Hallo dames, Ik zit even met een dilemma. Mijn ex heeft mij heel veel pijn gedaan en ook al heeft het niet zo ons mogen zijn tussen ons is en blijft hij toch de vader van mijn kindje. Ik probeer hem daarom zo veel mogelijk bij mijn zwangerschap in te betrekken. Soms laat ie dan ook echt merken dat ie nu al helemaal stapel is op zn meisje maar soms is het net alsof het hem geen ruk kan schelen. Nou heeft ie mij heel vaak teleurgesteld met loze beloftes maar ik wil absoluut niet dat ie straks hetzelfde doet met mijn dochtertje. Heb hem dan ook duidelijk gemaakt dat mocht dat gebeuren dat ie dan geen 2e kans krijgt. Nu weet ik dus nog niet hoe de relatie tussen hen zal gaan verlopen en wat voor band mijn dochtertje met hem zal krijgen maar er bestaat een grote kans dat ze straks, als ze wat ouder is, toch met vragen zal zitten. Die wil ik dan ook allemaal beantwoorden maar de herinneringen en de pijn zullen vervagen (althans..dat hoop ik) en ik wil niet dat ze de verbittering in mijn stem krijgt te horen. Nou dacht ik om een dagboekje bij te gaan houden waarin ik uitleg hoe het allemaal begonnen is tussen haar vader en mij en hoe het uiteindelijk afgelopen is. Eeen boekje waar ik kan beschrijven wat mijn gevoelens zijn en wat zich er momenteel in mijn leven afspeelt. Dat boekje zou ik haar dus kunnen overhandigen wanneer ze oud genoeg is om zelf over dingen te kunnen oordelen. Ik wil proberen om zo eerlijk en objectief mogelijk alles op papier te zetten zonder haar vader zwart maken, wil ik er dan ook in vermelden dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten en dat ze ook hem die kans zal moeten geven. Maar nu mijn vraag: is dit wel een goed idee of zadel ik straks mijn kind met juist nog meer vragen en boosheid en weet ik veel wat nog meer? Ik twijfel echt.. Liefs Jessy
Heel goed idee, mijn moeder heeft dat nl. ook voor mij gedaan. en had zelf ook veel vragen en die waren daarmee beantwoord. Mijn moeder heeft wel verteld daarin wat er allemaal is gebeurd maar zonder mijn "vader" als dader oid aan te wijzen. Dat zou ik dan ook proberen om te doen, want het is en blijft toch je vader wat voor l*l het ook is. Ik denk dat het erg waardevol kan zijn. Ik heb er iig veel aan gehad.
dat klinkt als een heel goed plan. Ik denk ook dat het goed is om zelf nog eens terug te lezen tegen de tijd dat je kindje oud genoeg is om het boekje aan te geven. Je kunt het dan , als er meer tijd verstreken is, ook nog meer nuanceren. Je kunt altijd nog besluiten om het toch maar niet te geven aan je kindje... Groetjes Lisette
Ben blij dat er tot nu toe positief op gereageerd is, en idd wat Lisette al schrijft, ik kan dan alsnog besluiten om het wel of niet te geven. Misschien is het ook idd een goede manier om het zelf allemaal te verwerken. oOMissCOo, ja ik zit ook bij de april mama's. Dit speelt zich al heel lang af, nog voor mij zwangerschap. Ik heb hem alleen kans op kans gegeven terwijl ik altijd een van die vrouwen was die bij zulke verhalen het hardste riep dat ik zo'n man meteen de deur uit zou schoppen. Zo zie je maar weer dat het heel makkelijk praten is totdat je zelf in zo'n situatie zit. Zelfs nadat we er achter kwamen dat ik zwanger was heb ik het nog geprobeerd maar het vertrouwen is weg en het feit dat er een mensje in mij groeit heeft me toen ook aan het denken gezet. Ik wil dat ze trots is op haar mama en niet dat ze meekrijgt hoe ik me keer op keer laat vernederen, dat vind ik ook geen voorbeeld. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het er nog heel moeilijk mee heb en soms val ik weer even terug door hem langs te laten komen of bij me te laten slapen. Lekker lang verhaal weer Maar goed, daarom leek het me goed om een dagboekje bij te houden, zodat ze later weet hoe het er ongeveer aan toe gegaan is en waarom ik sommige keuzes heb gemaakt. Liefs Jessy
Misschien wel een erg goede tip idd om het zo objectief mogelijk te houden, zonder zwarte piet toe te schuiven naar je ex. Kan me voorstellen dat dat wel lastig is, maar lijkt me wel goed. Succes
ik denk idd dat het een goed idee is... Kan je later altijd nog beslissen wat je er mee wilt, of je het je kindje wilt geven ja of nee...