3 eskimootjes, terugplaatsen 3x1 of 1x2 en 1x1???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pegasus, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegasus

Pegasus Lid

27 okt 2008
    91
    0
    0
    Gooi het er toch nog maar even in. We hebben onze derde poging (ICSI in dit geval) achter de rug. De terugplaatsing van 2 emmy's is helaas niet gelukt.

Nu hebben we nog 3 eskimootjes in 3 rietjes over. Nu zitten we in dubio hoe we de volgende terugplaatsing zullen doen: een keer 2 eskimootjes en eventueel nog 1 in een andere poging, OF 3 terugplaatsingen van elk 1 eskimootje...... Zucht, wat een keuze......

Ik heb al heel wat terugplaatsingen gehad zonder succes.

Wat zouden jullie doen? :(

2. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ten eerste wat ontzettend balen dat het nog steeds niet is gelukt :(

maar goed de vraag over hoeveel cryo's je zou willen terugplaatsen kan jij (en je partner) het beste zelf beantwoorden.
    maar mischien helpen idd wat gedachtes van de andere meiden hier op het forum.
    persoonlijk zou ik denk ik (ben nog niet heel ervaren) 1x 2 cryo's en 1x 1 cryo.

veel succes in ieder geval en ik ben benieuwd wat je uiteindelijk zult beslissen.

liefs mounia

3. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    heel moeilijk
    ik denk dat ik ze één per één zou doen, maar dat is dan voor mezelf gekozen
    gewoon omdat ze me hebben verteld dat je helemaal geen hogere kans hebt als er 2 worden teruggeplaatst, je kans op zw zou even hoog zijn als na 1... Ik weet het, het is moeilijk te geloven, heb momenteel zelf 5 cryo's en wie weet ga ik er toch nog voor om er 2 ineens terug te plaatsen,
    maar goed eerst mijn 1e icsi afwachten...

4. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meid,

Ik zou ook gaan voor 1x1 en 1x2.......ik snap goed dat het moeilijk is hoor. Wat raden ze aan in het zkh?

Sterkte en heel veel succes.

gr Maaike

5. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik zou 3x1 doen, bij ons in het ziekenhuis heeft de gyn. ook uitgelegd dat je in principe niet meer kans hebt om zwanger te worden als je er meer terug laat plaatsen. Als je dus 3x1 terugplaatst verspreid je je kansen... hij legde het zo uit, dat je baarmoeder de ene keer niks accepteert dus dat niks innesteld en de andere keer misschien alles blijft zitten wat je erin stopt (even grof gezegd). Dus ik zou zeker voor 3x1 gaan, maar de keuze is uiteraard aan jullie....

Succes met je keuze!
    Liefs Linda

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Toch typisch! Onze arts in Dusseldorf gaf aan dat je wel degelijk een grotere slagingskans hebt bij het terugplaatsen van 2 embryo's.
    Toen hij aan ons vroeg hoeveel we er teruggeplaatst zouden willen hebben als het zover komt, gaf ik aan dat ik er liever 1 zou willen om de kans op een tweeling uit te sluiten (ik had er zoveel nare verhalen over gehoord). Toen ik vroeg wat zijn advies was zei hij, wil je zwanger worden of wil je absoluut geen tweeling?! Met 1 embryo zou je een slagingskans van 15% hebben en met 2 een kans van 25%.

Nu zit ik er zo in, plaats maar zoveel als mogelijk!!! (maar niet meer dan 2 ;))

Succes met je beslissing!

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    sluit me volledig bij lindinha aan,
    we hebben dezelfde gyn en heeft het in statistieken zo uitgelegd dat je bij 4 cryo's b.v meer kans hebt bij 4 x 1 dan bij 2 x 2.
    maar uiteraardt moet je doen wat zelf goed voelt.

succes , x lisa.

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ook ik heb te horen gekregen dat de kans bij 1x1 dan wel lager ligt dan bij 1x2 (logisch), maar de kans van slagen bij 2x1 is weer hoger dan bij 1x2... ik zou dus voor 3x1 gaan.

Wij hebben dezelfde keuze gekregen, ook onze cryo's zijn allemaal apart ingevroren.

9. Pegasus

Pegasus Lid

27 okt 2008
    91
    0
    0
    Dank jullie allemaal voor de reacties. We zijn er nog niet uit, ik zal nog eens bij de gyn navragen hoe de kansen liggen.. Ik neig wel naar 3 x 1 terugplaatsen....

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    gek eigenlijk dat het in elk ziekenhuis weer anders is.
    onze gyn wilt graag alleen maar succes verhalen op zijn naam hebben, van het begin van de zwangerschap tot de bevalling.(en verder) niet alles ten koste van een zwangerschap. zo heeft hij ons uitgelegd. wij zouden het ook helemaal niet erg vinden om een tweeling te krijgen, maar wij zie vaak alleen maar de goeie tweelingen die geboren worden. maar er zit wel degelijk meer risico aan een tweelingen zwangerschap. wij hebben dus ook nu onze cryo's per 1 laten vriezen, en onze gyn is heel blij dat ze in het umc eindelijk akoord zijn gegaan met zijn voorstel rond het cryo beleid. maar nogmaals doe waar je je zelf geod bij voelt.

x lisa.

Deel Deze Pagina