hallo, kan iemand mij uitleggen wat deze droom betekend.. deze droom komt regelmatig terug en is elke keer exact het zelfde en ik word op het zelf moment wakker. ik loop naar de voordeur en doe open en er lopen mensen naar binnen.. zonder te praten, ik voel heel veel angst en pak men pleegkindje en vlucht naar buiten en laat die vreemde mensen waarvan ik niet eens weet hoe ze er uit zien en welk geslacht ze hebben alleen in mijn huis. ik loop naar de buren en ga daar naar binnen, mijn man komt blijkbaar in die tijd thuis en ik loop bij mijn buren weer naar buiten en hoor heel hard geschreeuw en ineens een machinegeweer.. ik verschuil mij gebogen over mijn pleegkindje achter een muurtje, dan hoor ik voetstappen, mijn man komt er aan gelopen met dat machinegeweer in zijn hand en onze hond loopt naast hem, helemaal rood van de bloedspetters, manlief zit ook helemaal onder het bloed.. ik ben bang! hij steekt zijn hand naar me uit en zegt kom we gaan.. zwijgzaam pak ik zijn hand en mijn pleegkindje en we lopen naar de auto, stappen in en rijden weg.. ik voel op dat moment heel erg dat we voorgoed weg gaan en nooit weer komen, er word niet gesproken! op het moment dat we weg rijden word ik wakker.. dit is een droom die soms dagen achter elkaar komt en dan soms een paar dagen/weken weg blijft! wooow! alvast bedankt!!
ja is heel heftig en blijft me dan ook de hele dag bij.. als je 1 keer zoiets droomt, naja kan gebeuren maar het komt telkens terug dus wil nu wel weten wat het kan inhouden.. heel vreemd
Heb je een serie of film gekeken waar dit op lijkt? Soms droom ik er dan ook over en is het net of het levensecht mijzelf overkomt... Wel naar dat het ook zo vaak terug komt zeg! Pff...
heey nee anne, ik heb niet zoiets gezien op tv ofzo, alles klopt ook in de droom, ons huis, ons pleegkindje, ik, mijn man, mijn hond.. het had inderdaad gekund maar nee dat is het niet liefs
Heftig zeg! Nu heb ik geen verstand van de betekenis van dromen, maar ik heb wel gelezen datcals iemand dood gaat in je droom, of wordt vermoord, heeft dat te maken met een "nieuw begin". Dat vind ik ook wel terug komen in jou droom. Op het laatst stap je in de auto met je man en pleegkindje.
Als je over een geweer droomt, staat dit symbool voor agressie, woede en mogelijk gevaar. Je zou moeite kunnen hebben met zaken als passiviteit/aggressiviteit en authoriteit/afhankelijkheid. Een andere uitleg van deze droom is dat het geweer een fallussymbool is en de mannelijke sexdrive vertegenwoordigt. Derhalve staat het geweer symbool voor macht en (im)potentie. dit kon ik vinden...
Ik had jaren geleden heel vaak dezelfde droom, die viel echter te duiden maar ik kon het ook niet loslaten, erg naar. Het enige wat ik bij jouw droom kan bedenken is dat je niet het gevoel hebt de regie te hebben over je eigen leven. Er komen vreemden binnen, je man lost het op, pakt je hand en je gaat. Behalve wegrennen doe je niks. En er wordt niet gesproken/gecommuniceerd (?)
ja jackie zou inderdaad kunnen alleen is het zo dat ik de mensen die dood gaan in mijn droom niet ken, ik kan me ook niet herinneren hoe ze er uit zien.. een nieuw begin zie ik ook niet echt want er staan geen bijzondere dingen te gebeuren ofzo. ik wil niet zeggen dat we een rustig leventje hebben maar is zie niet iets nieuws gebeuren op het moment
bedankt voor jullie reacties woede en agressie herken ik niet in mijn directe omgeving, er word inderdaad in mijn droom niet gecommuniceerd, ik neem inderdaad mijn man zijn hand en laat me lijden door hem. zo is het in het echte leven niet want manlief werkt in het buitenland dus door de weeks ben ik alleen en red ik me prima, dus passief is het ook niet haha raar he die dromen
Dromen I : Iets willen t/m Insect hier kan je allerlei woorden opzoeken en wat het betekend.. hier een link.. letter I vanwege inbraak ofzo dacht ik
vond ook nog dit: Als je een schietpartij ziet in je droom, suggereert dit dat je weet wat je wilt in het leven. Je bent doelgericht bezig. Dromen dat u iemand ziet of hoort schieten wijst op echtelijke ruzie die voortkomt uit egoïsme. Deze droom voorspelt ook zakelijke tegenslagen die voortkomen uit nalatigheid.
Ik kijk vaak op deze site. Misschien eens op moord of schieten zoeken? Kiezen voor het woord wat de meeste lading dekt. Nare droom trouwens.....!
het zou ook kunnen betekenen dat je je pleegkindje beschermt tegen de grote boze buitenwereld omdat je roept dat je over je pleegkindje heen buigt om hem te beschermen ik zou het meer in die richting zoeken, misschien heeft je pleegkindje een hoop meegemaakt bewust of onbewust en geeft dat die enorme drang tot beschermen, de onbekenden zouden dan mensen kunnen zijn die hem weer weg kunnen halen bij je (ik weet niet wat voor pleegzorg je heb natuurlijk)
Ik heb veel droomuitlegboeken in de kast staan, maar ga toch vaak uit van mijn gevoel. Heeft jouw man in het verleden (voor hij jou kende) misschien heel nare dingen meegemaakt, die hij nu aan het verwerken is?
Misschien wat gek, maar dit is een terugkerende droom? Ben je toevallig grieperig of flink verkouden en heb je koorts? Ik heb namelijk altijd de zelfde terug kerende koortsdroom. Ook altijd heel heftig en die heb ik al vanaf kinds af aan.
Ik denk dat je bang bent dat je pleegkinderen weer wordt afgenomen. En dat jij en je man dat niet willen en hem dus beschermen. Heb je tijdelijke pleegzorg?
mamaatjevan5.. het gaat hier om langdurige pleegzorg waarbij het kind vrijwillig afgestaan is gaiagaia.. mijn man heeft inderdaad geen leuke jeugd gehad en is daarover zelfs naar mij toe nog steeds wat gesloten, zou het meer met hem te maken hebben denk je? suzzert.. ik was tijdens deze dromen niet ziek of verkouden of koortis.. was ook een verklaring geweest maar bij mij niet van toepassing.. mommy12.. ja heb dit met hem besproken hij weet ook niet wat het betekend.. sija.. nee het gaat om langdurige pleegzorg en het is allemaal vrijwillig gegaan dus daar niet in mijn bewustzijn niet echt een angst.. justme je hebt pb