kip marineren in pesto

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wie doet dat wel eens en hoe...meng je de pesto met olie of smeer je het zo over de kip??

Ik bedoel dus niet vullen, maar echt marineren.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Smeer de kip er mee in. Maak pesto altijd zelf en dan zit er al genoeg olie bij.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja ik gebruik een potje pesto, zou het dan nog nodig zijn??

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gaat prima hoor tuc :)

Doen wij heel vaak in een ovenschaal
    Dikke laag pesto erop (gewoon uit een potje dus)
    En dan nog vanalles erbij... Champignons, kappertjes, olijven, gedroogde tomaat, aardappeltjes...
    Prima maaltijd :)

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Saskia78 doe jij dan de rauwe of voorgekookte aardappeltjes in dezelfde schaal? En hoe doe je de kip dan? Gewoon van die grote stukken filet? En hoe lang op welke stand in de oven? Klinkt erg lekker!:D

6. tuc

tuc Niet meer actief

dank je wel, dit lijkt heel erg op mijn recept, maar normaal gesproken is dat met tapenade en ik wilde het nu met pesto proberen. Hier gaan er ook aardappeltjes in (rauw idd in partjes), plakken courgette boontjes, tomaart.

7. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

jammie... bedankt voor de tip... ga ik proberen.

8. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

nog een vraagje: laat je t een tijdje intrekken? of doe je die meteen in de oven?

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Jammie!! Ik vind dat altijd zo lekker, helaas denkt mijn man daar anders over. Maar morgen is 'ie er niet, dus ik weet al wat wij dan eten! :)

Ik smeer de pesto meestal 's ochtends al op de kip en dan laat ik het de hele dag zo in de koelkast staan. Een keertje was ik het vergeten van tevoren te doen en toen smaakte het ook prima.

Deel Deze Pagina