Volgens mij heb ik ook gereageerd in je vorige topic. probeer zelf eventueel via huisarts ook ergens terecht te kunnen om te praten. Ik heb het nooit gedaan maar eigenlijk had ik het toen wel moeten doen. Heftig hoor! Zelf ook met mijn man met spoed naar de crisisdienst gemoeten. Had echt een zombie naast me in de auto. Is gelukkig al een hele tijd geleden. Dikke knuffel!
Dankjewel... en dankjewel voor je tip. Ja heb zelf ook aangegeven dat ik handvaten wil om met hem om te gaan. En nu ik er zo over na denk is het misschien ook wel verstandiger als ik öok met iemand ga praten. Komende weken ook veel gesprekken gepland voor mijn man waar ik bij moet zijn en zal dat dan ook aangeven. Gelukkig wel veel lieve mensen om me heen. Zijn jullie er helemaal boven op gekomen ?
Echt doen hoor! Ik wil je niet de put in praten maar voor de partner ( jij dus) is het ook heel zwaar op alle vlakken. Mijn man is nu weer volledig aan het werk ( na bijna een jaar) maar hij slikt al medicijnen vanaf zijn 25e . ( angstaanvallen,depressie) 3,5 jaar geleden begon de ellende bij ons ( trigger was toch mijn zwangerschap,kind erbij,verhuizen dus allemaal stresssituaties waar hij niet mee om kon gaan) Na het derde dieptepunt echt op onze strepen gaan staan en nu is hij onder behandeling,heeft therapie gehad en andere medicijnen. Het gaat nu goed met soms nog kleine dipjes. Maar het heeft van beide kanten veel geruzie,onbegrip en verdriet gekost. Hoe vaak ik wel niet heb gedacht: als we ons kind niet hadden..... Niet quoten aub, ik haal dit straks weg als het me lukt..
Ik zou vooral nu focussen dat de ergste crisis eraf is. Fijn om te lezen dat de crisisdienst ingeschakeld en dat jullie er al terecht konden. En mocht er een persoonlijkheidsstoornis zijn daar kan je nu helemaal niks van zeggen omdat er sprake is van een depressie. Pas als die behandeld is kan je naar de persoonlijkheid kijken, maar vaak zie je ook wanneer de depressie voorbij is de persoonlijkheidsproblematiek ook. Mocht die nu overblijven zal er eerst diagnostics volgen en daarna gekeken wat voor therapie er mogelijk is die past, schema is daar een van maar er zijn heel veel verschillende! In ieder geval heel veel sterkte en succes de komende tijd, dit is helaas wel iets wat niet 123 over is.
Wat fijn dat er hulp komt! Ik wil je even veel sterkte wensen, is een heftige periode voor jou en je gezin
Dankjewel. Het is inderdaad echt een heftige periode. Het lijkt wel een enge film waar geen einde aan komt Word zelf heen en weer geslingerd door emotie en gevoel...
Geen ervaring en kan je helaas niet helpen maar wilde je toch sterkte wensen. Blijf voor jezelf zorgen, regel oppas zodat je er af en toe eventjes tussen uit kan. Er komt een eind aan deze rotperiode, de eerste stap is al gezet.