Dochter wil geen borst meer??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dejah, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dejah

Dejah Lid

23 feb 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Hallo,

Mijn dochter weigert de borst sinds 3 dagen en ik baal er echt van. Ze is nu wel verkouden en ik ben sinds 2 dagen weer aan het werk. Met veel moeite heb ik haar de afgelopen maand aan de fles moeten wennen. Ik probeer haar aan te leggen als ik thuis ben s ochtens en s avonds maar ze begint dan te huilen en ik raak gefrustreerd. Ik vind dit zo jammer joh. Ik snap het gewoon niet. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt. Ik zit er aan te denken om er dan maar helemaal mee te kappen maar ik merk toch dat ik een beetje depri word van het idee.

Advies please?

Groetjes Deborah

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Drinkt je dochter wel uit de fles, of wil ze dat ook niet? Is het puur de borst die ze weigert? En hapt ze wel aan, en begint ze met drinken en laat dan los?
    Doordat ze verkouden is kan het drinken ook moeilijker gaan.
    Hoewel mijn zoontje even wat ouder is, hebben we ook net twee weken achter de rug waarin hij echt amper wilde drinken (hij drinkt overigens niet uit een fles). Hij ging ook steeds huilen als ik hem wilde aanleggen. Soms dronk hij wel even, maar liet dan weer los. Voorheen dronk hij rustig twee borsten leeg, en toen amper 1 met heel veel moeite. Na twee weken was het ineens weer over, en barstte hij weer van de honger. En hij had ineens een tandje. Dus dat was het probleem hier. Maar je dochter is nog maar drie maanden, dus dat lijkt mij sterk.
    Wat denk je zelf dat het is dan? Of heb je echt geen idee?
    Is ze misschien in de war door de fles en de borst?

Kan me helemaal voorstellen dat je de handdoek in de ring wilt gooien wat betreft de bv. Maar je zegt ook dat je dat wel jammer vindt. Probeer er dan nog even voor te gaan meid. Kijk hoe het gaat de komende dagen, en zoek desnoods contact met een LK. Soms heb je nu eenmaal een dip met de bv, soms komt die dip vanuit het kindje en soms vanuit de mama (en soms beide).
    Zet hem op!

3. Dejah

Dejah Lid

23 feb 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Bedankt voor je reactie.

Ze drinkt dus wel uit de fles dat is het rare.
    Vanochtend heeft ze wel aangehapt maar liet ook gelijk weer los en heeft ze weer fles gekregen. Ze heeft dus wel dorst maar wil die borst/ beide borsten niet. Ook een andere houding wil niet helpen. Gelukkig ging ze niet huilen vanochtend maar ben ook gelijk weer gestopt met proberen. Ik hoop dat ze ooit uit de borst weer wil drinken en anders maar kolven en dan rustig afbouwen.
    Misschien dat ik maandag wel even het cb bel.

Groetjes deborah

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als ze heeel heeel erg verkouden zijn kunnen ze de borst weigeren. dat deed ze hier ook.
    Ik kon haar alleen aanleggen als ze half sliep.
    De rest kolfde ik.
    Dit heeft zo'n 3 a 4 dagen geduurd. Ik had een mega dip maar kon daarna weer live voedden.
    Ik hoop dat dat bij jou ook gebeurd.

Deel Deze Pagina