Gefeliciteerd! Ik ben ook veel te zwaar ( moet zeker 50 kg afvallen ) en heb ook een gbp overwogen , maar ik durf het niet. Heb al verscheidene verhalen gehoord van vrouwen bij wie het misging , of die na de operatie vrijwel niks meer kunnen eten omdat ze dan ziek worden. Ik probeer het met gezonde voeding en meer beweging. Moet er namelijk niet aan denken dat het misgaat en mijn dochter achterblijft zonder moeder of dat ik na de operatie niks meer kan eten.
Hier iemand die bij de "1%" hoort( ligt hoger maar dat daargelaten) Ik voel me super met het feit dat ik het zelf doe puur op wilskracht en doorzettingsvermogen. Uiteindelijk zal ik altijd een haat liefde verhouding hebben met eten en op mn hoede moeten zijn maar ik heb dat er voor over. Ik vind het enorm bevredigend als ik op de weegschaal klim en het resultaat zie elke week die ik doorzet.
Ik vind het super knap van jullie dat jullie deze beslissing hebben genomen, het is niet niks! Ik zelf durf het (nog) niet aan, en heb het gevoel dat ik nu eindelijk echt op de goede weg zit, maar we zullen zien. Ik wens jullie veel succes toe. Bedankt voor het delen van jullie verhalen.
38 kilo. Momenteel weer heerlijk bezig na mn zwangerschappen is er wat blijven hangen Maar daarvoor was ik al 2/3 jaar stabiel. Vanwege mn bv niet streng geweest tot 4 weken geleden. Nu alweer 5 kilo kwijt. Ik heb het snoep en chips gebak enz ervoor laten staan. Ben mager broodbeleg geen sauzen ed gaan gebruiken. Geen frisdrank en matig verse sap. Verder wandelen elke dag een uurtje. Thats it. Ook nog een tijd ega gedaan en dat beviel ook best goed.
Super! Ik denk ook echt dat de enige manier is waarop het nog gaat lukken (behalve een operatie) door inderdaad echt gezond te gaan leven zonder te gaan diëten. Het moet blijvend zijn en je moet je er goed bij voelen.
Juist niekepiek je moet niet diëten maar idd je leefwijze drastisch veranderen dat is blijvend. Truck is natuurlijk wel iets vinden dat bij je past en dat is voor iedereen persoonlijk denk ik. Jij ook succes!
Wat super Op naar een nieuw leven. Ik ben precies vandaag een jaar geleden geholpen aan een sleeve en ben inmiddels 54kg kwijt en voel mij echt super!
Ik ken ook zat verhalen dat het goed gaat Tuurlijk is het niet niets, maar tja, 50 kilo afvallen is ook niet niets. En ik kan nog steeds eten hoor, niet veel alleen meer ennnn ik hoef nooit meer te lijnen/dieeten
Heel veel succes! Ik heb twee jaar geleden een gbp gehad en ben 62 kilo afgevallen. Ik ben nu enigszins stabiel (lees: ik doe mijn best om juist niet meer af te vallen) en blij dat ik er destijds voor gegaan ben.
Ik weet dat die er ook zijn , maar ik durf het toch niet aan. Je zult maar net bij die groep horen bij wie het mis gaat, Of je dit gewicht blijft houden en nooit meer hoeft te ' lijnen ' ligt er geheel aan of je je aan het huidige patroon weetvast te houden. Heb nog niet zo lang geleden een documentaire gezien dat specifiek over dit onderwerp ging , en daar kwam ook een vrouw in voor die ook een operatie had gehad en flink was afgevallen. Helaas was het haar niet gelukt om zich aan het voedingsadvies te houden en ze weegt nu meer dan voor de operatie.
Daarom ben ik zo blij da ik het via het nok doe, al is het voor hun vreemd dat er iemand is die geen eetbuien heeft, die niet enkel aanm zoetigheid kan denken, ik haat chocola koek en snoep. wij eten heel gezond, altijd vers weinig tot geen fastfood/ vette hap. en dan krijgen man en kinderen wel eens wat maar neem ik een lekkere salade of een visje uit de oven. Geen problemen mee. Dta is ook het frustrerende ik heb altijd gezegd ik wil het zelf doen, maar nu is het moment gekomen wil ik zonder pijn door of wil ik blijven vechten en dan zal ik het misschien wel winnen, maar heb nu 2 jaar onafgebroken pijn en het is nu goed. Ik kies nu voor mijzelf. Mijn eetpatroon valt weinig aan te veranderen het zal voor mij de operatie zijn en dan ga ik eindelijk weer een gelukkig mens worden/ De compliacties ja ik weet het, ach de galblaas is er al uit, daarna heb ik ook het randje van de dood gezien, maar op deze manier doorgaan ben ik en geen leuke moeder, mijn risico's zijn vele malen groter en zo maakt eht niemand gelukkig, ik ben blij met mijn keuzen en heb waanzinnig veel respect voor mensen die het wel lukt op de "normale" manier en dat ook de rest van hun leven vast kunnen houden
En wat mij heel sterk maakt het is toch nooit goed, als je te dik bent is dat niet goed als men afgevallen is heeft je haar een stomme kleur of is je neus te krom, men heeft altijd wat te zeuren, dat heb ik al heel lang geleden naast mij neergelegd. Ik doe het voor mijzelf en in de 2e plaats voor mijn gezin en voor niemand anders.