Hallo, Hier op zoek naar wat relativatie. Ik ben thuisblijfmoeder en erg gelukkig zo. Mijn partner werkt fulltime en ik geef hem veel ruimte savonds en in het weekend, hij draagt vrijwel niets bij aan opvoeding en huishouden. Ik vraag me af hoeveel ik kan/mag verwachten. Gisteren heeft hij een lange werkdag gemaakt, is bij thuiskomst een paar uurtjes gaan slapen en erna tot 5uur wezen stappen. Vandaag; onze enige dag vrij met het gezin deze week, laat uit bed, tijdens het middagslaapje weer in bed gaan liggen en ons kindje wilde niet slapen dus om half 4 heb ik hem wakker gemaakt en gevraagd of we met zn drieën boodschappen gaan doen. Kreeg verwijten dat ik met mn luie reet lekker rustig aan kan doen de hele week en dat hij zn enige vrije dag deze week wel even lekker wil bijslapen. Mijn idee van een vader is meer dat hij natuurlijk inderdaad uitslaapt in het weekend, maar op die enige vrije momenten wat tijd met zn gezin zou willen doorbrengen. En vooral de reden waarom: gaat vaak laat naar bed, avondjes met vrienden. Dat kan allemaal wél.. Ik krijg het er gewoon niet in bij hem en dit zorgt voor frustraties en vreselijke verwoordingen. En ik weer teleurgesteld alleen met kindje op pad.
Uh belachelijk! Ja sorry hoor! Maar ook al werkt hij fulltime dan nog is het ook zijn kind. Opvoeding en verzorging hoort gewoon samen. Daar neem je niet "vrij" van! Kijk dat jij het huishouden doet als je fulltime thuis bent ok maar je kind is geen "taak" Wij werken beide 32 uur en dus ook nog beide het huishouden ernaast. Geen van ons beiden ligt de hele zondag op bed hoor! We gaan wel eens apart uit, ook samen, maar na het uitslapen op zondag (ee van beiden) zijn we er gewoon allebei. Ook al ben ik moe en mijn man ook van de hele week werken en vliegen. Daar hebben we voor gekozen. Ik neem aan dat hij ook gekozen heeft voor jullie dochter? Ik vind dat je best wel meer van m mag verwachten ja. In elk geval betrokkenheid bij jullie dochter. Ik zou daar zeker over in gesprek gaan!
Euhhh nee. Sorry maar dit vind ik echt lamzakkengedrag. Mijn man werkt ook fulltime maar doet hier in huis even veel (zo niet meer ) dan ik en hij vindt het superbelangrijk om ook dingen met ons te doen. En ook om mij te ontzien, want hij begrijpt ook heel goed dat TBM zijn echt niet "op je luie reet zitten" is. Zo hee, hij had echt een probleem met mij gehad.
En de opmerking van "je luie reet zitten" vind ik helemaal belachelijk. Als jij tbm bent ben je toch gewoon druk met kind huis etc. Daar hebben jullie toch samen voor gekozen?
En uitslapen... prima! Tot tien uur ofzo. Niks half vier. Jeetje, ik sta echt met mijn oren te klapperen. (plaatsvervangende boosheid hier. )
Neen, dit kan echt niet. Ik ben vrij "traditioneel" en vind dat je als thuisblijfmoeder op dagen dat hij werkt wel het hele huishouden kan doen. Maar op zijn rustdagen en jij toch ook recht op een beetje rust?? Als hij tot 5u 's morgens wil uitgaan is dat zijn zaak. Maar dan kan hij er wél staan tegen 12u en samen de rest van de dag doorbrengen met zijn gezin! En de dag die dan overschiet, wel dat is dan mijn inziens jouw me-time-dagje! Kortom, neen, écht niet ok!
Ik ben ook tbm tijdelijk en mijn man brengt de kids na school ochtend zwemles etc en doet vaak boodschappen en leuke dingen met de kids ik doe vrijwel alles binnehuis hij houd de tuin bij kliko etc En ja uitslapen ik ben altijd als eerste op en vrijwel daarna volgt hij Vond dat onzin dat die zo makkelijk denkt Ik heb ook altijd gewerkt dan verdelen we de taken mijn man houd van koken ik niet dan ruim ik af Zo is het gewoon in evenwicht Na de bevalking van de 4e heefthij de kraamweek alles gedaan. Had geen kraam zorgster
Zoals nu ook is die met kids op pad zodat ik het huis kan doen grote schoonmaak met hulp van iemand heerlijk
Nee, helemaal niet ok. Kinderen krijg je samen. Als je niet eens de ene dag op een week dat je vrij bent met je kind wil doorbrengen, wat voor een vader ben je dan? Ik snap de referentie naar het werken overigens ook niet. Wij werken allebei voltijds. Betekent dat dan dat we ons kind in het weekend ergens moeten droppen, zodat we toch wat kunnen bijslapen? En trouwens. Als mijn vriend ooit zo tegen mij spreekt, zal hij het geweten hebben. Respectloos, en dat is niet de situatie waarin ik een kind wil grootbrengen.
Hiervan valt mijn mond altijd open... Wat een .... Waarin pakt hij zijn verantwoordelijkheid als vader en echtgenoot niet. Is hij wel blij met z'n kind? Eigenlijk heb jij en je kind nu niets aan hem, of misschien alleen financieel. Ik zou hem goed laten weten wat je er van vind, wat je wel van hem verwacht en dan voor de keus stellen.
Nee vind ik niet oke. En ook niet dat hij automqtisch mag uitslapen in het weekend omdat hij werkt. Bij de oudste deden wij dat wel zo omdat ik ook terug naar bed kon als zij weer ging. Maar nu met de jongste had ik de oudste al op school en moet ik dus evengoed vroeg op en met heen en weer naar school is er echt geen tijd meer om tussendoor terug naar bed te gaan. Sterker nog ik verwacht qua kinderen bezighouden in het weekend meer van mijn man dan van mijzelf, ik ben er immers doordeweek de hele dag mee bezig.
pardon!! Je kiest beide voor een kindje en daar zorg je beide dus ook voor. Zoals ik het lees voedt jij je kindje dus alleen op. Dat hij uitgaat best maar om dan vervolgens de hele dag je bed in te gaan zou hier niet gebeuren. Zou zeker een gesprek met hem aangaan en vooral hoe respectloos hij tegen jou is. Wilt hij wel eigenlijk zijn verantwoording nemen? Lijkt niet echt.
Ernstig. Mijn vriend heeft een zware fulltime baan, en gaat in het weekend vroeg peutergymmen met dl en samen zwemmen. Misschien kan je hem dat eens voorstellen, iets met zijn kind te ondernemen. Uitgaan kan dan max. tot middernacht
Oh hemel. .. Hoe jullie je huishouden verdelen moet je zelf weten, maar hij is een ouder. Jij bent geen vader van je kind, en je kind heeft een vader nodig die hem opvoedt en veel tijd met hem doorbrengt/ hem voedt, (s nachts) troost en kennis laat maken met de wereld. Dat kun jij niet voor je zoon vervangen. Hoeveel tijd je ook met hem doorbrengt. Veel mannen snappen helaas niet wat het inhoudt om een vader te zijn..
Praat erover met hem. Hij heeft duidelijk nog nooit alleen voor jullie kindje gezorgd en weet niet hoeveel dat is naast het huishouden. Mannen kunnen ook gewoon makkelijk worden als je niet jezelf ook 'groot' genoeg naast hem opstelt. Jij bent zijn volwaardige partner en hebt ook eisen. Als je relatie dan evenwichtig is, dan moet je hem ook de ruimte geven om af en toe uit te gaan. Maar hij maakt zich er nu makkelijk van af denk ik.
Nee, niet okay. Ik heb ook een man die niet heel veel in het huishouden en opvoeding doet ( Als in; als ik alles aan het opruimen en inpakken ben voor een dagje weg dan vertel ik hem duidelijk wat ik verwacht; kleed jij de kinderen aan terwijl ik inpak. De kleren liggen klaar. Uit zichzelf doet hij het niet, ploft hij op de bank neer. ) maar van twee kanten; no way dat ik hem tot na 10en laat uitslapen en hij bedenkt ook niet uit zichzelf om zijn avonden regelmatig met vrienden door te brengen. Ik zou hier zelf heel verdrietig van worden en ik denk ook wel dat jij er heel erg mee zit?
En wanneer is jou vrije dag? Mijn partner werkt ook full time dn ik 32 uur Ik werk om het weekend dn hij heeft dus om het weekend de kinderen alleen. Ik zou zeggen. Laat hem lekker een dagje alleen met de kinderen, dan piept hij wel anders!
Dus jij mag 24/7 zorgen en verzorgen en geen weekend hebben en hij mag 40 uurtjes werken, lekker stappen en uitslapen? Wat een lamstraal! Mijn mond valt echt open hier op het forum overhoe sommige kerels met vrouwen omgaan en hoe sommige vrouwen dit toestaan. Ik zou lekker weggaan wanneer hij weer eens ligt te maffen, laat 'm z'n reet maar redden. En wat ik ook belachelijk vind, is dat wanneer je bij een kdv of pz werkt of gastouder bent, je blijkbaar werk hebt. Maar wanneer je TBM bent, heb je alleen maar vrije tijd en ben je werkloos. Toen ik nog geen werk had en met dl thuis zat, was ik continu bezig en blij wanneer mijn vriend thuis kwam zodat we de aandacht wat konden verdelen.