even mijn hart luchten; eendjes in de vijver

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Er is gewoon een groooot overschot aan mannetjeseenden..
    Hier een redelijke vijver in de buurt, heeel veel mannetjes en daarop hooguit een stuk of 4 (zienbare) vrouwtjes...

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    LET WEL OP !!

Doordat wij de eendjes voeren worden ze te zwaar !!
    Waardoor de vrouwtjes eenden tijdens het paren/verkrachten(want dat gebeurd er) dus verzuipen omdat ze te zwaar zijn !!

Eendjes moet je eigenlijk alleen voeren met de vorst ! En dan is er speciaal voer te koop . Ook niet daarvoor want dan zorg je dat ze niet gaan verzamelen maar op dat kleine plekje blijven waar ze niet kunnen overleven !

Maar het is zeker zielig en zeker als ze verzuipen omdat wij ze te dik hebben gemaakt door brood te geven .

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor.

EENDEN

Hoe doen ze het?
    Mannetjes storten zich met zijn allen op een wijfje.
    Lukt het eentje om haar te beklimmen, dan komt hij in 0,3 seconde klaar.
    Een beetje tempo mag ook wel, want er staan nog 10 andere mannetjeseenden op hun beurt te wachten.
    De hele gangbang kan daardoor uiteindelijk toch lang duren.
    De vrouwtjeseend probeert intussen te ontvluchten.
    Maar ze komt meestal niet weg voordat alle mannetjes hebben geprobeerd haar te bevruchten.
    Tijdens de woeste paring worden vrouwtjeseenden regelmatig doodgedrukt.
    Of ze verdrinken, als ze op het water worden belaagd.

Waarom zo ruw?
    Mannetjeseenden hebben maar een paar maanden per jaar een bruikbare penis.
    De rest van de tijd zit die teruggetrokken in hun buik.
    Vandaar dat eenden agressieve minnaars zijn.
    Kunnen ze hun penis een tijdje gebruiken, dan willen ze het ook zo vaak mogelijk doen.
    Of het vrouwtje nu zin heeft of niet.
    Bovendien is groepsverkrachting bij eenden niet per se zinloos geweld.
    Als een vrouwtjeseend heeft gepaard, duurt het ongeveer een uur voor het ei in haar buik ook echt is bevrucht.

Bij die dramatische groepsverkrachtingen heeft de vrouwtjeseend het heft in handen. De anatomie van haar geslachtsorgaan is zo geëvolueerd dat zij ongewenst (zwak) zaad op een zijspoor kan zetten en het zaad van de uitverkoren woerd haar eieren laat bevruchten.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik eerst ook; dat het kwam door het eendjes voeren. Dat dat zou komen doordat ze teveel testosteron zouden maken door het vette brood.

Heeft de boswachter van de Oostvaardersplassen ontkracht.

Zie mijn tekst hierboven hoe het echt zit.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dat ze altijd zo agressief paren wist ik wel. Maar heb zelf altijd geleerd dat het voor overvoeren alleen maar erger wordt...

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik kan er idd ook niet naar kijken.. vind het er zo zielig uitzien. Maar dat is nou eenmaal de natuur.
    Heb ook gehoord dat de vrouwtjeseenden soms verdrinken hierdoor... waarom kunnen die mannetjes niet gewoon een beetje rustig aan doen...?;);)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet of het al genoemd is, maar dit wordt mede veroorzaakt doordat de eenden door mensen gevoerd worden. Eigenlijk moet je dat deze tijd van het jaar niet doen: er is voedsel genoeg voor ze.

8. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ok er bestaat dus een kans dat het vrouwtje kan verdrinken. Wat zouden die eendenkuikens dan moeten. Hoe zouden die dan overleven?? He bah wordt weer emotioneel van de gedachte. Ik vind dat de overheid best wat mag doen aan dit probleem.

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Gniffel...

Zolang de overheid niet adequaat kan optreden tegen huiselijk geweld in de mensenwereld denk ik niet dat verkrachting onder de eendenbevolking hoog op de agenda staat...

Vrouwelijke bidsprinkhanen eten het mannetje overigens op direct na de paring. Is hier ook al een campagne voor?

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik bedoelde niet aan het probleem van de eendenverkrachting maar dat van mannetjesoverschot :p

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hahaha, ik moest wel een beetje gniffelen toen ik dit las. Ik ben ook een grote dierenliefhebber, dus ik snap TS wel, maar ja alle dieren hebben zo hun eigen rituelen die door de evolutie zijn ontstaan en echt niet zo snel veranderen omdat wij het zielig vinden. We moeten wel proberen onze ideeën niet teveel op hen te projecteren. Bij mensen zou dit een gangbang zijn, maar bij eenden werkt de natuur nu eenmaal zo. Zo zijn die schattige baby eendjes ook ontstaan. Ik heb ooit een mannetjesleeuw een vrouwtje zien bespringen en voelde toen hetzelfde als TS (alleen durfde ik uiteraard niet in te grijpen :p). Het vrouwtje wordt heel hard in haar nek gebeten en schreeuwt soms best hart. Ook doen ze "het maar een paar seconde, stoppen ze en gaan ze dan weer verder. Ziet er heel apart en vooral erg vrouwonvriendelijk uit, maar goed het vrouwtje bleef wel steeds rondhangen en ging er niet vandoor, dus ze zal er het nut toch wel van ingezien hebben ;).

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Volgens mij LIJKT het niet alleen zo :)

Vind het ook altijd zo sneu!
    Maarja.. Je doet er weinig tot niks aan.

Wat ik wel altijd een vermakelijk gezicht vind (en eigenlijk niet minder gemeen is)
    Hebben hier een singel die steeds onderbroken wordt door stukjes straat.
    Zit wel klein doorgangetje.. Maar het grootste deel is dicht.
    In alledrie de delen.. Zit in het midden een nest meerkoeten.
    Zodra het broedseixoen is aangebroken... Zit er letterlijk geen eend meer in de hele singel.
    Enkel 3 een meerkoeten nest.
    Ze jagen gewoon alles en iedereen de singel uit!
    Kleine mormels :)
    Het zijn rotbeesten en enorm fel maar dat karaktertje heeft tegelijkertijd ook wel iets :)

Deel Deze Pagina