is de baby nu echt groot of niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo ,
    hb vandaag een groei echo gehad (36 weken) officieel maar kom uit op 38 weken .
    gewicht nu geschat op 2800 gr .
    is dat te groot of zijn er meer mnsen hier waar t 2 weken verschild ?
    ook vroeg ik of de kans er miss is dat de baby wat eerder komt ,maar ze zei van niet of iig niks van t zeggen .

miss is er ook imand die dit eeder gehad heeft en waar de baby wel eerder kwam ?

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ze zeggen dat de baby 200 gram per week groeit aan het einde. Dan zou je uitkomen op 3600, is toch redelijk normaal dacht ik!

3. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik heb de vorige zwangerschap ook constant voor gelegen en hij was gewoon erg groot... dit betekende niet dat hij eerder kwam. met 40 weken liet hij nog niet weten klaar te zijn om te komen, dus hebben ze hem maar gehaald met keizersnede omdat hij zo groot was...

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    volgens de kloosterman curve is het gemiddeld.. (als ik zo even vlug gekeken heb...) tenminste voor een jongen.... meisjes zijn weer iets kleiner...
    Referentiecurven - perinatreg

in jouw geval is het jongen of meisjes multiparae
    (primiparea is als het je eerste kindje was...)

kun je ook zien wat de verwachtingen zijn met 40 weken... tja of als het eerder of later komt....

zo'n echo kan trouwens nogal veel afwijken hoor van het werkelijke gewicht (hier scheelde het 1240 gram, in een paar uur tijd)

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bij mij verschilt het ook steeds. Het hoofdje loopt bij mij iets achter, terwijl de buikomtrek 1,5 week voor loopt. Mijn gyn zet steeds alle metingen in een soort grafiek en daar loopt ons ventje een heel klein beetje boven de middellijn. Volgens hem is dat geen probleem.

Ik denk niet dat dit betekent dat je kleintje eerder zal komen. Zolang jouw VK of GYN niets gezegd heeft over een groot kind, valt het denk ik wel mee. En zoals Sallie hierboven al zei, groeit je kleintje gemiddeld 200 gram per week nu, dus dan kom je op een prima gewicht uit toch?

Is het jullie eerste kindje? Bij ons wel, ik vind het nu wel spannend worden, maar ben ook heel erg nieuwsgierig naar ons kleintje!!
    Succes in ieder geval!

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Die curves gebruikt mijn gyn ook (het ziet er hetzelfde uit!) Het is mijn eerste kindje, moet ik dan kijken bij jongen primiparea??

7. happymama

happymama Niet meer actief

t is de 2e , en ik wil graag dat ie wat eerder komt want heb heel veel last en kan bijna niks meer , heb dit ook overlegd maar is geen reden om tussen de 38w en 40w in te leiden , t is gewoon afwachten .....

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja....

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    plat gezegd... *kut he!!*

ik kan ook snel niets.. en mijn tweede kwam pas met 41,5..... ;)

aan de andere kant ben ik ook niet zo snel voor "inleiden" enzo.... bedoel... mn dochter woog "maar"... 3360 gram.... dus als ik gedramt had om in te leiden, was ze misschien wel te licht geweest....

mijn laatste was met 39.1 weken 4240 gram,... en was paar uur van te voren 6 pond gemeten/geschat op de echo... dus tja... ;)

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

volgens mij is dat een heel normaal gewicht hoor,anders moet ik me heel erg zorgen gaan maken, maandag heb ik me groeiecho gehad,bij 31 weken en 5 dagen en meisje is volgens echo al 2900 gram bij 46,5 cm lang. Ze groeit nog steeds te hard,ben dan ook benieuwd welk gewicht ze heeft als ik met 38 weken en 4 dagen word ingeleid. Ik maak me dus ook zorgen hne ik haar eruit krijgt. Als er nog 6,5 week 250 gram per week aankomt pff,zal dan weer een ks worden ben ik bang.

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb jij alleen maar KS gehad??

ik ben hier ook niet helemaal relaxed omdat ik weet dat dit weer een knul is.. en de geboortegewichten vaak oplopen....
    mijn vk zei, dat mijn lichaam het wel aankan.... ;)
    Wat dat betreft is het maar goed dat ik het vorige keer niet wist!

(al heeft zij natuurlijk makkelijk praten, zij staat er naast :D)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij zeiden ze met 38 weken dat ze toen al 8 pond was, maar bij de geboorte was ze 6,5 pond :) Soms zitten ze er dus behoorlijk naast!

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahahaha... precies het omgekeerde dus....:D

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hoi, nee 1ste zoon is met 36 weken spontaan geboren.woog 10 pond bij 56 cm,mijn 2de zoon geboren met bijna 37 weken dmv ks. Ze zeiden dat ik dit keer weer normaal mocht bevallen,maar me niet langer zouden laten lopen ivm suikerziekte type 2. Helaas word dat 4 dagen later,maar ben bang dat ze dan klem komt te zitten,ziet best tegen de bevalling op.ben angstig. Hoop dat ze zelf spontaan komt nog voor de 38 weken.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.414
    36.277
    113
    Dat valt wel mee hoor qua gewicht. Dan zou je idd uitkomen op zo'n 3600 gram en dat is netjes.

Hier met 37 weken een echo gehad bij de 2e en die werd toen al 4000 gram geschat. Was zelf niet verbaasd, want de oudste woog ook 10 pond bij de geboorte, maar dat is geen reden geweest voor eerder inleiden oid.

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    2800gram op 36 weken vind ik helemaal niet veel eigenlijk! Mijn zoontje werd op 36 weken al 3250gram geschat, uiteindelijk ben ik bevallen op 39.4 weken en woog hij 4315gram!

Maar het gewicht heeft niets te zien met wanneer je zal bevallen! Bij mij is mijn water gebroken omdat het te lastig werd voor mijn bekken!
    Maar mijn dochter is spontaan geboren op 38.4 weken met 3490gram!

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Volgens mij is dat ook normaal hoor. Mijn zoon is bij 38 weken geboren en was 3200 gram.

Deel Deze Pagina