Ik ben druk om me heen aan het kijken maar lekkere recepten voor de 2e kerstdag. Wil het lekker uitgebreid doen maar wel dat ik veel vooraf kan voorbereiden of in ieder geval niet dat ik uren achter elkaar in de keuken sta. Het voorgerecht word gevulde champignons em geitenkaas rolletjes met rookvlees op een bergje rucola.. Hebben jullie misschien nog leuk/lekkere ideeën. Andere voorgerechten mag ook.. Ben benieuwd met wat voor ideeën jullie hebben Zoals jullie kunnen zien ben ik zwanger dus moet het wel eetbaar voor mij zijn, of dat ik voor mezelf 1 dingtje kan veranderen
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/479448-komt-jullie-kerst-op-tafel.html misschien staan hier ideeën tussen?
Een groentebouillon (dus geen gevulde soep) als tussengerechtje. Lekker licht en eetlustopwekkend en als beste punt: kun je makkelijk 1 of 2 dagen vooraf maken. Als toetje zou ik gaan voor een grand dessert: allemaal kleine dingetjes op het midden van de tafel en iedereen laten pakken waar hij zin in heeft. Denk aan ijs, spekkoek, slagroom, mousse, verse vruchten, kleine stukjes brownie etc. Weet eigenlijk niet hoeveel mensen er komen?
Hoofd bijvoorbeeld iets wat je moet stoven? Boeuf bourguignon? Jachtschotel? Hazenpeper? Of juist iets wat wat langer in de oven moet: Hele kip/kalkoen dat soort dingen. Kun je van te voren voorbereiden en hoef je alleen aan te zetten.