Even mijn verhaal kwijt hoor. Sinds wij bezig zijn met het krijgen van een kindje komen er allemaal vervelende opstakels op mijn pad het valt gewoon op. Gedonder met familieleden, gedoe met uwv, gedoe met werk het lijkt allemaal tegelijk te komen nu! Ben al zo druk met het krijgen van een baby en deze dingen er dan ook nog bij het vreet me energie uit me! Misschien trek ik dingen me teveel aan aangezien ik alles tot in de puntjes geregeld wil hebben voor als er straks een kleine is en ben ik er daarom zo druk mee ik heb geen idee. Vandaag hele dag bezig geweest met juridisch loket, aangezien mijn werkgever mij constant benadeeld en als klap op de vuurpijl er deze maand gewoon voor kiest dik 300 euro van mijn salaris in te houden voor iets wat gewoon niet klopt! Kleine toelichting (misschien hebben jullie tips ofzo toch): Ik heb een wajong uitkering, dit betekend dat ik deels afgekeurd ben. Sinds juli vorig jaar ben ik werkzaam bij mijn baas eerst op 0 uren contract en sinds oktober heb ik een contract voor 0 uren maar krijg ik wel een vast salaris voor eerst 24 en nu sinds april 20 uur. De bedoeling is altijd geweest om mij 3 dagen te laten werken, dit is haalbaar voor mij. Dus 24 uur als je 8u per dag werk, sinds oktober (nadat ik mijn contract getekend had) veranderden de openingstijden van 10 tot 5 dus kon ik maar 7 uur per dag werken. hierdoor draaiden ik dus elke maand zowieso al 12 minuren. Om een lang verhaal hierover kort te maken heb ik dus door die openinstijden en door af en toe ziekte minuren opgebouwd. Inmiddels is het rond dat ik nu nog maar voor 20uur betaald krijg zodat ik in iedergeval me uren kan halen elke maand (behalve als ik ziek ben). UWV heeft alleen nog niet rond dat ze dit aanvullen, hier ben ik ook al een maand mee bezig! Nu heeft mijn werkgever ook ineens een ander idee over het aantal uren dat ik moet werken per maand en heb ik afgelopen maand volgends hun ipv de 4 uur in de min die ik uitgerekend had 15 uur in de min. Besloten hebben ze nu dan ook naar herhaaldelijk vragen dit niet te doen omdat ik eerst is duidelijk wil hebben hoe het zit geld in te houden van mijn salaris deze maand. Ben er gisteren achter gekomen dat ik een hoop rechten heb die mijn werkgever op dit moment niet hanteert omdat ze simpel weg zeggen je hebt 0 uren contract. Zo krijg ik bv officiele feestdagen (als deze op mijn vaste werkdag vallen) niet doorbetaald en ook ziekte dagen niet, ook krijg ik geen vakantiedagen. Dingen waar ik dus zowel op internet al bij juridisch loket hoor en lees wel recht op te hebben! Zeer vermoeiend allemaal en het maakt me angstig, wat als ik straks zwanger ben gooien ze me er dan hup uit? straks zit ik zwanger thuis zonder baan? vind dan nog maar is ander werk.. dat gaat niet zo makkelijk in deze tijd zeker niet als je zwanger bent. Bedankt voor het lezen en als iemand tips heeft zijn ze uiteraard zeer welkom!