verdoving die hun gebruiken sowieso niet gevaarlijk is voor de baby, omdat het maar heel lokaal gebruikt word en het ook maar heel weinig is. Tegen de tijd dat dat je hele lichaam door is en bij de baby is, is er van de sterkte niks meer over, zeg maar.
hoi, een tandartsassistente in de zaal! dus als ik het goed begrijp heb je een endo aan je tand gehad, nu is de vulling eruit... nou endo hoeft niet opnieuw, heeft niks te maken met de uitgevallen vulling. nu is het wel zo dat een tand/kies waar endo aan gedaan is erg zwak is, wij adviseren de patiënten om die te laten kronen. voordat ie een keer breekt en eruit moet, dat wil je niet bij een voortand! je hebt ook geen verdoving meer nodig, als er een endo aan gedaan is, is de zenuw verwijderd.en zul je dus geen pijn ervaren. voor zwangere is er verdoving die wel kan bij zwangerschap.[maargoed die heb je nu niet nodig!] alleen kwestie van even wat opruwen en opnieuw vullen. gewoon naar de tandarts bellen voor een afspraak, je zal zien dat het meevalt. succes!