rijstebloempap met moedermelk

Discussie in 'Voeding' gestart door Nisa, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vraagje;
    hoe maak je rijstebloempap klaar met moedermelk?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet. Het blijft vloeibaar door de enzymen in moedermelk.

Of je zou de moedermelk eerst moeten verhitten tot 70 graden, om de enzymen kapot te maken.

Maar het is wel een heleboel extra werk hoor, als je borstvoeding geeft is rijstebloem in principe overbodig.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.533
    14.045
    113
    Vrouw
    Ik deed altijd afgekolfde moedermelk verwarmen, dan 3 eetlepels rijstebloem erbij en goed schudden, gaat prima! Toen ik ermee begon deed ik trouwens niet gelijk 3 eetlepels maar begon ik er met eentje.

Moet er wel bij zeggen dat het zoals Dirksmama zegt een stuk vloeibaarder blijft dan met kv.

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    bedankt voor de reacties
    ik heb idd. gehoord dat het niet zo goed bind maar wil het toch proberen
    heb een heel klein beetje geprobeerd
    zo'n 30cc gekolfd en 1 theelepel maar het ging aardig goed als het maar wat dikker is zodat ik het met een lepeltje kan geven
    maar ik heb dus de rijstebloem er gelijk doorheen gedaan
    niks gekookt oid gekolfd en gelijk gemengd en gegeven
    maar is dat wel goed en is er een max. hoeveelheid rijstebloem de je mag geven
    of mag je het zo dik maken als het nodig is voor een lepel-pap?

hahaha sorry maar ben een echte groentje alles is zo nieuw en je wil alles goed doen natuurlijk -zucht-

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

waarom wil je het geven?
    Borstvoeding geeft echt genoeg tot 6 mnd.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hij wil overdag niet drinken aan de borst (of fles)en zoals je zegt is BV toch het beste verlopig en zo zou hij toch moedermelk binnenkrijgen
    (groent en fruit potjes heb ik geprobeerd maar daar raakt ie verstopt van al lust hij het heeeel graag dus wilde dit proberen alleen melk met een lepel daar trapt ie niet in dus miss. als het wat dikker/pappiger is) hij is gek op eten met lepeltje, kleine boef
    hij komt ook niet meer goed aan omdat hij weigert
    dus daarom :)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien kan je overwegen om biobim te kopen, dat schijnt beter te binden met borstvoeding dan de rijstebloem die je in de supermarkt bij de babyproducten hebt staan (weet niet welk merk het is, nutricia/bambix?).

Verder heb ik er geen ervaring mee, nooit pap gegeven. (Of nouja de oudste krijgen vanaf een maand of 14 geloof ik smorgens een fles kunstvoeding met bambix erdoor, maar dat was dus nooit met borstvoeding maar met kunstvoeding :).

Liefs Hanneke.

Ik heb geleerd dat je borstvoeding nooit moet gaan schudden. Door gekolfde melk te gaan schudden, gaan er goede stoffen in je melk kapot doordat je ze zo hard tegen de kanten van de fles gooit. Gekolfde borstvoeding beter zwenken ipv schudden.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind verstopt raakt van groente en fruit dan is de kans op verstopping bij rijstebloem ook nogal groot.

Liever dan in een rustige ruimte voeden, slaapkamer, gordijnen dicht, zodat je gewoon borst kunt geven.

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry, soms komt mijn blond-heid extra naar boven :p! Nee sorry had gewoon echt niet gezien dat je niet in nederland woont. Ik heb ook geen idee hoe je dan aan biobim zou kunnen komen, heb even in de webshop gekeken, maar er staat bij verzenden alleen over naar belgie/nederland verzenden. Je zou ze evt kunnen mailen hoe het zit met naar andere landen, maar geen idee of ze dat dus doen. En je zal daar idd ook geen bambix enzo in de supermarkt hebben staan.

Hoop dat die 'organic cereal pap' iets is en werkt.

Succes in ieder geval!

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier in Griekenland (dichtbij Turkije ;)) ) is het ook aangeraden om rijstebloempap te maken met moedermelk en ik heb ook al gemerkt dat het niet dik wordt..dus in een flesje gaat beter! hier ook idd hipp en is biologisch geloof ik!dat wordt hier veel aageraden...wij halen bij de biologische winkelm veel producten uit Duitsland (en NL!!) maar ik weet niet of je die kan vinden waar je woont...hier in Athene dus wel veel van dat soort winkels! de rijstebloem die wij hebben is van merk demeter en hyeet: "Holle eco bio" (staat ook in het spaans...) misschien heb je er wat aan...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, maar in Turkije kun je toch gewoon Turkse rijstebloem kopen? Ik stuur notabene Nederlandse moeders wel eens naar de Turkse winkel daarvoor!
    Gewoon Pirinç Unum kopen en volgens de gebruiksaanwijzing klaarmaken en van een lepeltje geven.

Hipp is een gewoon merk, niet beter of slechter dan andere merken, maar voor je kind helemaal niet nodig. In Turkije heb je veel te lekkere verse groente om gewoon zelf te maken, dan ga je je kind toch geen geïmporteerd spul geven?

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ach geeft niet meid logisch dat je ervanuit gaat dat ik in NL woont
    zou ik ook doen;):D

mr.tje heeft ontdekt dat bij mama drinken toch makkelijker is voor ons beiden dus ben nog niet begonnen met die rijstepap.
    hoop dat ie zo doorgaat ;) over 2 wkn hebben we weer controle ben benieuwd maar hij lijkt nu verzadigd te zijn na een voeding dus dat is belangerijker en begint weer te lachen.
    alleen heeft ie de hele tijd zijn vinger (eigenlijk meer zn hele hand) in zn mond en kwijlt sinds een paar dgn best veel
    volgens mij gaan wij heel vroeg tandjes krijgen
    ik zie ook nu een parelmoer wit glans bij zn tandvlees :$

14. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ja dat heb je in heel veel merken zelfs maar ik wilde het met moedermelk klaarmaken en dat heb ik hier niet kunnen vinden helaas alleen bij die hipp zag ik het wel staan op de gebruiksaanwijzing

ach was dat maar waar al het 'goede' groente fruit gaat naar europa en wat niet door de keuring komt komt terug naar TR! fijn he
    hier zijn ze niet streng natuurlijk geld dat niet voor alles maar ik heb hier zo weing vertrouwen in ,k probeer zoveel producten te kopen die ze ook in NL in turkse supermarkten verkochten zo weet ik dat die wel aan fatsoenlijke eisen voldoen.

15. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    aah hallo buurvrouw :p:D
    idd. zag ook staan dat het biologisch is. bedankt voor de tip
    ben toch nog niet begonnen want mr.tje zag mij worstelen en had medelijde met me geloof ik:D hij drinkt weer beter dus die hipp zit ook nog dicht in de kast maar bedankt voor de tip wie weet voor als het tochnog nodig is zal ik hier ook maar gaan neuzen in reformwinkels ;)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, maar als er op de verpakking staat 'melk', dan kun je ook moedermelk nemen hoor, want dat is toch in Turkije ook de gewone melk voor een baby?

Jammer van die groente zeg.

Heb je trouwens in Turkije contact met andere moeders die bv geven? Ik weet dat er op een paar plaatsen mensen van LLL actief zijn.

Deel Deze Pagina