Huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susanne1979, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim is momenteel ontzettend aan het huilen en is niet stil te krijgen..
    Niks is goed en troosten helpt ook niet.. pffff best vermoeiend dit.
    Het is eigenlijk nog geen tijd, maar ik denk dat ik hem zo maar wat te eten geef.. hopelijk werkt dat.

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    aah jeetje, lars heeft ook wel eens van die buien gehad (hihi vanmiddag nog)

Toen hij zo klein was hielp het als ik met hem liep, hem rechop tegen mij aan, en zachtjes tegen hem praatte. Over alles wat ik zag in de kamer, of heel zachtjes zingen. En die houding tegen buikpijn. Je kindje op je onderarm leggen met aan iedere kant van je arm een beentje en zijn hoofdje in je hand, dat hielp ook.

Succes

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ja idd over je arm gesteund op zn buik, daar wordt Giul ook altijd kalm van als ie over zn toeren is.
    Kan je m ergens mee/in wiegen? Bijvoorbeeld in een hangmat (maak desnoods zelf iets van een grote sjaal)?

4. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Wat vervelend ....Heeft hij een drukke dag gehad? Als Chiem een drukke dag heeft gehad en uit zijn ritme wordt gehouden dan kan hij 's avonds wel uren?? huilen en is niet stil te krijgen. valt uieindelijk van vermoeidheid in slaap of als ik hem dan even aanleg, zodat hij wat kan eten en even de troost van mijn lichaam voelt, maar dit werkt pas na een tijdje van even huilen.
    Misschien lekker dicht tegen je aan houden en hem even uit laten huilen bij mama.
    Succes

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ah bedankt voor de tips.. ik heb idd met hem rondgelopen. Daar werd hij wel wat rustiger van.
    Ik denk toch dat het door de voedingen komt.. ik ben wat aan het klooien en weet nu zelf niet meer hoeveel ik hem nu het beste kan geven. Ik heb hem gisterenavond 150 cc gegeven maar vannacht om 3 uur kwam hij weer, m.a.g dat hij dus vandaag op 6 voedingen van 150 cc zit. Volgens de verpakking is dat teveel...
    Morgen maar even het cb bellen .. dan heb ik tenminste weer een richtlijn.. ik word nl nu helemaal gek van mezelf van onzekerheid.. stom he.. en dat bij een 2de kindje. (maargoed Lisa ging precies volgens de richtlijnen en had na 4 dgn al geen nachtvoeding meer nodig)
    pfff.. frusti is dat hoor!

Hij heeft verder geen drukke dag gehad.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hey susanne... Ze mogen maximaal een liter drinken per 24 uur... Dus 6 x 150 = 900 cc, dat is prima... Iman krijgt ook 6 x 150!

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik weet dat ze max een ltr mogen hebben, maar mag dat nu ook al?? Tim is pas 5 wkn oud. Jeetje.. ik lijk wel een leek!

8. sweetangel100

Ja, want toen iman 5 weken was kreeg ze 8 x 120 = 960 cc. Het CB vond het prima!

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
  10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    \hoe zit dat met oudere kinderen? Giul drinkt al 750 melk en daarnaast nog es ongeveer 750 diksap. (verschilt per dag wel)

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij oudere kinderen maakt dat niet meer uit wat ze drinken..het gaat om de melk tot 1 jaar.. daar mogen ze niet teveel van hebben. Ik ga er vanuit dat Giul nu ook gewone halfvolle melk drinkt?

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    He Susanne. Ik heb het boek "Oei ik groei" en daarin staat dat baby's zo rond de 5e week een sprongetje maken in hun ontwikkeling. Hierdoor kunnen ze wat huileriger zijn dan normaal. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Gewoon lekker troosten en aandacht geven. Het gaat weer over. Hugo heeft het precies zo gehad. Geen land mee te bezeilen, maar na een paar dagen was ie weer het zonnetje in huis.

Heel veel succes! Dat boek is trouwens echt een aanrader! Heel leuk geschreven met veel ervaringen van andere ouders en heel nuttig!

13. sweetangel100

Ohw ja dat boek heb ik ook!
    Klopt idd... Ze willen dan trouwens ook meer eten dan normaal!

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ach da's waar ook.. ik heb dat boek ook hier liggen. Heb ik niet eens meer aan gedacht! hihi
    Ik ga het er snel even op na slaan!

Mijn geheugen is af en toe nog een zeef hoor.. moeten jullie me niet kwalijk nemen.

Deel Deze Pagina