Aantal uur slapen per nacht?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaSon, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Het is half elf geweest en ik had eigenlijk in mijn bedje moeten liggen. Morgen om 7 uur gaat de wekker alweer. Maar ik ben een avondmens en heb er moeite mee om op tijd naar bed te gaan. Nadat de kinderen op bed liggen is het ook zo'n heerlijke tijd even voor mijzelf.
    Maar ik weet ook niet hoeveel uur ik precies moet slapen om uitgerust te zijn, ik word eigenlijk altijd moe wakker! :x

Hoeveel uur hebben jullie per nacht nodig? En maak je dat aantal uren altijd?

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik functioneer het beste met 8 a 9 uur slaap. ik probeer ten minste 7 uur slaap te pakken.

Je kunt ook moe zijn van teveel te slapen he :p

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb toch wel 7 uur nodig. Echter met een baby van 7 weken en de daarbij horende nachtvoeding, ben ik blij met 5-6 uur.

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    hier gaat de wekker om 6.30, en moeten wij er voor Julan snachts nog uit (geen voeding).
    Ik ben dus ook echt een avondmens en ooh wat ben ik soms jaloers op ochtendmensen. Ik word ook altijd moe wakker, hoeveel of weinig ik ook slaap.
    Sochtend ligt mn bedje zo lekker:D

5. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Als ik 8 uur slaap voel ik me het lekkerst. Als ik een periode ook geen wekker hoef te zetten word ik ook gewoon na 8 uur wakker.

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik wil minimaal 7/8uur slaap.
    anders ben ik de volgende ochtend niet te genieten.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb eigenlijk 7,5 uur nodig om goed te functioneren, maar meestal is het krap 7 uur. Te laat opstaan van de bank, dan nog een wasje draaien of ophangen, vaatwasser aanzetten, beetje opruimen enz enz en voor je het weet is het tegen twaalf uur. En om 6.45 gaat de wekker... dus elke nacht slaap ik minder dan ik zou moeten.

8. luuus

luuus Niet meer actief

als ik 8 uur slaap voel ik me ook het best maaar ik ben ook redelijk een avondmens en slaap vaak maar 5 uur in een nacht

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben ook echt een avondmens, 's ochtend ben ik de eerste uren niet vooruit te branden.
    Nu is het helemaal erg want komt net van de sportschool, dus zit nog vol energie.
    Ik functioneer momenteel goed met 6 a 7 uur slaap, omdat ik dat inmiddels gewend ben door een nachtbrakertje hier in huis. ;)
    Maar het was nog veel erger, toen deed ik het met 5 uurtjes per nacht en dat voelde ik wel op de dag hoor.
    Maar normaal gesproken is 8 uur voor mij meer dan genoeg.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ehhh uurtje of 5 slaap ik maar ik heb er 7 nodig hihi dus ik ga zo lekker naar bed, manlief is weg, kleine is logeren dus kan heerlijk slapen tot half 8

11. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik moet minimaal 7 uur slapen,en maximaal 9 uur.
    Minder of meer is echt niet goed voor me.

12. Only me

Only me Niet meer actief

Echt tussen de 7 en 8 uur nodig, en slaap zo rond de 6 uur....

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik heb echt wel 8 uur nodig ik KOm er alleen niet aan

Het is in de avond zo heerlijk dat de kinderen in bed liggen
    En als je zelf in bed ligt is dr nacht zo vlot voorbij haha
    Ik heb kom helaas meestal aan de 6 a7 uur maar das me eigen schuld moet ik maar uur eerder naar bed haha

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik slaap het liefst 9 uur. Meestal lig ik dan ook om 22.00 uur op bed en word ik rond 7 uur wakker gemaakt.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik functioneer het best op ruim 8 uur. 7 uur houd ik wel even vol, maar na 2a3 dagen wordt ik toch echt chagerijnig en onhandig. Met 8 uur, en een beetje rustig wakker worden gaat het beter.
    Maar dan wel slaap aan 1 stuk door. Als ik 's nachts wakker wordt, ben ik niet te genieten overdag.. Al is het maar voor het toilet of een mug..

Gelukkig is mijn lijf in zwangere modus wat aardiger. Ik kan nu beter met minder slaap en vaker wakker worden. Nu zo'n 4a5 keer per nacht bij het omdraaien, en 's ochtend eerder wakker door onrustige benen. Maar daar functioneer ik prima op.

Bij mijn 1e zwangerschap hetzelfde verhaal, tot zo'n 6 maanden na de bevalling, daarna werd ik weer chagie van 's nachts opstaan. Gelukkig sliep de kleine al door, en werd manlief toch eerder wakker en heeft hij er minder last van. Dus dat ging wel goed gelukkig..

16. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik slaap ongeveer 10 uur per nacht! En dan nog zou ik zo een paar uur verder kunnen slapen.
    Gelukkig hier een moppie die ook goed slaapt, want de kleine man gaat rond half 7 op bedje, maar slaapt dan nog niet meteen, maar als hij wel slaapt dan slaapt ie door tot de volgende ochtend uur of half 9 als we er niet uit moeten, soms ook nog wel eens tot half 10.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb echt wel 8-9 uur slaap nodig wil ik uitgeslapen zijn...laat ik nou maar 4-5 uur per nacht slapen en dan niet aan 1 stuk maar steeds wakker slapen wakker slapen....Ik word dus ook altijd moe wakker.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Op 8 uur slaap functioneer ik het best maar ben blij als ik nu aan 5 kom...

Was altijd een avondmens, zat vaak tot 1 uur 'snachts te msn-en met een vriendin, maar sinds ik samenwoon met een vrachtwagenchauffeur waarvoor de wekker half 4-4 uur gaat is m'n schema wel wat veranderd ;)

En nu ik zwanger ben is m'n slaappatroon helemaal van slag :(

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weet niet hoeveel slaap ik "nodig" zou hebben. door mijn jeugd is mijn slaapritme ernstig verstoord en ik kan dus niet meer als een uur of 2/3 achter elkaar slapen.( da's een goede nacht 3 uur achtereen slapen) ik ga naar bed en val tegenwoordig vrij snel in slaap, (ik ben geen avondmens 10 uur wil ik echt naar bed)dan val ik in een soort coma waaruit ik 2/3 uur later wakker schrik. en voor mijn gevoel slaap ik dan niet meer. mijn vriend zegt van wel maar steeds een klein beetje 10/15 minuutjes ofzo en ik wordt overal wakker van. er gebeurd hier dus weinig wat ik niet weet s'nachts.

ik sta moe op en ga moe naar bed en dat als een jaar of 35.als kind viel ik altijd pas in slaap als het licht werd buiten, dan werd ik pas rustig. het is geen een therapie gelukt om mij ervan af te krijgen en ook slapmedicatie werkt averechts. (dat schijnt bij 5 procent van de mensen zo te zijn , zeker na een trauma)
    dus heb ik geleerd (onder begeleiding) hoe je je hartslag omlaag moet brengen om te "rusten" ookal slaap je niet echt. en zo overleef ik het dus al geruime tijd.een jaar of 20 toch zeker al. of je er ook een beter mens van wordt, nee niet echt, chronische vermoeidheid zeul je altijd mee en belemmerd je behoorlijk natuurlijk.

Deel Deze Pagina