Doe rustig aan! Je komt hier over als een goede liefdevolle moeder, die alles overheeft voor haar kinderen. Zelfs slaap! Ik geloof je als je zegt dat je er altijd voor je kinderen bent! En dat je BV geeft, en dat je dat belangrijk vind, en dat geloof ik echt! Ik voel zelfs door je verhaal heen dat je er helemaal doorheen zit. En dat je je daarom schuldig voelt. Maar hey, zelfs de beste mensen moeten zich ooit opladen. Het is moeilijk, want 3 jonge kinderen is natuurlijk anders dan 1 klein hummeltje die niet veel huilt. Heb je geen vrienden waar je (egoïstisch) beroep op kunt doen? Of buren waar jullie een goede relatie mee hebben? Ik wou dat je bij mij in de buurt woonde
En gewoon een dagje weg ipv gelijk een hele week, ik bedoel dus lekker naar de sauna hapje eten bios? Even geen mama zijn maar partner? Kids zijn hier welkom hoor
Als ik heel eerlijk ben zal ik 2 weken ook niet vol kunnen houden hoor. Maar een weekend ofzo zou echt zalig zijn...
geen vrienden waar ik 3 kids kan droppen nee... helaas. Veel van hen zijn erg jong en hebben zelf ook 2 of 3 kinderen. Die ga ik niet ook nog eens lastig vallen met mijn kroost... Kan ze wellicht wel splitsen dat ik de oudste 2 naar opa en oma doe en alleen de jongste bij vrienden van me achter laat... Maar dan zou ik eerst moeten afbouwen naar fles want ik geef al erg weinig bv kolven kan ik niet tussendoor doen dan blijft er niets meer over ben ik bang.
Ik heb niet alles gelezen maar je zegt dat je je groot houd voor de moeders op school. Ik weet bijna zeker dat je je schattige huilmonstertje vast wel eens een paar uurtjes of al is het maar een uurtje bij iemand onder kan brengen ... Leg eens uit aan ze dat het helemaal niet zo rozen geur en maneschijn is. Je zult zien (of het zijn echt horken!) dat er iemand is die je hulp aan bied. Al is het maar dat ze de andere twee een keer een middag mee naar huis nemen om te spelen. Je moet je niet beter voor doen dan dat je je voelt. Ik vind een al een zwaar "project" laat staan drie waarvan een een huilbaby. Overigens lijken me een draagdoek en een osteopaat een goede om dat uit te proberen ... wie weet heb je dan weer eens je handen vrij! Ik weet niet of je wel eens een flesje afgekolfde melk geeft maar het zou je helpen eens de voeding door je man over te laten nemen. En als je niet voldoende melk hebt kun je ook eens een flesje maken met poeder. Ik heb dat zelf als tip gekregen als ik er helemaal doorheen zat. En als de twee oudste blijven zeuren zou ik minimaal een keer per dag een half uurtje tv aan zetten om ze even stil te hebben en zelf eens een kop thee te kunnen nuttigen. Hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte en veel succes
Daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Kun je gewoon een fles kunstvoeding tussendoor geven zonder problemen? Ze heeft op 1 keer na nog nooit een flesje gehad dus weet niet of ze dat zomaar accepteert... Ze heeft wel gewoon een speen... Toch eens gaan proberen, dat lijkt me nou ideaal.
Ja hoor kan prima een fles tussendoor geven. Wel is het belangrijk dat je man (maar in ieder geval niet jij) de fles geeft. Het liefst mag je zelfs helemaal niet in de buurt zijn. Mijn advies is (ook) om geen juist geen mooi weer te spelen. Je hoeft natuurlijk niet tegen iedereen te vertellen hoe zwaar het je valt maar er zullen vast wel moeders zijn die je wat vaker spreekt. Vertel eens hoe zwaar het je valt. Mogelijk hebben zij een tip of bieden ze idd aan om op 1 of meerdere kids te passen.
Niet iedere baby gaat hetzelfde om met ongemak / pijn. sommige gaan juist prikkels opzoeken als afleiding. Mijn osteopaat zei toen dat hierdoor veel kinderen ten onrechte bestempeld worden met ADHD. Ik zou echt absoluut naar een osteopaat gaan. En inderdaad even je kinderen een dagje onderbrengen ergens zodat jij en je partner bij kunnen tanken. Desnoods boek je het komende weekend in je eentje een hotel. Lekker in bad met een boek en daarna heerlijk uitslapen. Je partner moet het dan maar een keer uitzoeken.. ze overleven het heus wel en misschien lukt het dan voortaan wel vaker omd e jongste uit handen te geven.Echt doen hoor! Want een pnd ligt absoluut op de loer!
We hadden hier een te vroeg geboren kindje. In het ziekenhuis kregen we die tip mee als ik eens niet voldoende melk had. Kon ik meteen wat afkolven en invriezen voor later. Mijn uk heeft zo ook geleerd om uit een fles te leren drinken. Hier in Frankrijk hebben ze er geen moeite mee als je het doet. Vraag het eens aan het CB hoe hun er tegen aan kijken ... Hoop dat het lukt. Ik zie het ook zo dat je man dan ook wat vaker in een relaxte omgeving met baby is en dus een betere band opbouwt en jij hebt eens ff wat tijd voor jezelf. Als je de andere twee dan ook nog een maandje bijvoorbeeld woensdag middag bij iemand onder kan brengen heb je even de tijd om adem te halen en lekker horizontaal een dut te doen. Succes