Hallo dames, ik moet even mijn verhaal kwijt hoor. Loop sinds drie weken bij de gyn. Al drie echo's gehad, alles prima. Ei groeit goed. vandaag een samenlevingstest gehad. Was niet goed, alle zaadcellen waren dood. Heb het zelfs nog onder de microscoop gezien. Moet maandag weer komen of mijn eisprong inmiddels geweest is. Maar baal echt ontzettend. Heb daarna echt even een potje zitten huilen. Ik weet wel dat er nu nog andere mogelijkheden zijn, maar toch... het is een enorme tegenvaller en het is geen goed gevoel. Nu maar hopen dat de rest wel goed is en dan kijken wat de volgende stap is
Hoi, Wat een vervelend bericht. Ik hoop dat het toch nog op één of andere manier goed zal komen met jullie grote wens om ouders te mogen worden. Alle sterkte, Liefs Dib
hoi miepje, ik kan me de teleurstelling van de eerste negatieve samenlevingstest nog zo goed herinneren. en die gyn zei nog iets van maak je niet teveel zorgen en ik dacht hoezo niet? het is toch hartstikke negatief? hoe moet het nu verder? bij ons waren er de eerste keren helemaal geen spermacellen te zien. in totaal heb ik de test 5 x gehad. de laatste keer was ie het minst negatief. toen zag ze een paar levende cellen, maar het hield niet over. dus in januari mochten we met IUI beginnen (het was begin december). en je raadt het nooit! half december testte ik zwanger! diezelfde cyclus dus. ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie gaat lopen, maar nu begrijp ik waarom de gyn zei dat ik me niet teveel zorgen moest maken. de samenlevingstest is nogal omstreden. het kan best dat er al goeie zwemmers doorgezwommen zijn. en als het aan de zuurgraad van je slijmvlies ligt, bestaan er nog spoelingen. en bovendien zijn de kansen met IUI bij een negatieve samenlevingstest ook best goed. het sperma hoeft die hindernis dan niet meer te nemen. ik wens jullie heel veel succes en hoop dat je het snel weer wat zonniger in kunt zien en natuurlijk dat je snel zwanger raakt! liefs, lauwie
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer de moed niet te laten zakken en zeker te denken aan het feit dat er nog andere mogelijkheden zijn. Lauwie, jouw verhaal geeft nog moed. Moet morgen weer naar de gyn om te kijken of ik in ieder geval een eisprong heb gehad. En als mij ei er nog is, krijg ik een echo totdat ie weg is. zolang dit maar goed is, is er tenminste nog hoop. We moeten maar afwachten, maar dit bericht viel ons toch even behoorlijk tegen. Toch wel fijn dat ik hier ook even mijn verhaal kwijt kan en dat je je ervaringen kunt delen.
hey miepje, ik heb ook eerst een ochtend thuis zitten huilen. ben toen pas naar mijn werk gegaan. (en op mijn werk ook weer zitten huilen.) ik begrijp heel goed dat het bericht in eerste instantie zwaar valt. gun jezelf de tijd om eraan te wennen en weer verder te kijken. liefs, lauwie
Hey Lauwie Het bericht is inderdaad nogal zwaar gevallen. Heb gisteren echt even flink zitten huilen om het zo maar een beetje te verwerken. We zijn vandaag weer voor een echo geweest. Deze was gelukkig goed. Het eitje was weg, wat betekent dat ik waarschijnlijk een eisprong heb gehad. Volgende week moet ik bloed prikken en dan kunnen ze aantonen of dit ook daadwerkelijk het geval is. Daarna moet ik op dag 8 van mijn volgende cyclus weer komen om een baarmoederfoto te maken. Schijnt niet zo prettig te zijn, maar dat moet dan maar. Als deze ook goed is, wordt het waarschijnlijk iui. Nu maar even afwachten. Liefs Miepje
Wij hebben vorige maand ook een negatieve samenlevingstest gehad, maar wij moesten die volgende dag weer terugkomen voor weer een test. Deze keer was het goed. Waarschijnlijk is de test te vroeg geweest. Heeft je gyn dit niet gezegd? Raar he dat er zoveel verschil zit in de werkwijze van gynaecologen. Ondanks de positieve test en het juiste tijdstip van mijn eisprong ben ik toch helaas vorige week ongi geworden. Ik had echt het gevoel dat we nu echt op de juiste tijd hadden geklust en dat het raak zou zijn, maar helaas. Aanstaande vrijdag moet ik een baarmoederfoto maken. Ben benieuwd of daar iets uitkomt...
Hoi Wendy De gyn heeft niets gezegd over het te vroeg doen van een samenlevingstest. Ik heb hier inmiddels wel wat over gelezen. Ook wordt hier wel gesproken over het feit dat de gyn alleen maar de achtergebleven zaadcellen heeft en dat er best een paar door kunnen zijn gegaan. Maar hij heeft wel gezegd dat het een momentopname is en dat we ons niet teveel zorgen moeten maken. Er zijn toch best veel meiden die in dezelfde situatie zitten en ik merk dat ik het wel heel fijn vind om hier een beetje met anderen erover te praten. Het verandert er niets aan, maar het is wel fijn om je ervaringen te delen. Veel succes met je baarmoederfoto. Ik hoop voor je dat dit ook positief is. Weet je al wat bij jullie de volgende stap is? Of moeten jullie gewoon verder proberen? Liefs miepje
Dag Miepje, Ik heb ook al 4 negatieve samenlevingstests achter de rug. Mijn man heeft goed zaad, maar in de test was alleen maar dood zaad terug te vinden of helemaal niks. De timing luistert inderdaad heel nauw, daarom heb ik er al 4 gehad ook. In 3 verschillende cycli. Ik heb vijandig slijm. We gaan voor die rede deze maand IUI doen, dus dat is wel spannend. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat de volgende sl test gewoon positief is met betere timing. liefs
Nou wat een verhaal. Gelukkig zijn er ook heel veel positieve verhalen, die geven toch hoop! Ik wens je heel veel sterkte, en duim voor je!