Acht maanden krijgt mijn dochtertje nu al borstvoeding, maar vandaag gaat het helemaal niet goed! Ik ben 2,5 week na haar geboorte geopereerd, hierna ben ik 2 weken flink ziek geweest waardoor de productie nog maar 25% was. Dit heb ik met heel veel moeite weer weten op te bouwen. Toen ze ongeveer 8 weken was had ik weer voldoende productie, maar wel net aan. Al die tijd is de productie maar krap aan genoeg geweest. Met 6 maanden kreeg ze er langzaamaan groente en fruit bij en inmiddels eet ze smorgens een volledige fruithap en savonds een volledige warme hap. Tussendoor kreeg ze alleen bv en af en toe een rijstwafeltje. Anderhalve maand geleden ben ik weer geopereerd, deze keer gelukkig snel opgeknapt en heb haar steeds dezelfde aantal voedingen kunnen geven, productie is gelukkig gelijk gebleven. Helaas heb ik wel regelmatig last van verstopte melkklieren in beide borsten. Na een dag masseren en warme doeken etc. is het dan meestal wel weer over. Wel is de borst dan nog heel pijnlijk voor een paar dagen. Nu heb ik al zo veel overwonnen en wil zo graag bv blijven geven totdat mijn kleine meid over kan op gewone melk! MAAR NU...: Ze wil al vanaf vanmorgen 07:00uur niet meer aan de borst drinken! Ze hapt niet gewoon aan maar bijt gelijk! Ze heeft twee ondertandjes en ipv de tong ervoor te houden bijt ze gelijk als ik haar wil aanleggen. Dit doet zo'n pijn dat ik haar gelijk los maak met mijn pink. Hierop zet ze het gelijk op een brullen en keert zich af van de borst. Nadat ik haar dan eindelijk heb getroost weer proberen en weer hetzelfde. Ik heb het met alle voedingen een paar keer per borst geprobeerd, maar steeds reageert ze zo! Daarna kolf ik het dan maar af waarna ze het uit het flesje drinkt, maar ook dit gaat niet geweldig. Tussen het drinken door is ze ook steeds aan het bijten op de speen. Morgen wil ik even een dagje alleen kolven zodat mijn borsten kunnen rusten, want doen nu echt pijn van al het bijten! Zou het komen doordat er misschien tandjes aan het doorkomen zijn? Voel nergens doorkomende tandjes, maar wieweet? Hoop dat het maar even is en ze daarna weer bij me wil drinken. Iemand die hier ervaring mee heeft of tips heeft?
Mijn zoontjes is net geen vijf maanden maar was pas ook de borst aan het weigeren. Bij hem vooral ook een combinatie van tandjes die eraan komen(nog niets door) en oververmoeid zijn... Door vermoeidheid niet goed kunnen drinken, door te weinig drinken niet goed kunnen slapen. Ik werd ook nogeens ongesteld.... Hij kauwde echt op mijn tepels (die pijnlijk en spierwit daarvan worden vasospasmen) Nu weer rust en regelmaat proberen in te bouwen en het gaat wel weer beter.
Mhhh...hier heeft zoon toen hij 9 maanden was, bijna 2 weken de borst geweigerd pffffff Hij beet me, ik schrok en riep nee! Huilen geblazen en toen was het drama. Het is uiteindelijk weer goedgekomen gelukkig. Ik ben blijven aanbieden, maar geen dwang. Ook een paar keer een droomvoeding geprobeerd. Ondertussen blijben kolven. Helaas nam mijn productie af...Gelukkig hapte hij tijdens een nachtvoeding opeens wel Ik had ook de neusspray gehaald, zodat er snel een "beloning" kwam. Voeden kon vanaf dat moment alleen nog maar op de slaapkamer. Op andere plekken was de afleiding te groot.Maar goed, ik was allang blij natuurlijk... Sommige kindjes zijn rond deze leeftijd zo bezig met alles dat gebeurd om ze heen.Die willen gewoon de tijd niet nemen om rustig te drinken. Fleskindjes hebben dat ook, is de ontwikkeling. Dat is op zich niet zo erg. Op een gegeven moment komt er een nieuwe balans, is er weer rust en gaan ze gewoon weer lekker bij mama drinken.