Jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door amarilys, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amarilys

amarilys Niet meer actief

Wat vinden van een inkomensafhankelijke boetes???

Mijn mening is / 2 verschillende mensen 1 rijke en een arme krijgen de zelfde hoogte boete voor het zelfde vergrijp bijv verkeerd parkeren, 3 kilometer te hard rijden.
    De rijke vindt die 80euro een lachertje en maalt er niet om.
    De arme maalt er wel om want kan nu een week geen eten kopen voor de kinderen.
    Vind ik niet eerlijk wat vinden jullie???
    Want hoeveel je ook verdient is het nu veel of weining iedereen werkt er hard voor.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Tja, je zegt het eigenlijk zelf al. Maakt niet uit hoeveel iemand verdiend, iedereen werkt er hard voor..dus ook een rijk iemand.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind dat belachelijk! als je een boette krijgt heb je het er zelf naar gemaakt. of je nu arm of rijk bent, jammer dan had je je maar aan de verkeersregels moeten houden! moet niet gekker worden zeg! straks is het zo dat alle armen alles gratis krijgen en de rijken ervoor moeten werken! komop zeg! zelfs de kbs word al aan de minder bedeelden gegeven! terwijl ze al van allerlei toeslagen krijgen. en dan nog is het niet goed? kan me daar erg aan irriteren! elk jaar gaan er hier enorme bedragen naar de belastingdienst! wij betalen al genoeg. en dan ook nog de kbs omlaag trekken? vind dat erg aso...

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    tja met een minder laag inkomen zul je dus verantwoordelijker om moeten gaan met je geld en zorgen dat je geen boetes krijgt.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap je punt op zich wel en ergens zit er ook nog wel wat in. toch zal de "meer vermogende" helft van zp er flink tegenin gaan. ze zullen dat anders zien dan jij uiteraard.

6. amarilys

Maar die mensen met een laag inkomen worden toch dan dubbel gepakt als je bijv maar 1400 euro in de maand krijgt,en de rijke bijv 7000euro per maand is toch geen niet verglijkbaar percentage. oneerlijk
    In zweden doen ze dit al.

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij zijn niet 'meer vermogend' maar ik ben het niet met je eens. Als je je gewoon aan de verkeersregels houdt dan krijg je ook geen boete. Als je weet dat je het geld niet kan missen zorg dan dat je ook geen boete krijgt. Wij hebben maar heel zelden een boete terwijl mijn man 200 km op een dag reist. Hij rijdt veel stukken snelweg en zet dan zijn cruisecontrol (of hoe je het ook schrijven mag) aan.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja maar is dat het probleem van mensen die meer te besteden hebben dan? die betalen al genoeg belasting wat weer gebruikt word voor mensen die het minder hebben.

dat is dan gewoon vette pech voor ze... moet je maar beter opletten.... geld voor beiden... iemand met 7000 eurp per maand draagd ook meer af en heeft vaak hogere lasten. en ja ze hebben meer te besteden maar daar zorgen ze zelf voor door te werken of door gewoonweg een briljant plan hebben opgezet waarmee ze goed geld verdienen. waarom moet dat zo bestraft worden? en waarom moeten de minder bedeelden daarvan profiteren? vind ik niet normaal en vind niet dat minder bedeelden recht hebben op het zuur verdiende geld van een ander hard werkend mens!

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Er zit wat in, maar aan de andere kant. Een boete heb je zelf in de hand toch?
    Als je het niet kan missen, weet dan zeker dat je niet te hard gaat rijden en parkeer goed.
    Toch :)

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mening, hou je aan de regels, krijg je ook geen boetes.
    De overtreding blijft hetzelfde dus vind eigenlijk dat het bedrag dan ook hetzelfde moet zijn.

11. amarilys

Maar daar kunnen de mensen toch niks aan doen ,omdat ze een laag betaalde baan hebben ,de meeste hadden geen rijke ouders om door te studeren als dokter bijv.
    En de rijke krijgen genoeg belastingvoordeeltjes per jaar hoe meer je verdient hoe meer voordeeltjes.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dus moeten anderen daarvoor opdraaien? komop zeg!
    enne welke belastingvoordeeltjes krijgen de rijken dan? wij betalen alleen maar hoor! heb je het einde van het jaar een mooi bedrag op je rekening staan en tjoep meer dan de helft mag weer naar de belasting! en tuurlijk hou je dan nog een mooi bedrag over waar je trots op mag zijn maar toch voelt dat altijd dubbel.....

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Inkomensafhankelijke boete?? Belachelijk!
    Heb er geen andere woorden voor, het moet niet gekker worden!
    De rijke weet net zo goed als de arme hoe hard er gereden mag worden en waar je wel en niet mag parkeren. Dat heeft niets met inkomen te maken, maar met verstand!!

En offtopic maar wat lees ik nou weer: de rijke heeft meer voordeeltjes?!
    Pfffff... ga er geeneens op reageren. Heb nu al een vermoeden dat dit topic straks met een slotje eindigt.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Belastignvoordeeltjes? Geldt hetzelfde niet voor mensen met een lager inkomen dan? Denk bv aan alle toeslagen die ze aan kunnen vragen.

En niet iedereen die het goed heeft, heeft een opleding betaald gekregen van pa en ma. Zijn er ontzettend veel die een studieschuld hebben opgelopen doordat ze het zelf moesten betalen.

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ja ik dacht ook al voordeeltjes?????? Even met de boekhouder bellen dan want die houdt wat achter dan.........

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alleen mensen met rijke ouders kunnen studeren.
    Ik heb bv een wajong en tja ik had ook liever een goedbetaalde baan gehad. Helaas kan ik daar weinig aan veranderen. Maar kan ik mij wel aan de regels houden zodat ik geen boetes krijg.

17. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    hilarisch idee! Laten we alles inkomensafhandelijk maken!! Blijven we allemaal 's morgens lekker in ons bed liggen, niemadn meer werken.
    Ow nee, want dan is de supermarkt dicht, geen waterleidingsbedrijf dat water levert, geen wc papier woordt er meer gemaakt, geen luiers.

Misschien toch niet zo;n heel goed idee om van nederland een " van een kale kip valt niet te plukken, lekker puh" land te maken.

18. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier ook hoor, mijn ouders hebben het hardstikke goed, maar die hbo opleiding heb ik toch echt zelf moeten betalen. Heb dus eerst 3/4 jaar kunnen afbetalen nadat ik afgestudeerd was. Daarbij kwam dat ik ook nog eens weinig studiefinanciering kreeg omdat mijn ouders het zo goed hadden, dus al met al klopt het niet wat je zegt.

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier wordt ik altijd zo moe van. Als je meer geld hebt dan de gemiddelde mens moet je maar voor alles meer gaan opdraaien...dus nee ben het niet met je eens dat de rijke meer moeten gaan betalen voor het zelfde vergrijp. Of je nu arm of rijk bent even veel betalen, moet je maar opletten wat je doet.

20. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik ben het wel eens met inkomensafhankelijke boetes voor (verkeers)overtredingen. Hoe kan iemand het ooit afleren als het hem niet(s) / niet genoeg kost? Iemand die het niet breed heeft bedenkt zich nog wel eens, maar iemand die niet wakker ligt van een paar honderd euro meer of minder veranderd zijn gedrag zeer waarschijnlijk niet en is de kans op recidive groter.
    Anderzijds, zou dit te verenigen zijn met de huidige Nederlandse privacywetgeving en de Grondwet?

Deel Deze Pagina