Hallo Allemaal, Ik ben nu 34 weken zwanger dus de baby verwachten we snel hopelijk ) Maar helaas heeft manlief zijn hand van de week gebroken en we hebben van het ziekenhuis begrepen dat het gips ongeveer 6 weken moet blijven. Balen voor ons natuurlijk vooral omdat ik nu al veel hulp in huis nodig heb eigenlijk maar al helemaal als de baby er straks is ! Weet iemand of wij hierdoor recht op extra kraamuren hebben ? Dit is ook ons 1ste kindje namelijk en alles is nieuw nAtuurlijk. Bedankt !
ik ben bang van niet.. alleen als er met jou iets ''extra's'' aan de hand zou zijn.. alleenstaande vrouwen krijgen ook geen extra kraamzorg. heb je geen map gehad bij de intake van de kraam? daar staat t geloof ik in.
heb even in mijn map gekeken, kan het zo niet vinden. Ik weet wel dat de kraamzorg extra dagen aan moet vragen bij de verloskundige en zij deze goed moet keuren. Je krijgt ze dagen niet altijd vergoed. Ik heb 1 extra dag gehad i.v.m een rot kraamweek waar we continue terug naar het ziekenhuis moesten. ik zou t ook even na checken bij je verzekering, niet dat je dalijk met een giga rekening komt te zitten.
Aantal uren kraamzorg Als de bevalling goed verloopt, dan heb je recht op een basispakket van 49 uur als je borstvoeding geeft en 45 uur als je kunstvoeding geeft (dit is exclusief het aantal uren kraamzorg tijdens en vlak na de bevalling). Afhankelijk van je persoonlijke situatie kunnen daar uren bij komen. Tijdens het intakegesprek met Omring Kraamzorg hoor je wat op jouw situatie van toepassing is. Vlak na de bevalling en tijdens de kraamtijd wordt gekeken of het aantal uren nog steeds aansluit bij jouw persoonlijke situatie. Als het nodig is, worden de uren dan bijgesteld volgens de richtlijnen van het indicatieprotocol. Je kunt natuurlijk altijd uren kraamzorg bijkopen als je meer kraamzorg wilt dan waar je wettelijk recht op hebt.
nee, ik weet wel zeker van niet. en waarom zou je meer hulp moeten krijgen?? je bent nu 34 weken, 6 weken gips dus rond uit gerekende datum gaat het er weer af. met hand in gips kan er nog veeeeel gedaan worden. ik ben alleenstaand en kreeg niet meer hulp. ook nu ik al een kleine rond heb lopen. je krijgt alleen extra hulp als het echt niet goed gaat met mama. voor een eerste heb je ook echt geen extra hulp nodig. word goed uitgelegd en dat red je prima. zal even wennen zijn maar dat gaat echt vanzelf.
de meeste kindjes worden pas na 40 weken geboren dus grote kans dat je man dan alweer in orde is. daarnaast, het is je eerste. dat is een voordeel want dus geen ander kind waar je voor moet zorgen. als je al 49 uur krijgt is dat echt genoeg hoor, mits je bevalling goed verloopt. (en daar gaan we even vanuit) maar aangezien je pas 34 weken bent: relax. Komt wel goed
Ivm mijn bevalling heb ik de maximale aanvulling gehad: 2 extra dagen. Dus dat zal het verschil niet maken denk ik..
Hier 19 uur extra gehad omdat ik de eerste 4 dagen op bed gelegen heb en niks kon. Ze hebben vanalles bij elkaar gesprokkeld. 3 uur mantelzorg, 6 uur onzekerheid (wat niet was) en 10 uur niet zelf redzaam.... Maar het moet jezelf betrekken...
Hier ook die 2 dagen extra gekregen.. Was niet heel erg nodig, maar ik wilde het zelf graag en mijn vk vond t geen probleem om iets aan te vinken.. Ik was niet verzekerd voor kraamzorg dus moest het sowieso zelf betalen, maar dat had ik er graag voorover.. Als ik dezelfde kraamverzorgster krijg wat ws zo is, dan vraag ik denk ik weer of de vk samen met haar kan regelen dat ze 2 dagen extra kan blijven..
ik verzorg voor mijn werk oa de intakegesprekken. Als je geen mantelzorg hebt, omdat je man geblesseerd is, gaat werken of je hebt geen partner, krijg je bij ons 4 uur extra zorg bij een eerste kindje en zelfs tot 10 uur extra als je nog een kind onder de 4 jaar hebt. Voor elk geindiceerd uur betaal je 4 euro eigen bijdrage, of je moet aanvulend verzekerd zijn, zodat je alles of bijna alles vergoedt krijgt.
Als jij het nodig hebt volgens de verloskundige, dan krijg je extra zorg. Er word ook gekeken naar de mantelzorg en familie. Tijdens de intake met de kraamzorg is er overlegd wat je kunt doen als je extra hulp nodig hebt, vaak kun je extra zorg inkopen