Gisteren is er hier een meisje van 5 een uur ontvoerd geweest, en diezelfde man heeft daarvoor nog 3 andere meisjes geprobeerd over te halen mee te gaan met hem.. Het laatste meisje heeft hij dus in z'n auto getrokken, en na een uur weer uit de auto gelaten.. Damiën is gelukkig de hele dag thuis bij mij, maar m'n broertje zit wél op de basisschool. Nu lijkt het erop dat die man alleen maar geinteresseerd is in meisjes, maar toch.. Ik vind het doodeng! Er zijn wel 2 mannen aangehouden, maar er is nog niet bekend of één van de twee ook echt de dader is.. Ik heb er echt slecht van geslapen vannacht.. Vanmorgen had ik zoiets van, nou okay, we moeten weer door, maar nu hoor ik dus net dat er om de school van m'n broertje (waar het niet gebeurd is, de meisjes zaten op een andere school) allemaal politie staat om de boel in de gaten te houden.. Opzich goed dat ze er zo mee bezig zijn en het serieus nemen, maar dat dat nodig is, daar ga ik me toch wel weer zorgen van maken Ik denk dan meteen; Blijkbaar is het níét 1 van die mannen die vast zitten, want dan was dit allemaal niet meer nodig.. Ik hoop maar dat ze die creep snel gevonden hebben!
getsie, ja ik zou ook wel bezorgd zijn als ik schoolgaande kinderen had en toch even de teugels wat strakker houden met van en naar school gaan.
He gatverdamme! Kan me voorstellen dat je het eng vind. Loopt je broertje alleen van en naar school? Misschien voorlopig toch maar onder begeleiding van jou/moeder oid laten gaan? Erg vervelend dat dit gebeurd, sterkte en hopelijk is het snel over.
Nee gelukkig niet! Mijn moeder werkt elke dag en normaal gesproken gaat m'n broertje naar de BSO, hij moet dan op het schoolplein op de taxi wachten.. Dat hebben we vandaag dus niet gedaan, m'n moeder is gewoon even weg gegaan van haar werk en heeft 'm hier naartoe gebracht.. Voelt toch wat veiliger.. Van 2 scholen weet ik dat ze de ouders de kinderen nu in de klas laten brengen en ze daar ook weer laten ophalen, zodat de kinderen niet alleen buiten zijn.. Maar goed, je durft je kind nu toch ook niet meer buiten te laten spelen?
Gatver, ik hoorde vanmorgen zoiets op het nieuws inderdaad, het was toch iemand in een blauwe auto met een gele streep ofzo ? erg opvallende auto in ieder geval. Lijkt me wel erg creapy hoor .. stond vanmorgen hier zelfs al een beetje naar de auto's te kijken, ik denk misschien is die creep wel verder gereden om in een andere stad verder te gaan brrrr
Ja klopt, alleen dat die gele streep er op zit is niet zeker. Gister vlogen er hier steeds helikopters rond, om te zoeken, maar hij is dus nog niet gevonden.. Wie weet waar die auto in de garage staat
Ik kan me voorstellen dat je dat eng vind, al helemaal omdat het zo dicht bij jou is! Ik werd er al bang van toen ik het hoorde. Ik moest meteen aan mijn dochter denken! Ze is nog niet naar school ofzo, maar k moet er niet aan denken dat zoiets ook met haar zou overkomen, of überhaupt hier in de buurt
oh creepy zeg... brrr... rillingen lopen over mijn rug! Logisch dat alle ouders + politie + scholen nu extra waakzaam zijn.. Hopelijk wordt die kerel snel gepakt!
Ik vind dat soort verhalen zo naar! Bah! Ik krijg haast de neiging om onze dochter dalijk tot haar 18e jaar naar school te vergezellen (beter gaat ze al vroeg op judo of karate ofzo ) Het is ook zo moeilijk om je kinderen hier voor te waarschuwen. Je wilt ze niet bang maken, maar aan de andere kant moeten ze ook weten dat ze nooit met vreemden mee moeten gaan en dat er nu eenmaal nare mensen in de wereld zijn.
Ja precies! Net ook met boodschappen doen.. Damiën wil absoluut niet meer in de kinderwagen zitten, logisch ook, dus hij mag altijd zelf lopen. Mama's handje vasthouden is natuurlijk ook niet stoer, dus loopt hij, mits hij goed luistert, altijd los. Maar goed, er hoeft dus maar 1 creep te zijn die z'n auto stopt, een kind de auto intrekt en wegrijdt. Dat is waar ik nu steeds aan denk! Maar goed, naast dat ik denk dat hij er helemaal niets van begrijpt, wil ik hem ook niet bang maken door hem uit te leggen dat hij nu écht bij me in de buurt moet blijven, het liefst constant m'n hand vast moet houden e.d. Ik wil er zelf ook niet té ver in gaan natuurlijk.. Hoe voorzichtig moet je zijn?
voorzichtig, maar niet paranoia. Ik bedoel niet dat je dat bent, hoor, maar om even antwoord te geven. Je kunt bv afspreken, doe ik ook met mijn dochter, maar meer om de drukke weg waar we langs lopen dat zij aan de "binnenkant" loopt. Niet omdat ik bang ben dat iemand haar zo in een auto sleurt, maar om het verkeer. Zij loopt dus aan de huizenkant en ik aan de stoeprand, in het dorp loopt zij langs de winkels en ik langs het fietspad. Misschien heb je zo meer rust??
Hoorde het gisterenavond al.. Oud-Gastel en Oudenbosch is voor mij naast de deur, vind het ook echt niks!
Ik heb het gehoord en vind het ook creepy! Hoop dat ze die vent hebben en een flinke straf geven. Maar de kans is vrij groot hier in Nl dat hij er met een taakstraf van 10 uur ofzo eraf komt!! Zucht.. Ben errug blij dat ik geen dochter heb! Heb zelf ook wat vervelende ervaringen en ik zou me zoveel zorgen maken!! (ja ik weet dat het jongens ook kan gebeuren maar dat is nu eenmaal mijn gevoel en dat gebeurt minder vaak)
Nu is bekend dat de politie 'm gewoon heeft laten lopen.. Mijn god zeg. Toen het meisje uit de auto werd gezet zijn ze naar het meisje gegaan en hebben ze hem weg laten rijden. Dat ze naar dat meisje zijn gegaan, aan de ene kant is dat hartstikke goed natuurlijk, maar dan zorg je er toch op z'n minst voor dat je het kenteken ziet? Ze zijn áltijd met z'n 2en, dus daar moet je dan toch gewoon op getraind zijn? Dat de aandacht verdeeld wordt? Ik kan dat echt niet begrijpen..
Mee eens Ze hadden het kenteken gewoon moeten zien Of schiet zijn autobanden lek ofzo, komt ie niet ver