hoi ik heb misschien een stomme vraag. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en wil een afspraak gaan maken met de verloskundige,maar wat moet ik zeggen als ik bel. Dat ik een 1e afspraak wil maken of dat ik een afspraak voor een 1e echo wil maken. Ben nooit zo goed in dat soort dingen (ben erg verlegen enzo) Kan iemand me helpen.
Ik zou zeggen dat je nu bijna 6 weken zwanger bent en je eerste afspraak wilt maken. Dan merk je wel wat bij jouw VK de bedoeling is. De éen wil je namelijk met 8 weken voor het eerst even zien voor de intake en doet de echo later (en vaak niet zelf), de ander pas b.v. met 11 weken en doet dan meteen een echo. Het hangt ook een beetje van je VK af, dat hoor je dan wel.
bedankt voor jullie reactie's Kheb net gebeld maar ze zijn der vandaag niet grr. Kan morge pas weer bellen. Moet dan werken en op me werk mogen ze het nog niet weten dus word wat lastig maja. Kijk wel ff hoe ik dat ga doen. In ieder geval bedankt
Ik zou ook gewoon opbellen en dan vertellen dat je nu zoveel weken zwanger bent en dan de volgende vraag stellen wat nu de bedoeling is en wat je moet doen en wat je kunt verwachten. Dan zal ze vanzelf wel vragen of het je eerste kindje is en hoe ver je bent en alles erom heen. Misschien kun je ff naar buiten lopen of ff in je auto gaan zitten als je gaat bellen.. Ik heb het ook zo gedaan alleen was bij mij het probleem dat ik al met 9 weken mijn mantelpakje niet meer aan kon en het wel moest vertellen aan mijn baas. Ach hij heeft er goed aan kunnen wennen. Liefs nance158
Gewoon opbellen dat je zwanger bent en je je graag bij hun wilt aanmelden. Waarschijnlijk zegt ze (de VK of een secretaresse) wel wat vervolgens de bedoeling is. Wanneer je voor de eerste keer mag komen en hoe het gaan met het maken van een echo. Mijn VK doet bijv. de echo's niet zelf... Probeer tijdens je zwangerschap niet te verlegen te zijn en als je ergens vragen over hebt die meteen stellen! Er zijn namelijk geen domme vragen! Zo vaak zijn de meeste vrouwen niet zwanger, en daarom kun je d'r maar beter zoveel mogelijk van genieten en je niet te druk maken! Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!
Hé mensen, Bedankt voor al die tips...ben nu ook 6 weken en wilde morgen even langs gaan. Ben nl. al in het gebouw vanwege de fysio. Hoef ik op het werk ook niet te gaan bellen. Maar was me ook al af aan het vragen hoe ik het aan moest pakken. @ sterr, leuk om te zien dat we min of meer op dezelfde lijn zitten. Ik ben begin maart gestopt met de pil... Succes met bellen morgen...laat je ff weten wat er gezegd is? Vind ik wel handig om te weten. Groetjes Jollie
heb toevallig net de verloskundige gebeld en heb gezegd dat ik gisteren had getest en dat de test positief was. ik wist ook niet wat ik moest zeggen. maar het ging goed. ze vragen je wat gegevens en maken een afspraak voor een intake en voor een 1e echo. dikke kus muppie
ik ben ook niet zo goed in zulke dingen. en na 8 weken heeft mn vriend maar voor me gebeld hij was tog wel nieuwschierig naar alles
ik stond gisteren ook met mijn mond vol tanden toen ik de huisarts belde. Ze vroeg serieus; mag ik je wel feliciteren. hihi Tuurlijk wel maarja ik weet ook niet wat ik nu moet doen. Ga donderdag de VK bellen bij ons in de straat.
ik heb gebeld en zei dat ik ongeveer 6 weken zwanger ben en een eerdste afspraak wilde maken. Als eerst feliciteerde ze me en toen zei ze dat hun eerste afspraak altijd bij de 12 á 13 weken is dus wou ze me laaste 1e ongesteldheids dag weten.Tegelijk met die 1e afspraak word er ook een echo gemaakt en daarvan kan je een dvd kopen. Mijn afspraak is op 20 aug. En als ik voor die tijd ergens last van krijg of een bloeding krijg kan ik gelijk bellen en hoef ik niet eerst langs de huisarts ofzo. Het gesprek viel me gelukkig mee de vrouw was erg vriendelijk. Druk gemaakt om nix.