Laat je weten hoe het was? De fysio heeft altijd tegen ons gezegd dat ze strenger zijn in Leiden. Ik vertrouw erg op Leiden, ze weten wat ze doen. Ze zien een momentopname. Dat moest ik ook even horen voor ik me dat besefte. De fysio ziet Emma veel vaker en ziet dus beter of ze vooruitgang heeft geboekt. Heel veel succes. Ik hoop dat ze vooruitgang heeft geboekt. en ik hoor het graag.
Ik laat het weten, ben ook erg benieuwd! Ik had inderdaad al eerder gehoord dat ze in Leiden erg kritisch zijn, maar komt vast goed en inderdaad ze bekijken je kindje maar zo kort
Als jullie zelf al zien dat er vooruitgang is dan is dat er lijkt me ook. In het begin na de operatie is het meestal de vraag of ze echt de juiste spieren en zenuwen gebruiken of een 'kunstje' doen. Ze leren zichzelf dingen aan als ze het op de 'juiste' manier niet kunnen doen. Nu Emma groter is is duidelijk welke bewegingen ze 'goed' doet en kun je zien dat ze ook dingen doet die ze zichzelf aangeleerd heeft omdat ze dat niet kan doen met haar arm.
Gister naar de spalkjesdokter geweest (zoals Emma hem zelf noemt). Emma wilde alles weten wat er gebeurde. Ze mocht zelf kiezen welk patroon ze wilde. De spalk die ze nu heeft is ook leuk roze met speelgoed erop. De spalk die ze nu heeft draagt ze alleen s nachts en zit om haar onderarm en hand heen. Dit ook om haar pols sterker te maken en haar vingers te strekken omdat ze haar hand bijna geheel dicht had zitten. Dat is nu al erg verbeterd. We zagen al snel vooruitgang daarin. We hopen met de nieuwe spalk ook snel wat verbetering te zien natuurlijk. Deze spalk zal ze overdag gaan dragen. Haar hand komt bijna vrij te liggen. Er komt zeg maar een soort schoenlepel idee op haar handpalm zodat haar hand in een stand staat dat haar vinger makkelijker kunnen bewegen en ze een grijpfunctie kan krijgen als haar vingers beter gaan bewegen. Haar vingers bewegen de laatste tijd beter. Zo mooi om te zien.