Sportschema gezocht

Discussion in 'Na de bevalling' started by Foxter, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een sportschema voor vrouwen die net zijn bevallen. Ik heb vroeger altijd gesport, maar door verhuizing gestopt bij de sportschool, en toen was ik al zwanger dus heb me niet meer aangemeld hier bij de sportschool. Na de bevalling wil ik graag weer beginnen, dat zal dan ook wel nodig zijn haha :)
    Weet iemand een algemeen sportschema van fitness voor vrouwen die pas zijn bevallen?

Groetjes Marijke

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niemand een idee?

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier doen ze een zogenaamde 'Rückbildungskurs' dus een gymnastiekcursus voor vrouwen die net bevallen zijn en die wordt betaald door het ziektefonds.
    Bestaat er niet zoiets in Nederland?

Verder ga ik gewoon in januari beginnen met fitnessen op mijn eigen tempo. Beetje fietsen, zwemmen etc.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik weet niet of dat bestaat, maar ik wil ook niet op gymnastiek :)
    Ik was vroeger altijd afgetraind, moest ook voor het kickboxen.
    Nu zoek ik echt een schema voor pas bevallen vrouwen om mn buikspieren weer goed te krijgen, want ik ben bang dat ze stuk gaan als ik het niet goed aanpak. Dat is bij mijn moeder ook gebeurd, haar spieren zijn gescheurd en zelfs na 2 operaties is het niet meer goed geworden.
    Maar nergens kan ik er iets over vinden :(
    Fietsen en zwemmen doe ik nu ook nog wel, en heel veel wandelen, maar daar krijg ik de boel niet meer strak mee zeg maar :)

5. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik zou als ik jou was straks en sportschool kiezen waar ze goeie begeleiding hebben. Dan kunnen ze je vast wel vertellen hoe je het allemaal weer rustig kunt gaan opbouwen.

Ik stond na 3 weken alweer in de sportschool. Achteraf gezien echt belachelijk, maar ok.... Was ook meer omdat ik even wat tijd voor mezelf wilde, maar volgens mij is het niet eens goed voor je lijf om dat zo snel alweer te doen... Na een week of 6 ben ik begonnen met de na-gym. Daar krijg je oefeningen voor je bekkenbodem en wat lichte spieroefeningen.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik weet alleen dat je niet te snel te fanatiek moet beginnen met de buikspieren. Dan hou je een opening tussen de rechte buikspieren namelijk. Je moet ze eerst rustig de kans geven om in hun oude positie terug te komen. Maar wie je daar een schema van kan geven... Geen idee.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankje voor de info!
    Ík zal idd een goede sportschool op moeten zoeken, met mensen die ervaring hebben met dit soort dingen.

Share This Page