Irritante schoonvader

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheila82, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik hoop dat ik het in het juiste topic plaats..
    wil et echt even van me afschrijven en jullie mening horen, misschien stel ik me gewoon aan en ben ik de vervelende persoon??

Mijn schoonouders zijn trouwens gescheiden, mijn schoonmoeder is bijna een jaar geleden opnieuw getrouwd met een hele leuke lieve man!

Maargoed...het gaat dus om mijn schoonvader...hij woont alleen, zorgt niet al te best voor zichzelf, huis is nogl vies, echt vies!(we komen daar dan ook nooit, onze jongste kruipt en dat is dus echt, maar dan ook eht niet fris daar, dat vindt mijn man ook, andere fam komt er ook niet vaak omdat het er niet fris is)
    Hij heeft wel 2 keer een relatie gehad maar ging steeds niet goed..het is nogal een moeiijke man..(vroeger is ook niet zo zachtjes geweest voor mijn schoonmoeder helaas en mijn man..als jullie begrijpen wat ik bedoel)
    Nu nog, als hij komt helpen met ons huis (e hebben uitgebouwd) staat hij toch weer een partij hard te roepen tegen mn man wat hij allemaal fout doet enzo...erg vervelend...schoonvader is nl van mening dat hij, en dan ook niemand anders dan hij, altijd gelijk heeft.....
    Met hem praten is dus ook niet echt gezellig, want dan verheft hij zijn stem, begint hard te praten, zodat hij duidelijk gehoord wordt (nou, bij mij ene oor in andere eruit) en gaat net zo lang door tot hij het laatste woord heeft...tegenwoordig praat ik niet meer zo snel met hem, geen zin meer in. Ook klaagt hij, niks is er goed, iedereen is een dief etc (bij: er kwam hier een jongen aan de deur voor de kankerstichting, heeft netjes alles laten zien, ik wist dat ze zouden komen en ik gaf dus geld, schoonvader zat hierbinnen. Ik deur weer dicht, terug naar huiskamer...begint meneer weer te klagen, al kijkend uit het raam: zie je wel, jaja, heb je geld gegeven?? dat is een vuile oplichter, was een donkere jongen, ze hebben je opgelicht hoor, ze hebben je opgelicht (en dan begint ie weer hele verhalen wie er allemaal niet deugen volgens hem) ik zei dus toen ook gewoon: niet iedereen met een tintje is meteen een oplichter hoor, ik wist dat ze zouden komen...ja, maakt niet uit, je bent opgelicht, luister maar naar me , je bent opgeliht (en dan zeg ik nog, nee hoor, en houd dan wijs mn mond, die man kan uren doorgaan)
    Ik heb ds heel wat verhalen...zo vind ie het ooit eens grappig om een zogenaamd ene bos bloemen te geven, ik pakte deze aan en auw!waren het allemaal brandnetels bij de stengels (had ie zo stiekem gedaan, hij had zelf toen geloof ik handschoenen aan ofzo)...super veel pijn, als je die stengels zo stevig vastpakt: resultaat?? UItslag aan beiden handen tot bovenaan mijn armen, vuurrood....daar schrok ie toch van en gaf later maar een echt bos bloemen...niet evht een leuk grapje vind ik, iemand brandnetels laten vasthouden..

Maargoed...waar ik me nu heel erg aan irriteer, is dat hij denkt dat hij het voor het zeggen heeft bij mijn oudste (is 2 jaar). Dan wil hij haar bijv cola en sinas geven (???!!!!) toen ze net 1 jaar was al..als ik dan zeg: nee, dat mag ze echt niet hebben hoor, dan zegt ie zo met een zielig stemmetje tegen haar: mag jij dat niet van mama?? Nou zeg, jij mag ook niks, kom gauw opa (zo praat ie dan, dan denk ik ook, praat normaal nederlands en niet zo raar)
    Is echt niet leuk als hij dan op zo'n manier doet, ik ben toevallig de moeder,mijn man de vader, hij heeft er niets over te zeggen.
    Zo ook vaker, toen wilde Demi iets van de kast hebben, maar ik zei al: geef maar niet, (lag een speen en iets waarmee mijn man bezig was, hij was een lamp aan het ophangen). En wat doet hij?> hij geeft het toch (ik had het al en paar keer gevraagd). Hij wordt me toch ineens boos als ik het nog eenszeg dat hij dat maar niet moet geven...hij zet ns dochtertje neer, en zegt: ik mag ok helemaal niks hier!En gaat ervan door...later zei hij wel dat hij zn dag niet had...tjaaaa...om dan zo te doen/??(maar zo is hij, heeft problemen met zn anger zeg maar, zn kwaadheid dat hi zich niet kan beheersen...
    (zo had ie best en lang een leuke buitenlandse vriendin...die stond op een dag huilend voor de deur..zeik en zeiknat...wat was er gebeurd?? ze hadden ruzie gekregen...schoonvader had haar vastgehouden en helemaal onder zitten spugen (echt spugen!!) en ondertussen schold ie haar oud voor alles en nog wat.....zij riep steeds: laat me los aub, laat me los, dan ga ik weg en kun jij rustig worden, ik ben nu echt bang voor je....maar nee hoor, hij trok haar mee en zette haar met kleren en al onder de ijskoude douche...en hield haar eronder......ik schrok hier echt heel erg van..is toch niet normaal??Of ligt dat aan mij?? En het was ook nog eens winter, ze is hier toen heen komen lopen..ik heb haar gauw schone warme kleding gegeven, zo zielig,ze moest zo huilen!

Maar de laatste keer ook, dan tilt hij haar op en loopt naar de verwarming (zo'n hoge) en zegt dan: voel maar, voel maar!Ik zeg dus dat moe je toch niet doen?!dan zegt hij: ja, maar is niet super heet hoor, maar wel net zo dat ze er goed van schrikt..(??!!)en hup,ineens doet hij dat gewoon, pakt haar handje vast en duwt het tegen de verwarming omdat ze het zelf niet deed (omdat ze weet dat ze die niet moet aanraken omdat het heet kan zijn). ze schrok dus en zei auw! Ik zei dus weer, nou, dat is toch helemaal niet leuk? Ik leer haar dat ze het niet moet doen en dan ga jij zeggen dat ze het wel moet doen, en pakt gewoon haar handje vast, ze zegt auw, nou, dat vind ze niet leuk hoor. zegt hij weer: dat vond Demi wel leuk he!Dat vind ze wel leuk..(weer dat gelijk hebben....hij heeft heel zn leven niet voor een baas kunnen werken omdat hij altijd zelf gelijk wil hebben en zn eigen ding perse wil doen). Ik was dus echt heel boos eigenlijk.....ik heb dus gewoon nog een keer gezegd dat ik het echt niet leuk vond en ook niet voor Demi, en ook dat hij steeds dingen doet die ik haar juisrt afleer...en dat het niet fijn is dat hij dan niet luistert..
    Och, nou zeg...(met zo'n toontje van: stel je eigen niet zo aan zeg)

Ook met kleuren: ze ging met hem kleuren, ik had blaadjes en kleurpotloodjes en 1 pen, ze wil dan nl graag haar naam schrijven zogenaamd, hihi. Ik had al gezegd: mooi op het blaadje kleuren en schrijven he, niet op de tafel of handjes/gezichtje. dat weet ze ook wel, maar ik zeg het soms nog een keer.
    Kom ik beneden, zegt schoonvader zo: kijk eens mama, we hebben mooie handtekeningen gemaakt!Heel haar handen en zijn handen helemaal vol.....ook haar gezichtje een beetje....Eht waar, ik dacht toen: Nou breekt mijn klomp!!!!!Ik bleef heel rustig hoor, maar ik zei wel: nou, ik leer haar dat ze dat juist niet moet doen....is voor haar heel onduidelijk zo, je moet toch niet op de handjes en gezichtje gaan tekenen, dat is toch niet goed? Mij dochtertje wist het dus wel en keek me ook zo aan van:L ja dat weet ik. Ik ws ook niet boos op haar hoor, natuurlijk niet want het was schoonvader zn stomme idee weer...
    maar zo gaat het heel vaak en ik wordt er echt niet goed van..die man doet altijd maar wat hij zelf wil....Mijn man wil dat ik altijd aardig doe en het niet laat merken en dat ik er niks van zeg als hij zo doet..ja, hallooo!schoonvader heeft hier helemaal niks te zeggen.
    zo irritant gewoon!Zo zijn er nog veeeeel meer dingen, ik wordt er niet goed van in ieder geval...

zooo, heerlijk dat ik het even van me af heb kunnen schrijven, want het zit me echt tot hier....ik kan die man gewoon niet meer uitstaan eigenlijk...

wat vinden jullie,stel ik me eigen echt aan en is het normaal wat hi allemaal doet?Moet ik er maar gewoon helemaal niks van zeggen? Pf...ik ben nog steeds boos op dat verwarmingsgedoe...zoiets doe je toch niet!!Even laten schrikken hoe heet het is?? (het is niet heet hoor, ik laat haar alleen maar even schrikken..??!!!!) hij was dus wel heet wnat heb het zelf toen nog gevoeld, echt belachelijk gewoon!)
    Ik heb echt helemaal niks met die vervelende man!

Bedankt dat ik het hier in ieder geval even op kon schrijven!

Liefs

2. Loe

Loe Niet meer actief

sorry, maar ik vind het echt verre van normaal!

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    volgens mij heeft je schoonvader ergens een psychisch probleempje waar hij best wel hulp bij zou kunnen gebruiken.

Ik zou ook koken als ik jou was. Kun je niet met je man overleggen en kijken of je hem nog wel (zo vaak) langs laat komen. Ik zou gek worden

4. Yelice

Yelice Niet meer actief

uuhh ik zou hem dus buiten de deur zetten! ten eerste al omdat hij je dochter haar handje op de verwarming drukt terwijl deze warm is, erg sadistisch.
    Nee ik zou er klaar mee zijn en ondanks dat het de vader van je man is hem nooit meer binnen laten.
    Dit zal nog veel erger worden denk ik

5. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Je stelt je totaal niet aan.. Wat een malloot zeg.. Brandnetels, handjes kleuren, kachel (DOE je toch niet...)

Maar een "oplossing" weet ik zo gauw niet.. Zou hem in elk geval NIET alleen met mn dochter laten!

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    die kwam er bij mij niet weer in.... .

hoezo JOU oudeschap ondermijnen.... nee, sorry, de deur is die kant op, doei!

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

zo iemand kreeg van mij direct een trap richting nooduitgang. schoonvader of niet.

8. ik zit echt vol verbazing te lezen...hier had ik toch al een eind aan gemaakt
    Die zou ik echt buiten zetten.
    Dan maar ruzie met vriend/man.

Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens de neiging om iets wat ik zeg
    af te doen met ach dat maakt toch niet uit...
    Dan zeg ik gelijk, IK wil het niet hebben, dus dan gebeurt het ook niet.

Tegenwoordig zegt ze niet zo veel meer :D

Maar goed het ging over je schoonvader....echt ik vind het niet normaal, het verhaal van dat handje op de kachel deed bij mij de deur dicht :x

Ik zou hem of heel vriendelijk op zijn *rechten* wijzen
    of uit mijn huis verwijderen met als toevoeging dat hij weer terug mag komen als hij zich aan jou *regels* kan houden

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Euh, jij bent volkomen normaal, en ook omdat je zo reageert... Je schoonvader daarentegen spoort gewoon niet!! Ik had em waarschijnlijk alle hoeken van de kamer laten zien, en vervolgens uit huis gezet. En dan zou ie er ook nooit weer in komen hoor!

Die gast heeft gewoon echt duidelijk geestelijke problemen, en z'n sadistische ideetjes uitvoeren met je dochter?! Hij is professionele hulp nodig, en tot die tijd zou ik hem niet meer binnen laten...

En de volgende keer, zorg dat je man er ook bij is, zodat hij z'n pa niet langer de hand boven het hoofd houdt...

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou A die vent buiten de deur houden. Als hij zich niet aan jullie aan kan passen in jullie eigen huis dan lazert hij maar op.
    En B als ik die vriendin geweest was had hij bezoek gehad van de politie!

Wat een baviaan zeg... :x

11. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat heb jij een lang uithoudingsvermogen qua geduld zeg!
    Respect allereerst!
    Ik had hem allang bij de oren gegrepen en mijn huis uit geschopt!
    Die man heeft echt hulp nodig zeg maar goed, dat zal er bij hem dus absoluut niet ingaan.
    Wat zegt je man hier allemaal van? Hij weet hier toch ook wel van af.
    Zou voorlopig geen contact meer nemen met zo'n man en hem dit ook duidelijk maken en als hij inziet wat hij heeft gedaan en hoe hij is dan mag hij terug komen.
    Ga op je strepen staan meid!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als mijn schoonvader was zoals die van jou zou ie er bij mij niet meer in komen!!!
    dan maar ruzie met mn man, maar in het belang van de kids zou ik hem er niet inlaten.

ik zal het verder hierbij laten want ik heb er verder geen redelijk nette woorden voor.

liefs doris

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zo jij kan rustig blijven als ik het zo lees. Ik had hem al lang de deur uit getrapt.

Ik zou toch eens wat meer op je strepen gaan staan en zeggen hoe je er over denkt. En bevalt het hem niet dan sodemieter hij maar op. En dan je dochter haar handen op de kachel leggen, wat een sukkel zeg. Ik was echt uit mijn plaat gegaan.

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja t komt er gewoon op neer dat JIJ niks te zeggen hebt als die vent binnen is.
    Dat zou ik toch echt niet accepteren! (EN heb ik vroeger dus ook niet geaccepteerd want mn schoonmoeder was precies zo...behalve dan dat ze niet dr nieuwe vriend vol gespucht heeft en onder de douche gezet heeft dan ;))

15. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Jeetje zeg, wat een verhaal!! Dat zou ik echt niet trekken. Hij heeft jullie te respecteren als ouders, zulke acties hoef je bij mij echt niet te flikken. Ik had allang de deur voor hem gesloten gehouden. Dit kan toch niet??!!

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik sluit me volkomen aan bij de andere dames. Wat een halve gare zeg die schoonvader van jou. Ik had 'm al lang en breed mijn huis uitgezet. Met óf zonder medewerking van mijn man. En zo aardig als jij blijft was ik allang niet meer geweest. Ik had die kerel eens even flink de wind van voren gegeven. Wat denk zo'n malloot wel niet!!!!

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Thanx meiden voor alle reacties...wel een opluchting voor mij dat ik me dus echt niet aanstel ofzo...
    Wat sommigen zeggen, dat ik best rustig ben gebleven...dat klopt helemaal ja....nu sinds een tijdje zeg ik het dus gewoon, alleen mijn man is het daar dus niet mee eens....erg lastige situatie...ik vind gewoon niet dat schoonvader op zo'n manier moet doen, en al helemaal niet dat hij hier alles kan bepalen!
    En ja, met dat handje zo laten voelen.....ik was echt heel erg boos, heb me nog wel beetje ingehouden, maar mijn hart..van kwaadheid bonkte deze als een gek, omdat ik dus eigenlijk wel heel uit wilde vallen maar me dus wel beetje inhield.....
    ik snap gewoon niet dat hij dat haar moeten laten voelen?? Ze weet het heel goed, en als ze toch niet wil voelen (logisch) moiet hij dat niet zo doen, voor ik er bij was deed hij dat dus al...ik wordt er nog kwaad van..het is voor mij dus echt heel moeilijk om heel leuk tegen hem te doen als hij langskomt, maar mijn man vraagt dat wel van me...hij wil gewoon geen ruzie enzo..het is ook geen ruzie, wil ik ook helemaal niet, maar ik wil wel dat die man ook gewoon normaal doet, net zoals de rest van de fam, gewoon leuk en gezellig!! De nieuwe man van mijn schoonmoeder doet veel leuker, eb ik veel meer mee, heb ik ook gewoon tegen mn man gezegd.
    Het is wat, ik vind het echt heel vervelend momenteel omdat ik hem nu echt niet kan uitstaan.....
    mijn man zegt dus dat het niet normaal is dat ik dan zo doe tegen zn vader, maar dat is het in bescherming nemen denk ik...
    wat ik blijf nog steeds rustig maar ik trek mijn mond wle open!(ik ben sowieso iemand die rustig is en niet snel iets zegt, maar als het om mijn kids gaat, nou, dan zeg ik het toch wel!)

Ze blijft ook niet bij mijn schoonvader alleen, wil dat liever niet..(zoals jullie begrijpen :)
    Maar nu wil hij straks ind e zomer met haar gaan fietsen..pfff.zie er nu al tegenop....
    Oja, hij heft nu sinds een tijdje ook een hondje..de eerste keer was ze heel erg geschrokken want hij kwam er ineens aangerend en sprong tegen haar op, niet leuk! hadden we ook gezegd van tevoren dat hij de hond even weg moest houden, want ze moet eerst wennen, ook omdsat het hondje zo druk en speels is..
    Ze moest dus huilen...(bij mijn man op schoot, die had haar gauw opgetild). Pakt hij de hond en staat hij erop dat mn dochtertje de hond gaat aaien...ik zei dus: nou, dat hoeft niet hoor, ze is nu zo erg geschrokkken, laat haar maar even, doenu maar niet..en hij weer: jawel, dat is goed, kom maar , kom maar tegen mn dochtertje,,,nou, ze wilde helemaal niet!Gelukkig zei mn man toen ook dat de hond even naar buiten moest...ik vind het niet leuk zijn manier van doen hoor.

Maarja..ik hoop dat hij de volgende keren normaal blijft doen want ik zeg er dan gewoon wat van..vind ik ook niet leuk maarja, ik laat hem niet op die manier doen, alsof hij alles kan bepalen..
    HIj heeft idd trouwens wel wat probleempjes ja...maar: als hij daar dan heen is geweest, naar zo'n maatschappelijk werker oid, dan zegt ie altijd: ik ga er niet meer heen, ik laat me niet zeggen wat ik moet doen etc etc...dusja, erg irritant!!
    Hij moet toch leren dat het hier niet zo werkt

Bedankt nogmaals voor de reacties, ik ben echt blij dat ik het van me af heb kunnen schrijven!

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou er gewoon schijt aan hebben dat je man niet wil dat je er wat van zegt. Zoals je schoonvader met jou, je man en jullie dochter omgaat is gewoon niet normaal. En als niemand hem een keer op zijn plek zet gaat ie natuurlijk gewoon vrolijk verder met dit idiote gedrag. En ik zou je dochter zeker niet met hem mee fietsen laten. Dikke vette pech als ie dan boos wordt.

Als je schoonvader vroeger zijn handjes niet kon thuis houden (zoals ik begreep uit je eerste post) en verbaal ook nogal agressief is, is de kans natuurlijk vrij groot dat je man gewoon niet tegen hem in durft te gaan, uit angst.

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Beetje raar dat je man niet achter je staat. Hij ziet toch die dingen en hij ziet toch ook dat dat niet kan. Zou daar ook met je man over gaan praten als ik jou was...

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een mafketel!

Deel Deze Pagina